Новини
На 164-метровій береговій частині мосту через Десну почали влаштування нових опор.
Діаметр кожної опори 1,2 метри, висота від 10 метрів.
Процес кропіткий: старі тонкі опори демонтуються, на існуючому фундаменті монтується опалубка, в яку закладається армокаркас. Фінальний етап – влаштування бетону.
В минулому році при відновленні правого проїзду мосту з боку Чернігова ми застосовували іншу технологію – нарощували діаметр старих опар. Але це занадто тривала і трудомістка процедура, тому на лівій частині берегові опори замінюються на нові.
Паралельно на інших частинах правого проїзду готуємось до влаштування шарів дорожнього одягу.
Історія проєкту:
613-метровий міст у Шестовиці найбільший на трасі М-01 “Київ-Чернігів”. Під час окупації одна з частин споруди з боку Києва, довжиною понад 230 метрів, була повністю зруйнована. Діставатись до столиці доводилося через об’їзди.
Роботи з відновлення розпочалися у червні 2022 року: уламки старих бетонних конструкцій демонтували, вивезли, наново влаштували фундамент та всі інші конструктивні елементи.
Для кожного проїзду зруйнованої частини було побудовано шість величезних монолітних опор у середньому 18 метрів заввишки. Нова прогонова будова створювалась за допомогою технології поздовжнього насуву. Підхід до мосту розібрали, на земляному полотні влаштували майданчик для збирального стапелю довжиною 130 метрів, де з’єднувалися елементи металевої прогонової конструкції – секція за секцією. Гідравлічними домкратами-штовхачами зібрану конструкцію в два етапи насували на опори мосту.
Після завершення насуву настала черга монтажу залізобетонних плит перекриття, влаштування армованого каркасу, монолітної плити і нарешті асфальтобетонного покриття.
У квітні 2023 року була завершена відбудова лівого проїзду, відкритий рух. У травні за такою ж технологією завершена відбудова правого проїзду.
На другому етапі розпочалась реконструкція руслової та берегової частини правого проїзду з боку Чернігова, які збереглись, але потребували посилення.
На русловій частині довжиною 210 метрів замінена монолітна плита, влаштовані тротуари нового типу.
На береговій частині довжиною 160 метрів демонтовані старі прогони, виконане посилення і часткова заміна опор, влаштовані нові прогони.
В кінці минулого року був відкритий рух на правому проїзді мосту.
У січні роботи розпочались на лівому. Як і торік на лівому проїзді на русловій частині правого проїзду залишені старі опори, але влаштована нова монолітна плита. На береговій частині старі прогони повністю демонтовані.
Завдяки реконструкції міст здатний витримувати значно більші навантаження. Випробування, проведені на повністю відновленому лівому проїзді, засвідчили, що у Чернігова нарешті є надійний логістичний маршрут, по якому до міста без додаткових обмежень зможе діставатись вантажний транспорт.
Завершуємо влаштування монолітної плити на 200-метровому мості, розташованому на важливій міжнародній трасі.
Зруйнована російськими військами споруда датована ще 1951 роком. Тож, термін експлуатації старий міст давно вичерпав. Ми повністю його демонтували.
Новий міст конструктивно інший. Розрахований на більші навантаження. Відповідає сучасним стандартам.
За останні два роки компанія реалізувала вже понад десяток таких об’єктів майже в усіх деокупованих регіонах.
Де б не відбувались роботи, завжди стабільними є якість та дотримання графіку виконання робіт.
Ворог знову атакував Харків. Удари завдаються майже щодня.
Але Харківщина тримається. З відключеннями світла, під постійними бомбардуваннями.
В таких складних умовах регіон має вчасно отримувати все необхідне.
На жаль, основний логістичний автомобільний напрям у жахливому стані.
Величезні ділянки траси М-03 “Київ-Харків” перетворились на суцільну смугу перешкод.
Починаючі з минулого місяця експлуатаційники «Автомагістраль-Південь» відновлюють проїзд.
