Новини

Сьогодні представники Державної адміністрації доріг Міністерства інфраструктури та регіонального розвитку Молдови оглянули дві останні ділянки автошляху М3 неподалік від міста Вулканешти.

✅Загальна довжина ділянок 31,3 км. Вони включають як відрізки нового будівництва, так і реконструкції існуючої дороги.
Внаслідок складного рельєфу на ділянках виконаний дуже значний обсяг земляних робіт (0,5 млн.м3).

✅Побудований новий міст та виконана реконструкція ще одного.
✅Окрім цього реалізований величезний комплекс інших робіт: перенесення комунікацій, будівництво водопропускних труб та пішохідних доріжок, монтаж вуличного освітлення, встановлення дорожніх знаків та ще багато іншого.

Наші колеги з Молдови залишилися цілком задоволені результатом. Виконані не лише зобов’язання по контракту, але й додаткові роботи, ініційовані замовником.
Свідченням того, що Молдова високо цінує роботу «Автомагістраль-Південь» є той факт, що саме з нашою компанією підписаний наступний контракт на будівництво обходу міста Вулканешти – ділянки нової дороги довжиною 8,58 км.
☝️Нагадаємо, роботи на 85 кілометрах траси М3 «Кишинів-Джурджулешти» розпочались у 2019 році. «Автомагістраль-Південь» створила виробничу базу у місті Вулканешти, де розміщено асфальтобетонний завод та ґрунтозмішувальну установку.
В рамках проєкту було побудовано та відремонтовано 11 мостів. Перша ділянка довжиною 54 км була здана в експлуатацію ще минулого року.
Проєкт у Молдові також передбачав створення всієї необхідної супутньої інфраструктури автотраси – це нові, сучасні автопавільйони, освітлення, пішохідні доріжки, майданчики для паркування автотранспорту.
Проєкт фінансувався за кошти ЄБРР.

На Львівщині наші експлуатаційники почали відновлення доріг за технологією ЛЕМС.
Перший об’єкт – автотраса М-09 Тернопіль – Львів.

☝️Шість років тому наша компанія завершила ремонт цієї траси довжиною понад 70 км. Ремонт виконаний бездоганно: незважаючи на інтенсивний трафік великогабаритного транспорту, не зафіксовано виникнення колійності та інших деформацій. Основа та нижні шари покриття витримують навіть наднормативні навантаження.
Проте на верхньому шарі місцями почався процес утворення дрібних тріщин. Після багатьох років інтенсивної експлуатації це абсолютно нормальне явище – матеріал старіє.

⚠️З часом тріщини можуть призвести до виникнення ямковості, доведеться час від часу проводити локальні аварійні ремонти.
Є варіант, як цьому запобігти та «омолодити» дорогу.

З 2021 року на озброєнні нашої компанії є унікальний ремонтний комплекс Schäfer SMS 12000.

Машина виготовляє та наносить на дорогу тонкошарове покриття литої емульсійно-мінеральної суміші (ЛЕМС).

✅Основні компоненти ЛЕМС – щебенева суміш, цемент, спеціальна бітумна емульсія, емульгатор.

✅Компоненти завантажуються в бункери машини, де в автоматичному режимі дозуються. Виготовлення суміші та її нанесення майже повністю автоматизоване.
✅Машина наносить два шари покриття – вирівнюючий (2 см) та фінішний (1 см).
✅Мікропокриття запобігає проникненню води і на 3-4 роки убезпечить верхній шар дороги від подальшого руйнування.
✅Нове покриття шорстке, що збільшує зчеплення колеса з дорогою: траса стає не лише комфортнішою, але й безпечнішою.
✅За годину комплекс використовує до 90 тонн суміші, за робочу зміну бригада наносить покриття на ділянці довжиною півтора кілометри. Для обслуговування Schäfer з урахуванням всіх допоміжних робіт потрібно 15 працівників.

З економічної точки зору нанесення ЛЕМС є значно ефективнішим ніж постійні аварійні ремонти з подальшою заміною верхнього покриття.

На автошляху М-09 Тернопіль – Львів – Рава-Руська планується відновити приблизно 12,5 км. Але обсяг робіт може бути збільшений.

«Автомагістраль-Південь» стала одним з учасників першого в Україні міжнародного лабораторного практикуму, присвяченого дослідженню реологічних властивостей бітумних в’яжучих за системою Superpave, який відбувся на базі ДП «Дорцентр».

⚒Визнана у всьому світі американська система Superpave призначена для створення асфальтобетонних покриттів з оптимальними експлуатаційними характеристиками.
Система дає можливість у лабораторії моделювати поводження матеріалу в процесі експлуатації, прогнозувати зміну таких параметрів, як стійкість до різного виду утворення тріщин та багато інших.

Superpave також включає набір сучасних методів випробувань, які дозволяють здійснювати оцінку властивостей бітуму з урахуванням заданих умов експлуатації.

