Ми завершуємо виконання основного комплексу робіт на трасі Н-22 «Устилуг-Луцьк-Рівне»
На ділянці км 0+422 – км 1+123 нам залишається влаштувати верхній шар покриття зі ЩМА та виконати супутні роботи. Здати в експлуатацію дорогу плануємо в кінці вересня, а відкрита для проїзду вона буде у другій декаді вересня.
Траса Н-22 веде до пункту автомобільного пропуску «Устилуг-Зосин», що на кордоні з Польщею. На суттєве оновлення ключовий автошлях чекав під 20 років! І неможливо передати, як цього очікували місцеві мешканці, адже дорога, якою регулярно їздив транзитний транспорт, проходила центральними вулицями міста Устилуга.
Будуючи фактично нову дорогу, ми концентрувалися на розвантаженні прикордонного міста та запобіганні утворення тягнучок та заторів на самому КПП. Для створення комфортної прикордонної інфраструктури наші будівельники спорудили пообіч основного проїзду стоянку для автомобілів. Якщо проектна ширина траси Н-22 складає 9 метрів, то біля пункту пропуску ширина дороги збільшена до 15 метрів. Загалом, по краях автодороги облаштовано 727 м2 автомобільних стоянок.
Зараз роботи вже вийшли на фінішну пряму. Найближчим часом ми встановимо 702 м.п. бордюрів, а після цього влаштуємо верхній п’ятисантиметровий шар ЩМАС-20. Крім того, влаштуємо тротуари, водовідвідні спорудження, шумозахисні екрани, бар’єрну огорожу. Зробимо розмітку та встановимо дорожні знаки. Обсяг робіт, що залишилися, здається зовсім невеликим. А у травні, коли ми починали, все виглядало інакше.
Щоб побудувати 600-ти метрову ділянку, нам потрібно було виконати величезний обсяг земляних та гідротехнічних робіт. Справа в тому, що траса будується в старому гирлі річки Студянка, де є значні перепади висот. Їх потрібно було заповнити ґрунтом для того, щоб почати споруджувати основу дороги. Ми привезли на ділянку близько 27 тис. м3 ґрунту. А це більше 2 тисяч самоскидів! Висота насипу в найвищій точці сягнула близько 11 метрів.
За неповні чотири місяці ми встигли зробити і більшість конструктивів дороги. Основу траси товщиною 41 см, яка складається з двох шарів ЩПС С-5, товщиною 24 см та одного шару ЩПС С-7, укріпленого цементом, 17 см завтовшки. А також нижній та середній шари асфальтобетонного покриття. Кожний шар 10 сантиметрів завтовшки. Нижній шар сформований з крупнозернистого пористого асфальтобетону, середній – з крупнозернистого щільного асфальтобетону.