Загальна довжина ділянок ремонту – 32 км.
Працюють три бригади ямкового ремонту та одна бригада на ремонті картами.
Асфальтобетонна суміш доставляється 4 автомобілями-термосами та 15 самоскидами.
На об’єкті задіяна вся необхідна для якісного проведення ремонту спеціалізована техніка: фрези, котки, асфальтоукладальники.
В планах до кінця наступного тижня завершити М-03 та перейти на Харківську окружну.
Завершуємо відновлювати міст на Миколаївщині!
Влаштування монолітної плити – це завжди особливий день. Вся команда мостобудівників збирається разом і працює без перерви з ранку до вечора.
Хоча процес подачі бетону автоматизовано, лишається багато важкої фізичної роботи з розподілу суміші та шліфуванню поверхні.
Від дотримання технології влаштування та якісного догляду в перші дні після заливки бетону залежить набуття матеріалом проектної міцності.
На Миколаївщині, де працюємо над відновленням одного з мостів, наша бригада завершила влаштування монолітної плити за один день. Це понад 150 куб. метрів бетону.
Нагадаємо, це перший об’єкт нашої компанії на Миколаївщині після початку повномасштабної війни.
Громада, де тривають роботи, знаходилася майже на лінії фронту. Селище обстрілювали з мінометів, РСЗВ, артилерією та керованими ракетами.
Знищений ліцей, пошкоджена районна лікарня, місцева адміністрація, агропідприємства. Зруйнований міст, по якому в селище заходить автотраса.
Для відбудови та відновлення життєдіяльності громади критично потрібен зв’язок з великими містами, доступ до автошляхів державного значення.
Залишки старого металевого мосту демонтовані. Новий 54-метровий міст зведений мостобудівельниками «Автомагістраль-Південь» фактично з нуля.
На об’єкті задіяно до 50 працівників. Плануємо відкрити проїзд у травні.
Як гарантувати якісний аварійний ямковий ремонт автошляхів?
Лабораторно-дослідний центр «Автомагістраль-Південь» працює над тестуванням спеціальних добавок до асфальтобетону, які забезпечують ущільнення гарячої суміші та високі показники адгезії (водостійкості).
Фінансові можливості бюджету країни цього року обмежені, ліквідувати ямковість на ключових логістичних маршрутах потрібно мінімальними ресурсами
В пріоритеті переважно аварійні ремонти.
Але навіть для таких ремонтів наша компанія використовує гарячі асфальтобетонні суміші.
Це значно підвищує довговічність та якість відремонтованого покриття, якщо порівнювати з ремонтами, які виконуються холодними сумішами.
Проте у роботі із гарячими сумішами є певні технологічні нюанси.
По-перше, склад «ремонтного» асфальтобетону відрізняється від звичайного, адже роботи частково виконуються вручну.
По-друге, обсяги робіт незначні, тому доставлену з заводу суміш не використаєш одразу, як у випадку середнього поточного, або капітального ремонту.
Щоб суміш не охолонула, ми використовуємо спеціальні автомобілі-термоси. Крім того, в процесі виробництва в асфальтобетон додаються спеціальні добавки.
Енергозберігаюча – для збільшення пластичності. Завдяки цьому суміш вдається ущільнювати до потрібних показників. Або що зменшує пористість готового асфальтобетону.
Адгезійна – для збільшення прилипання бітуму до щебню, збільшує водостійкість готового асфальтобетону.
Завдяки добавкам та дотриманню технології, нові фрагменти покриття не абсорбують воду, міцно тримаються та не руйнуються.
Лабораторно-дослідний центр «Автомагістраль-Південь» проводить тестування матеріалів з вмістом різних добавок з метою знаходження оптимального складу суміші.
«На український ринок поставляються добавки різних виробників, наша задача обрати оптимальну продукцію, яка б гарантувала найкращий результат. Існує українська методика випробувань, але ми користуємось більш прогресивною американською, яка дозволяє зрозуміти, як зміниться показники міцності матеріалу після декількох циклів заморожування-відтавання», – пояснив головний технолог «Автомагістраль-Південь» Віталій Екімов.
