Київ-Чернігів: починаємо монолітну плиту руслової частини лівого проїзду

В кінці минулого року «Автомагістраль-Південь» відкрила рух на правому проїзді 613-метрового мосту через Десну. У січні роботи розпочались на лівому.
Нагадаємо, зруйновану під час окупації берегову частину мосту з боку столиці ми відбудували ще торік. Настала черга реконструкції руслової та берегової частини з боку Чернігова (послідовність робіт як і на правому проїзді).
✅З початку року виконається демонтаж монолітної плити, бар’єрного та перильного огородження, балок. Проводились технологічні протипаводкові заходи для забезпечення роботи техніки.
✅Цього місяця на русловій частині почалось армування та влаштування нової монолітної плити. На береговій частині завершується демонтаж. На відміну від правого проїзду опори берегової частини плануємо не посилювати, а замінювати новими. Виявились, що це більш оптимальний варіант.
☝️Історія проєкту:
Міст у Шестовиці найбільший на трасі М-01 Київ-Чернігів. Під час окупації одна з частин споруди з боку Київа довжиною понад 230 метрів була повністю зруйнована. Діставатись до столиці доводилося через об’їзди.
Роботи з відновлення розпочалися у червні 2022 року: уламки старих бетонних конструкцій демонтували, вивезли, наново влаштували фундамент та всі інші конструктивні елементи.
✅Для кожного проїзду зруйнованої частини було побудовано шість величезних монолітних опор у середньому 18 метрів заввишки. Нова прогонова будова створювалась за допомогою технології повздовжнього насуву. Підхід до мосту розібрали, на земляному полотні влаштували майданчик для збирального стапелю довжиною 130 метрів, де з’єднувалися елементи металевої прогонової конструкції – секція за секцією. Гідравлічними домкратами-штовхачами зібрану конструкцію в два етапи насували на опори мосту.
✅Після завершення насуву настала черга монтажу залізобетонних плит перекриття, влаштування армованого каркасу, монолітної плити і нарешті асфальтобетонного покриття.
У квітні 2023 року була завершена відбудова лівого проїзду, відкритий рух. У травні за такою ж технологією завершена відбудова правого проїзду.
На другому етапі розпочалась реконструкція руслової та берегової частини правого проїзду з боку Чернігова, які збереглись, але потребували посилення.
✅На русловій частині довжиною 210 метрів замінена монолітна плита, влаштовані тротуари нового типу.
✅На береговій частині довжиною 160 метрів демонтовані старі прогони, виконане посилення і часткова заміна опор, влаштовані нові прогони.
Посилення здійснювалося шляхом нарощування діаметру – навколо опори в’яжеться армований каркас, влаштовується опалубка і заливається бетон. Це дуже трудомістка робота, але посилення – єдиний шлях зберегти фундамент, що суттєво заощаджує вартість реконструкції.
☝️Завдяки реконструкції міст здатний витримувати значно більші навантаження. Випробування, проведені на повністю відновленому лівому проїзді, засвідчили, що у Чернігова нарешті є надійний логістичний маршрут, по якому до міста без додаткових обмежень зможе діставатись вантажний транспорт.