Як гарантувати якісний аварійний ямковий ремонт автошляхів?
Як гарантувати якісний аварійний ямковий ремонт автошляхів?
Лабораторно-дослідний центр «Автомагістраль-Південь» працює над тестуванням спеціальних добавок до асфальтобетону, які забезпечують ущільнення гарячої суміші та високі показники адгезії (водостійкості).
Фінансові можливості бюджету країни цього року обмежені, ліквідувати ямковість на ключових логістичних маршрутах потрібно мінімальними ресурсами
В пріоритеті переважно аварійні ремонти.
Але навіть для таких ремонтів наша компанія використовує гарячі асфальтобетонні суміші.
Це значно підвищує довговічність та якість відремонтованого покриття, якщо порівнювати з ремонтами, які виконуються холодними сумішами.
Проте у роботі із гарячими сумішами є певні технологічні нюанси.
По-перше, склад «ремонтного» асфальтобетону відрізняється від звичайного, адже роботи частково виконуються вручну.
По-друге, обсяги робіт незначні, тому доставлену з заводу суміш не використаєш одразу, як у випадку середнього поточного, або капітального ремонту.
Щоб суміш не охолонула, ми використовуємо спеціальні автомобілі-термоси. Крім того, в процесі виробництва в асфальтобетон додаються спеціальні добавки.
Енергозберігаюча – для збільшення пластичності. Завдяки цьому суміш вдається ущільнювати до потрібних показників. Або що зменшує пористість готового асфальтобетону.
Адгезійна – для збільшення прилипання бітуму до щебню, збільшує водостійкість готового асфальтобетону.
Завдяки добавкам та дотриманню технології, нові фрагменти покриття не абсорбують воду, міцно тримаються та не руйнуються.
Лабораторно-дослідний центр «Автомагістраль-Південь» проводить тестування матеріалів з вмістом різних добавок з метою знаходження оптимального складу суміші.
«На український ринок поставляються добавки різних виробників, наша задача обрати оптимальну продукцію, яка б гарантувала найкращий результат. Існує українська методика випробувань, але ми користуємось більш прогресивною американською, яка дозволяє зрозуміти, як зміниться показники міцності матеріалу після декількох циклів заморожування-відтавання», – пояснив головний технолог «Автомагістраль-Південь» Віталій Екімов.