Ми пройшли шлях від маленької регіональної компанії до національного лідера інфраструктурного будівництва.
Створили кращу в країні команду професіоналів. Розбудували потужну мережу сучасних виробництв. Розширили географію присутності на більшість регіонів країни.
Всі двадцять років доля компанії була нерозривно пов’язана з Україною.
У мирні часи економічного зростання ми будували нові дороги, мости та летовища. Під час війни відновлюємо зруйноване, зводимо захисні та фортифікаційні споруди, надаємо величезну допомогу Збройним силам.
Проте наш принцип – ніколи не зупинятись на досягнутому.
“Автомагістраль-Південь” відкриває нову сторінку корпоративної історії, виходить на зовнішні ринки та зустрічає ювілей, сповнена надій на нові великі проєкти в Румунії та інших країнах ЄС.
Вітаємо нашу компанію з ювілеєм!
Бажаємо нашій великій команді нових проєктів та нових перемог!
Румунія підписала договір з консорціумом концесіонерів Avant Airports та «Автомагістраль-Південь» на будівництво нового аеропорту, який може виникнути на місці виведеного з експлуатації військового аеродрому у містечку Алексені в 66 км від Бухаресту.
Концепція майбутнього аеропорту передбачатиме пасажирський термінал площею 30 тис. м2, здатний обслуговувати 6,5 млн. пасажирів щорічно, а також вантажний термінал 20 тис. м2 для обробки понад 10 тис. тонн вантажу на рік.
Обсяг інвестицій, які потрібно бути залучити у проєкт, складатиме 400 млн євро. Термін реалізації 4 роки.
Новий аеропорт має вирішити одразу декілька проблем:
– Розвантажить два існуючих аеропорти Бухаресту;
– Працюватиме з усіма категоріями вантажу;
– Прийматиме широкофюзеляжні, далекомагістральні літаки типу Boeing 777 або Airbus A330;
– Створить умови для залучення лоукостерів;
– Спеціалізуватиметься на технічному обслуговуванні літаків.
Avant Airports – девелопер проєкту. Компанія заявляє, що для розробки проєкту залучила команду кращих експертів з цивільної авіації з понад 15 країн світу.
«Автомагістраль-Південь» відповідатиме за виконання робіт.
Наразі пройдений лише перший етап, укладений концесійний договір з місцевою громадою. Тож девелопер може починати процес залучення інвестицій.
«Ми бачимо аеропорт Алексені як найсучасніший авіаційний хаб та драйвер економічного зростання, як для регіону Яломіца, так і в цілому для Румунії. В Україні наша компанія приймала участь в реконструкції аеропортів Миколаєва, Херсону, Одеси. В Румунії ми завершуємо реконструкцію злітно-посадкової смуги аеропорту Сату-Маре. Тепер у нас є можливість взяти участь, напевно, в найбільш масштабному та амбітному інфраструктурному проєкті Румунії. Наша перемога в тендері – свідчення довіри до компанії з боку румунських партнерів. Якщо вдасться залучити інвестиції і реалізувати проєкт – це допоможе нам відкрити ринок ЄС», – зазначив генеральний директор «Автомагістраль-Південь» Микола Тимофеєв.
Після зимового періоду відновилась роботи на нашому румунському проєкті.
Дві 500-метрові ділянки злітно-посадкової смуги повністю готові – влаштовані всі три шари асфальтобетону.
На середній 1500-метровій ділянці залишається фінішний шар асфальтобетону (ЩМА).
Як і раніше роботи виконуються вночі, коли аеропорт припиняє роботу. Зранку на ЗПС починають сідати літаки.
