На Донеччині завершуємо роботи на чотирьох ділянках автошляху Н-32

«Автомагістраль-Південь» завершує роботи з капітального ремонту чотирьох ділянок автошляху Н-32 «Покровськ – Бахмут – Михайлівка», розпочаті влітку за президентською програмою «Велике будівництво».
Загалом траса Н-32 має протяжність 137,4 км та проходить через густонаселені районні центри у Донецькій та Луганській областях. В останні роки дорога знаходилась у понівеченому стані з чисельними ямами та напливами через інтенсивний рух важких автомобілів та військової техніки, тому відновлення автошляху стало невідкладним питанням.
У червні-липні ми розпочали капітальний ремонт траси одразу на чотирьох ділянках загальною протяжністю майже 31 км. На першій ділянці км 6+490 – км 8+398 між Покровськом та Мирноградом наші бригади відфрезерували зношений асфальтобетон та розширили дорогу з 7 м до 13 м за рахунок будівництва додаткових перехідно-швидкісних смуг. Далі ми влаштували основу із суміші фрезерованої, обробленої в’яжучим (СФОВ), нижній шар покриття із крупнозернистого асфальтобетону та верхній шар із щебенево-мастикової суміші.
Окрім відновлення дорожнього покриття, ми виконали комплекс супутніх робіт, зокрема влаштували нові водопропускні труби, автобусні зупинки, пішохідні доріжки та тротуари, облаштували примикання та узбіччя, встановили нові дорожні знаки, сигнальні стовпчики, бар’єрне та пішоходне огородження та нанесли дорожню розмітку.
Друга ділянка, на якій роботи завершені у верхньому шарі – км 71+200 – км 74+550. На дорозі влаштовано шар основи зі СФОВ, двошарове покриття із крупнозернистого та щебенево-мастикового асфальтобетону.
На ділянці встановлено нові дорожні знаки, бар’єрне огородження, сигнальні стовпчики, а також нанесено дорожню розмітку. Тривають роботи зі влаштування пішохідних доріжок, водовідведення з проїзної частини та монтажу освітлення вздовж траси.
На третій ділянці траси Н-32 біля виїзду з селища Новоекономічне у напрямку Костянтинівки км 16+800 – км 31+000 ми застосували унікальний для України метод віброрезонансної деструкції.
За проєктом, старе цементобетонне покриття на дорозі треба було зруйнувати та підготувати до влаштування нової основи та асфальтобетонного покриття. Проте, під час виконання робіт виявилося, що земполотно споруджено із слабких ґрунтів та не забезпечує необхідну міцність дорожньої конструкції. Щоби зруйнувати старе цементобетонне покриття, зі Сполучених Штатів Америки в Україну було доставлено бетонолом RB-500, який показав себе у роботі вкрай ефективно. Обладнання забезпечило руйнування тільки шару бетонного покриття, не завдавши шкоди підстиляючим шарам основи та земляному полотну.
Також, згідно з проєктною документацією, ми розширили дорогу до нормативних показників з 7 м до 8,5 м. Після деструктуризації цементобетонного покриття ми виконали розподілення щебенево-піщаної суміші С13 за допомогою автогрейдера. Додатково для посилення дорожньої конструкції влаштували на ній спеціальну армуючу решітку та шар основи зі щебенево-піщаної суміші С5. Далі наші бригади влаштували верхній шар основи зі щебенево-піщаної суміші, укріпленої цементом.
Наразі на завершальному етапі знаходяться роботи зі  влаштування нижнього шару покриття із щільного крупнозернистого асфальтобетону та монтажу нових водопропускних труб на основному проїзді. Влаштування верхнього шару ЩМА та комплекс супутніх робіт на об’єкті ми виконаємо наступного року.
На четвертій ділянці між містами Костянтинівка та Бахмут км 59+500 – км 71+200 також завершено основні роботи: на всій протяжності ділянки виконано розширення та посилення дороги та влаштовано верхній шар покриття із щебенево-мастикового асфальтобетону.
Наразі тривають роботи зі влаштування з’їздів, водовідвідних споруд, монтаж освітлення, встановлення бар’єрного огородження.
Повне завершення робіт передбачено 2021 року.
Також наступного року ми розпочнемо капітальний ремонт ще на двох нових ділянках автошляху Н-32 у Донецькій області: км 13 – км 16 та км 56 – км 59.
Тому незабаром відремонтований автошлях Н-32 стане європейського рівня та нарешті забезпечить жителям Донеччини комфортні та безпечні умови дорожнього руху.