Саме комплексне дослідження властивостей бітуму є вкрай важливим та актуальним для України.

✅По-перше, ми отримує в’яжучу складову асфальтобетону з різних країн, від різних постачальників, тому маємо бути переконані у якості матеріалу.
✅По-друге, масштабна повоєнна програма відновлення інфраструктури України має проводитись за міжнародними стандартами. ✅Для «Автомагістраль-Південь» опанування технології є важливим і з точки зору виходу на зовнішні ринки, де застосування Superpave часто є однією з умов контракту.

Завдяки ентузіазму учасників та сприянню ДП «Дорцентр» було зібрано весь комплекс лабораторного обладнання, що дало можливість провести повний комплекс випробувань бітумних в’яжучих (вихідного бітуму 70/100 та отриманих на його основі модифікованих в’яжучих) за системою Superpave.

Учасники практикуму порівняли результати системи Superpave та прийнятої в Україні пенетраційної системи, оцінили їх переваги і недоліки.

Консультативну допомогу у проведенні лабораторного практикуму та оцінюванні отриманих даних надав доктор наук, професор транспортного факультету Чеського Технічного Університету, керівник лабораторії Superpave компанії DOW м. Праг Оттакар Васін.

Міст через річку Болотня на Львівщині зовні тепер виглядає як новий.
❗️Але це не нове будівництво, а лише ремонт в рамках експлуатаційного утримання.

Капітальний ремонт споруди на дорозі Р-15 Ковель – Володимир-Волинський – Червоноград – Жовква не проводився майже 50 років!

✅На мосту було зафіксовано «руйнування та розходження балок, деформація опор, пошкодження перильного та бар’єрного огородження». Крім цього, як зазначили в Службі автодоріг Львівської області, на мості була відсутня належна гідроізоляція.

✅В свою чергу наші фахівці виявили, що при будівництві мосту не були встановлені перехідні плити. Покриття перед мостом постійно просідало, що вимагало постійних ремонтів – на ділянках підходів накопичилося більше метру асфальтобетону!

В процесі ремонту наші експлуатаційники посилили балки прогонової будови та відновили їх захисний шар. Влаштували підпірну стінку та перехідні плити, нову монолітну плиту, тротуари, гідроізоляцію, асфальтобетонне покриття, перильне та бар’єрне огородження.

Таких об’єктів у нашій компанії у Львівській області чимало. Аварійні мости не просто ремонтуються. Фахівцями «Автомагістраль-Південь» усуваються помилки та проблеми, закладені ще при будівництві, в процесі реконструкції використовуються більш сучасні та ефективні інженерні рішення. Це дає можливість значно продовжити термін експлуатації інфраструктурних об’єктів.

✅В роботі три нових об’єкти. Найважливіший на перетині трас М-06 Київ-Чоп та Н-09 Мукачево – Івано-Франківськ – Львів.

⚠️Ще у 2019 році експлуатаційний стан шляхопроводу визнаний як непрацездатний! Цього року ситуація стала дійсно критичною – відпадали фрагменти тротуарів.

Аварійний ремонт передбачає відновлення тротуарів, нове перильне та бар’єрне огородження, ремонт балок, оновлення верхнього шару асфальтобетонного покриття.
Автовласники, які нарікають на затори, можуть не хвилюватися – ремонт буде гарантовано виконаний максимально швидко, за кілька тижнів!

✅Другий ремонт розпочався також на трасі Н-09 – відновлюємо 24-метровий міст у Соколівці.

Передбачено демонтаж та заміна ригелів та інших конструкцій мосту, відновлення паль. Влаштуємо нові перехідні плити, монолітну залізобетонну плиту, тротуари, перильне та бар’єрне огородження. Фактично відбудеться капітальне відновлення споруди.

✅Ще один невеликий об’єкт стартує на трасі Т-14-02 Східниця-Пісочна.

В цьому сезоні ми вже завершили відновлення двох мостів у Львівській області. Через річку Солониця на трасі Т-14-02 Східниця-Пісочна та через річку Болотня на трасі Р-15 Ковель-Володимир-Червоноград-Жовква.

В найближчих планах відновити ще мінімум 5 об’єктів! Абсолютно всі ремонти є критично важливими, споруди в непрацездатному стані, трапляються навіть випадки обвалу балок. Єдина можливість не закривати мости для руху транспорту – проведення аварійних ремонтів.

✅В роботі три нових об’єкти. Найважливіший на перетині трас М-06 Київ-Чоп та Н-09 Мукачево – Івано-Франківськ – Львів.

⚠️Ще у 2019 році експлуатаційний стан шляхопроводу визнаний як непрацездатний! Цього року ситуація стала дійсно критичною – відпадали фрагменти тротуарів.

Аварійний ремонт передбачає відновлення тротуарів, нове перильне та бар’єрне огородження, ремонт балок, оновлення верхнього шару асфальтобетонного покриття.
Автовласники, які нарікають на затори, можуть не хвилюватися – ремонт буде гарантовано виконаний максимально швидко, за кілька тижнів!