Нашій компанії не лише доводиться щоденно прибирати техніку з об’єкту та знову налаштовувати увесь виробничий процес. Як основний підрядник, ми координуємо роботу багатьох інших підрядників, які будують новий термінал аеропорту та реконструюють старий, монтують метеостанцію, влаштовують систему водовідведення, патрульну дорогу, парковку, укріплюють смуги, які примикають до ЗПС. Це десятки одиниць техніки, сотні робітників, які мають не створювати перешкод для реконструкції злітно-посадкової смуги.
Але нічний графік не єдина складність. Проектом передбачається певний боковий уклін поверхні ЗПС (по обидва боки від центральної осі). Це потрібно для відводу дощової води. Відхилення від заявленого показника майже не допускається!
Усвідомлюючи ризики, румунські підрядники не надто поспішали братися за реконструкцію ЗПС. Наша компанія взялась за проект і повністю дотрималась технічних вимог. Допомогли величезний досвід та віртуозна майстерність команди.
Роботи по ЗПС плануємо завершити до 20 березня.
Нагадаємо, минулого року «Автомагістраль-Південь» почала реконструкцію 2.5 кілометрової злітно-посадкової смуги міжнародного аеропорту в румунському місті Сату-Маре.
Летовище довжиною 2500 метрів було введено в експлуатацію у 1975 році.
ЗПС з цементобетону, але на центральну частину завширшки 45 метрів було нанесене тонкошарове асфальтобетонне покриття.
В Румунію мобілізовано 4 сучасні асфальтоукладальні комплекси «Автомагістраль-Південь» – загалом понад 25 одиниць техніки.
Асфальтобетон влаштовується одночасно трьома виробничими ланками на ширину 30,3 метри. Таким чином, досягається ідеальна рівність та мінімізується кількість стиків.
В кінці минулого року роботи призупинили внаслідок погодних умов і відновили весною цього року.
Наразі в роботі перші два. Роботи сплановані таким чином, щоб максимально заощадити бюджетні кошти. Замінюються лише конструкції, які не підлягають відновленню.
Зокрема, на першому мості старі опори і шафові стінки демонтуються, але половина балок використовується повторно. На другому об’єкті опори укріплюються шляхом торкретування (нанесення бетонної суміші на поверхню залізобетонної конструкції).
Тобто в кожному випадку знаходиться оптимальне рішення. Але зволікати з ремонтом не можливо, перекриття траси Сколе-Славське створить величезні логістичні проблеми для регіону.
Розпочати ремонтні роботи на автошляху планували ще до війни в рамках інфраструктурного проєкту «Мале Карпатське коло».
Передбачалось, що проєкт об’єднає курортні й туристичні центри трьох областей. На Львівщині це Славське, Рожанка (Верхня і Нижня), Сколе та Плай.
Планувалось, що всі дороги «Малого Карпатського кола» отримають велодоріжки, якісне освітлення, оглядові майданчики.
Створюємо для району сучасну та якісну транспортну інфраструктуру.
Долучається компанія і до програм підтримки соціальної сфери Оболоні. Ще до війни ми почали допомагати Київському міському центру репродуктивної та перинатальної медицини на проспекті Івасюка.
Відтер взяли під опіку Центр комплексної реабілітації для дітей та молоді з інвалідністю.
Послуги Центру безкоштовні та доступні для молоді до 35 років. Тут допомагають також постраждалим внаслідок бойових дій.
Для кожного відвідувача Центру команда фахівців розробляє індивідуальну програму реабілітації, яка включає в себе корекційні заняття (з практичним психологом, логопедом, дефектологом, реабілітологом, заняття з фізичної та музичної терапії, масаж), групові розвиваючі гуртки та майстер-класи, дружні зустрічі та проведення масових заходів для сімей, які виховують дитину з інвалідністю.
Потреби Центру – від засобів гігієни і продуктів харчування до одягу і матеріалів для занять з дітьми.
Тож будь-яка допомога благодійників зайвою не буде.
Дякуємо команді Центру, яка у цей непростий час продовжує вкрай складну, але важливу роботу.
