На транспортному кільці Львова перебудовуємо два мости
За програмою «Велике будівництво» цього року в Україні ремонтують 73 мости та шляхопроводи. Два із них відновлюємо на автомобільній дорозі Т-14-25 «Миколаїв-Городок-Жовква-Кам’янка-Бузька-Бібрка» у Львівській області.
Мости розташовані на ділянці дороги км 0+000 – км 12+000, на якій виконуємо капітальний ремонт. У двох місцях – на км 2 та км 3+700 – дорога перетинає річки Щирка та Зубра.
Мости там були зведені за типовим проєктом ТП56 понад 60 років тому. Упродовж тривалої експлуатації під дією надмірного навантаження окремі конструктивні частини мостів зазнали деформацій та руйнувань. Подальше їхнє використання загрожувало безпеці дорожнього руху.
Відтак цього року фахівці ДерждорНДІ провели додаткове обстеження фактичного стану мостів та прийняли рішення щодо повної заміни всіх балок прогонових споруд.
Навесні мостобудівельний підрозділ «Автомагістралі-Південь» активно приступив до виконання робіт: демонтували металеву поручневу огорожу, відфрезерувати зношене асфальтобетонне покриття, зняли монолітні бетонні перекриття та тротуарні блоки. Також демонтували зруйновані балки прогонової будови.
Габарит проїзду на мостах до ремонту був 6 м. Тепер його розширюємо до габариту Г-9, а загальна ширина мостів становитиме понад 12 м. Розширення забезпечується шляхом влаштування по обидва боки додаткових опорних частин. На них за допомогою 50-тонного крану буде змонтовано нові залізобетонні балки, на яких влаштуємо монолітну плиту прогонової будови з бетону класу С25/30. Після робіт з гідроізоляції та прокладання дренажної системи розпочнемо асфальтобетонні роботи. Покриття проїзної частини влаштуємо з двох шарів асфальтобетонної суміші: з дрібнозернистої товщиною 3 см та ЩМА-15 товщиною 5 см.
Проїзну частину мостів розширюємо до 9 м. По обидва боки дороги також будуть метрові смуги безпеки та тротуари – пішохідний та технічний.
За умовами технічного завдання, ремонтні роботи проводимо без припинення руху транспортних засобів та пішоходів. Виконуємо їх на половині проїзної частини з забезпеченням руху транспорту по одній смузі в реверсному режимі відповідно до тимчасової схеми ОДР, погодженої з Нацполіцією.
До виконання робіт задіяно понад 20 працівників та 10 одиниць будівельної техніки.
Автошлях Т-14-25 є частиною нового кільця навколо Львова для транзитного вантажного транспорту, що прямує із західних областей до міжнародних пунктів пропуску на кордоні з Польщею.
Нагадаємо, Національною програмою відновлення мостів, яку президент України Володимир Зеленський анонсував 20 травня, передбачено реконструкцію 1385 мостів та шляхопроводів упродовж 5 років.