В службі контролю якості «Автомагістраль-Південь» працює понад 50 інженерів-лаборантів!
Це навіть більше, ніж до початку війни!
Зростання штату пов’язане із збільшенням напрямів діяльності. На кожному з великих об’єктів укриття створена власна лабораторія з контролю якості. Як і до війни, працюють лабораторії на всіх виробничих базах.
«Процедура контролю якості в лабораторії не залежить від того, перевіряємо ми одну машину з асфальтобетоном, чи сто. Під час війни компанія не стала приділяти меншу увагу якості. Навіть навпаки. Навантаження на виробництва асфальтобетонних сумішей зменшилося – у наших співробітників є більше можливостей для виїзду на об’єкт для контролю відповідності процесів на місці виконання робіт», – зазначає головний технолог компанії Віталій Екімов.
За словами Віталія, торік компанія інвестувала у додаткові бетонні заводи – всі вони також мають лабораторії.
Працює експертна група з дослідження якості влаштування паль.
«Не припинив діяльності і наш науково-дослідний центр (НДЦ). Задач дуже багато. Наприклад, завдяки нашим напрацюванням вдалось адаптувати виробництво бітумних емульсій під виробництво матеріалів для гідроізоляції, адже обсяги застосування асфальтобетону зменшились, але водночас значно зросли потреби у доступних, українських матеріалах для гідроізоляції бетонних споруд», – розповідає Віталій Екімов.
Ще одне важливе завдання центру – розробка так званих «мікс дизайнів» асфальтобетону для проєктів компанії в інших країнах.
«В країнах ЄС характеристики асфальтобетонної суміші визначаються специфікацією – це показники якості, які підрядник має забезпечити. Ми віддали матеріали в румунську лабораторію – але термін виконання замовлення компанію не влаштував, тому асфальтобетон для будівництва нової ділянки дороги в Молдові розробляють українські фахівці. Ми це зробимо швидко та не менш фахово», – пояснює Віталий Екімов.
Долучився центр і до розв’язання питань, які мають глобальне значення для всієї галузі. Зокрема, це питання реагентів.
До війни норми застосування солі для обробки поверхні дороги базувалися на якостях продукції Артемсіль. Тепер Україна імпортує сіль з країн ЄС, Туреччини, Єгипту, Тунісу-Марокко. Не завжди імпортний реагент спрацьовує так швидко, як сіль з Соледару. Як виявили наші фахівці, причина у домішках. Навіть у відносно незначній кількості вони змінюють деякі властивості солі.
Тому наразі саме за ініціативи науково-дослідного центру «Автомагістраль-Південь» розробляється методика, на базі якої будуть визначатися вимоги до складу імпортних реагентів.
Тож, задач для наших дослідників вистачає. Навіть в цей складний час компанія приділяє величезну увагу розвитку системи якості.