Роботи у Сокалі стартувати восени минулого року. За цей час влаштована більшість проміжних опор. Наразі на них влаштовуються ригелі та підферменники.
Створена, на одному з берегів, підпірна стінка демонтована. Шпунти Ларсена перебазуються на інший берег, де планується організувати ще один тимчасовий острівець для влаштування останньої проміжної опори.
Берегові опори ще в роботі. На підходах до мосту виконується перенесення комунікацій – газо- та водопостачання, зв’язку.
Нагадаємо, міст у Сокалі (дорога Сокаль – Стоянів) був побудований у 1951 році. Чотири року тому його визнали аварійним.
Два роки тому було зафіксовано просідання однієї з опор, встановлено вагове обмеження у 7 тонн для руху вантажного транспорту.
Ремонтувати міст немає сенсу. Він розвалюється на очах. Відтермінувати проєкт на «після війни» неможливо – місцева громада залишиться без автомобільного сполучення.
Тому поруч наша компанія будує новий міст. За сучасними стандартами та технологіями.
Довжина нового мостового переходу 130 м. З урахуванням нових під’їздів – 414 м.
В кінці минулого року «Автомагістраль-Південь» відкрила рух на правому проїзді 613-метрового мосту через Десну. У січні роботи розпочались на лівому.
Нагадаємо, зруйновану під час окупації берегову частину мосту з боку столиці ми відбудували ще торік. Настала черга реконструкції руслової та берегової частини з боку Чернігова (послідовність робіт як і на правому проїзді).
З початку року виконається демонтаж монолітної плити, бар’єрного та перильного огородження, балок. Проводились технологічні протипаводкові заходи для забезпечення роботи техніки.
Цього місяця на русловій частині почалось армування та влаштування нової монолітної плити. На береговій частині завершується демонтаж. На відміну від правого проїзду опори берегової частини плануємо не посилювати, а замінювати новими. Виявились, що це більш оптимальний варіант.
Історія проєкту:
Міст у Шестовиці найбільший на трасі М-01 Київ-Чернігів. Під час окупації одна з частин споруди з боку Київа довжиною понад 230 метрів була повністю зруйнована. Діставатись до столиці доводилося через об’їзди.
Роботи з відновлення розпочалися у червні 2022 року: уламки старих бетонних конструкцій демонтували, вивезли, наново влаштували фундамент та всі інші конструктивні елементи.
Для кожного проїзду зруйнованої частини було побудовано шість величезних монолітних опор у середньому 18 метрів заввишки. Нова прогонова будова створювалась за допомогою технології повздовжнього насуву. Підхід до мосту розібрали, на земляному полотні влаштували майданчик для збирального стапелю довжиною 130 метрів, де з’єднувалися елементи металевої прогонової конструкції – секція за секцією. Гідравлічними домкратами-штовхачами зібрану конструкцію в два етапи насували на опори мосту.
Після завершення насуву настала черга монтажу залізобетонних плит перекриття, влаштування армованого каркасу, монолітної плити і нарешті асфальтобетонного покриття.
У квітні 2023 року була завершена відбудова лівого проїзду, відкритий рух. У травні за такою ж технологією завершена відбудова правого проїзду.
На другому етапі розпочалась реконструкція руслової та берегової частини правого проїзду з боку Чернігова, які збереглись, але потребували посилення.
На русловій частині довжиною 210 метрів замінена монолітна плита, влаштовані тротуари нового типу.
На береговій частині довжиною 160 метрів демонтовані старі прогони, виконане посилення і часткова заміна опор, влаштовані нові прогони.
Посилення здійснювалося шляхом нарощування діаметру – навколо опори в’яжеться армований каркас, влаштовується опалубка і заливається бетон. Це дуже трудомістка робота, але посилення – єдиний шлях зберегти фундамент, що суттєво заощаджує вартість реконструкції.
Завдяки реконструкції міст здатний витримувати значно більші навантаження. Випробування, проведені на повністю відновленому лівому проїзді, засвідчили, що у Чернігова нарешті є надійний логістичний маршрут, по якому до міста без додаткових обмежень зможе діставатись вантажний транспорт.
