Почався скид шахтних вод в Інгулець, але подача питної води у Кривий Ріг не припиняється!

Як правило, раз на рік в Кривому Розі приймається рішення про скид шахтних вод з балки Свистунова (гідротехнічна споруда неподалік міста) у річку Інгулець.
Цього року скид стартував на початку квітня.
Шахтні води є наслідком роботи гірничорудних підприємств Кривбасу та містять високі концентрації забруднюючих речовин. Але точка скиду знаходилась вище водозабору нового водогону, який побудувала «Автомагістраль-Південь».
❗️Наша компанія вирішила проблему.
Замість старої бетонної труби влаштований новий трубопровід з поліпропіленових труб діаметром 1 м, із скидом води нижче водозабору.
Трубопровід перетинає Інгулець через тимчасову переправу. Після завершення скиду шахтних вод на її місці побудуємо мостову споруду з металевою трубою 1,5 метри.
Тим часом на водогоні «Інгулець-Південне водосховище» завершили пуско-налагоджування автоматизованої системи управління.
Сучасна автоматика регулює обсяг подачі води, синхронізує та контролює роботу 12 потужних насосів, запірної арматури та іншого обладнання.
Автоматика мінімізує ризик виникнення позаштатних ситуацій та збільшує термін експлуатації обладнання (звісно, якщо сучасною та дороговартісною системою керує якісно підготовлений та мотивований персонал).
На даний час водогін працює на повну потужність 400 тис.м3 на добу.
«Це надсучасний об’єкт, якому не має аналогів в Україні. За рівнем проєктування, технологічності, масштабам, термінам реалізації, водогін складно порівняти з тим, що будувалось раніше», – зазначив генеральний директор «Автомагістраль-Південь» Микола Тимофеєв.
❗️Також варто зазначити, що водогін обійшовся державі «Інгулець-Південне водосховище» дешевше ніж деякі інші, значно менш масштабні і технологічні об’єкти.
✅ІСТОРІЧНА ДОВІДКА
Кривий Ріг залишився без води у червні 2023 року. Після підриву Каховської ГЕС вода з Дніпра припинила надходити у Південне водосховище, з якого місто забезпечувалось водою.
Найближча до міста вода була у річці Інгулець, але це декілька десятків кілометрів!
«Автомагістраль-Південь» знадобилося лише декілька місяців, щоб у тестовому режимі запустити першу частину водогону, перекинувши води Інгульця до каналу, який наповнює Південне водосховище. На повну потужність водогін запрацював у травні 2024 року.
Водогін у цифрах:
✅Потужність 400 тис.м3 на добу.
✅Довжина 26 кілометрів.
✅Довжина трубопроводів діаметром 1-1,2 м – 94 км.
✅Обсяг земляних робіт – понад 2,3 млн м3.
✅Для водозабору, водоскиду, колодязів та інших конструкцій використано понад 14 тис м3 бетону.
✅Три насосні станції/17 потужних насосів.
✅Три електропідстанції.
✅На будівництві працювало понад 500 працівників та 250 одиниць техніки.