Як гарантувати якісний аварійний ямковий ремонт автошляхів?
![❗️](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/td7/1.5/16/2757.png)
Лабораторно-дослідний центр «Автомагістраль-Південь» працює над тестуванням спеціальних добавок до асфальтобетону, які забезпечують ущільнення гарячої суміші та високі показники адгезії (водостійкості).
![](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t1f/1.5/16/1f6a9.png)
Фінансові можливості бюджету країни цього року обмежені, ліквідувати ямковість на ключових логістичних маршрутах потрібно мінімальними ресурсами
В пріоритеті переважно аварійні ремонти.
![](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t1f/1.5/16/1f6a9.png)
Але навіть для таких ремонтів наша компанія використовує гарячі асфальтобетонні суміші.
![](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t1f/1.5/16/1f6a9.png)
Це значно підвищує довговічність та якість відремонтованого покриття, якщо порівнювати з ремонтами, які виконуються холодними сумішами.
Проте у роботі із гарячими сумішами є певні технологічні нюанси.
![✅](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tba/1.5/16/2705.png)
По-перше, склад «ремонтного» асфальтобетону відрізняється від звичайного, адже роботи частково виконуються вручну.
![✅](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tba/1.5/16/2705.png)
По-друге, обсяги робіт незначні, тому доставлену з заводу суміш не використаєш одразу, як у випадку середнього поточного, або капітального ремонту.
Щоб суміш не охолонула, ми використовуємо спеціальні автомобілі-термоси. Крім того, в процесі виробництва в асфальтобетон додаються спеціальні добавки.
![✅](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tba/1.5/16/2705.png)
Енергозберігаюча – для збільшення пластичності. Завдяки цьому суміш вдається ущільнювати до потрібних показників. Або що зменшує пористість готового асфальтобетону.
![✅](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tba/1.5/16/2705.png)
Адгезійна – для збільшення прилипання бітуму до щебню, збільшує водостійкість готового асфальтобетону.
Завдяки добавкам та дотриманню технології, нові фрагменти покриття не абсорбують воду, міцно тримаються та не руйнуються.
![](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t1f/1.5/16/1f6a9.png)
Лабораторно-дослідний центр «Автомагістраль-Південь» проводить тестування матеріалів з вмістом різних добавок з метою знаходження оптимального складу суміші.
«На український ринок поставляються добавки різних виробників, наша задача обрати оптимальну продукцію, яка б гарантувала найкращий результат. Існує українська методика випробувань, але ми користуємось більш прогресивною американською, яка дозволяє зрозуміти, як зміниться показники міцності матеріалу після декількох циклів заморожування-відтавання», – пояснив головний технолог «Автомагістраль-Південь» Віталій Екімов.