В межах заходу вдалося досягти вкрай важливої для нашої країни угоди про фінансову підтримку. Японія цього року виділить Україні понад 12 млрд доларів, 4,7 млрд з яких мають надійти вже незабаром.
Загалом на заході було підписано 56 документів про співпрацю, зокрема, про надання кредитів для підтримки українського бізнесу. Домовлено про сприяння відбудові України потужними японськими структурами: JICA, JETRO, Експортно-кредитним агентством NEXI та Японським банком міжнародного співробітництва.
Делегація «Автомагістраль – Південь» в межах заходу провела зустрічі з представниками японських компаній NIPPON KOEI та ІНІ CORPORATION, залучених до реалізації інфраструктурних проєктів в Україні.
Перемовини стосувалися не лише співпраці на території нашої країни, але й взаємодії на ринках Євросоюзу.
Підсумки перемовин максимально результативні. Окреслені потенційно цікаві обидвом сторонам напрями співпраці. Для японських партнерів партнерство з «Автомагістраль-Південь» – це можливість спиратися на найпотужнішу в Україні команду фахівців з величезним досвідом. Для нашої компанії співпраця з провідними японськими виробниками – це доступ до найсучасніших технологій та обладнання, кредитних ресурсів. Це можливість більш активно просуватися на зовнішніх ринках, де конкурують світові гранти інфраструктурного будівництва.
Восени минулого року компанія розпочала другий великий проєкт у Молдові – будівництво 8,5-кілометрового обходу міста Вулканешти, який фінансується ЄБРР.
Нова дорога стане частиною траси М3 Кишинів-Комрат-Джурджулешти-кордон з Румунією (км+0+000 – км 8+580). Обхід з’єднує новозбудовані ділянки М-3, які «Автомагістраль-Південь» здала в експлуатацію у 2022-2023 роках.
Нова ділянка перенаправить транспортний потік, який рухається до дунайського порту Молдови, за межі міста.
Минулого року завершений підготовчий етап. У січні роботи відновились з новою силою.
Об’єкт поділяється на дві частини.
3-кілометровий відрізок обходу (залишки старої дороги)
На ділянці розібрано старе покриття. За допомогою холодного ресайклінгу (перемішування відфрезерованого та нового матеріалу з додаванням цементу) стабілізуємо шар основи. Наступний етап – влаштування шару ЩПС.
5,8-кілометровий відрізок (нове будівництво)
– Повністю знятий рослинний шар грунту.
– Триває відсипка насипів, які місцями досягатимуть 15 метрів (проєктом передбачено використання 341 тис м3 грунту)
– Влаштовуються бетонні лотки для водовідведення та скотопрогін (монолітна бетонна труба 6 на 4 метри).
Обсяг земляних робіт величезний. Саме цим обумовлений термін реалізації проєкту – 2.5 роки.
Між двома відрізками проєктом передбачено зведення 50-метрового мосту. Наразі відбувається підготовка майданчику під влаштування 84 буронабивних паль.
На об’єкті задіяно понад 120 співробітників та 50 одиниць спеціалізованої будівельної техніки.
Відновлення великих штучних споруд потребує часу, але тривале перекриття транспортного сполучення призводить до негативних наслідків.
Проблема вирішується за допомогою тимчасових мостів.
Один з таких об’єктів наразі завершує монтувати наша компанія.
Збірна металева конструкція монтується на стапелях і поступово насувається на металеві опори. За 10 днів монтується один прогін. За два місяці увесь міст.
За складання та насування відповідає 11 працівників.
Ширина мосту – 4,6 метри, тому рух буде відбуватись у реверсному режимі. Покриття дерев’яне, проте міст здатний пропускати як легкові, так і вантажні автомобілі.
Коли потреба у мості зникне, його можна бути розібрати, виконавши роботи з демонтажу у зворотному порядку.