✅Другий ремонт розпочався також на трасі Н-09 – відновлюємо 24-метровий міст у Соколівці.

Передбачено демонтаж та заміна ригелів та інших конструкцій мосту, відновлення паль. Влаштуємо нові перехідні плити, монолітну залізобетонну плиту, тротуари, перильне та бар’єрне огородження. Фактично відбудеться капітальне відновлення споруди.

✅Ще один невеликий об’єкт стартує на трасі Т-14-02 Східниця-Пісочна.

В цьому сезоні ми вже завершили відновлення двох мостів у Львівській області. Через річку Солониця на трасі Т-14-02 Східниця-Пісочна та через річку Болотня на трасі Р-15 Ковель-Володимир-Червоноград-Жовква.

В найближчих планах відновити ще мінімум 5 об’єктів! Абсолютно всі ремонти є критично важливими, споруди в непрацездатному стані, трапляються навіть випадки обвалу балок. Єдина можливість не закривати мости для руху транспорту – проведення аварійних ремонтів.

❗️Поступово наближається до завершення реконструкція столичного проспекту Івасюка. На більшості кільцевих розв’язок магістралі вже влаштований нижній шар асфальтобетону. Наразі роботи тривають на одній з останніх ділянок.

‍♂️Залучена велика кількість техніки, процес триває майже безперервно, самоскиди з асфальтобетоном вишукались у чергу. На об’єкті постійно присутні спеціалісти, які контролюють якість матеріалів та виконання робіт.

Оцінювати якість нового покриття доречно після влаштування верхнього шару (загалом заплановано три шари 10 см+10см+5 см), але рухатись проспектом вже сьогодні справжнє задоволення. Особливо, якщо пам’ятаєш, який жах тут був раніше.

На одній з розв’язок ще залишається старе зруйноване покриття – залітаючи на автомобілі з новенького асфальту на суцільні ями, одразу відчуваєш різницю між тим, що «було» і «стало».

✅Нагадаємо, цього року «Автомагістраль-Південь» завершує капітальний ремонт проспекту Івасюка у столиці, розпочату ще у 2021 році. До війни встигли виконати відновлення на прямолінійних ділянках між кільцевими розв’язками від вулиці Приозерна до вулиці Героїв Дніпра.

✅У сезоні-2023 заплановано відновити 4 кільцеві розв’язки та одну прямолінійну ділянку.

✅В минулому році “Автомагістраль-Південь” також повністю відновила 13 зупинок громадського транспорту: відремонтовано покриття із ФЕМ та асфальтобетону, влаштовано сходи та пандуси. Також відновлено покриття на з’їздах.
Критична важливість у завершені реконструкції полягає у тому, що на відновлених до війни ділянках не влаштований верхній шар асфальтобетону, що могло призвести до передчасного руйнування нижніх шарів. Доцільно завершити проєкт повністю, щоб не втратити вже витрачені кошти.

✅Проєкт передбачає не лише заміну дорожнього покриття, але й нову систему освітлення, зупинки громадського транспорту, тротуари, велодоріжки і зелені зони.

‍♂️На столичній Оболоні вже частково виконано підготовчі роботи. Змінено схему проїзду перехрестя, нанесено тимчасову розмітку, перенесені комунікації, створено будівельне містечко та виробничий майданчик для виготовлення металевих конструкцій, розчищена територія.

❗️Переходимо до важливого етапу: влаштування буронабивних паль (буріння, монтаж армованих каркасів, бетонування, тощо) для зведення шляхопроводу через вулицю Богатирська.

Шляхопровід матиме 6 смуг руху. Його довжина складе 125 м. На шляхопроводі відокремимо смуги для руху громадського транспорту.

✅Нагадаємо, проєкт реконструкції розв’язки на перетині Богатирської та Полярної наша компанія розпочала на початку червня.

⏩Будівництво відкладалось майже 30 років. Увесь цей час перехрестя вважалось одним з найнебезпечніших у Києві. Кожен рік тут траплялася велика кількість ДТП, деякі із людськими жертвами. Крім того, світлофор на перетині магістралей провокував постійні затори.

Проєкт повністю планується завершити у 2024 році.

Керівник Державної адміністрації доріг Молдови Сергіу Бежан та генеральний директор «Автомагістраль-Південь» Микола Тимофеєв підписали контракт на будівництво обходу міста Вулканешти – ділянки нової дороги довжиною 8,58 км.

У церемонії підписання взяли участь Міністр інфраструктури та регіонального розвитку Молдови Лілія Дабіжа та голова представництва ЄБРР у Молдові Анжела Сакс.

🔺Нова дорога має стати частиною стратегічної траси М3 Кишинів-Комрат-Джурджулешти-кордон з Румунією (км+0+000 – км 8+580). Проєкт фінансується за кошти ЄБРР.

⚓️У 2006 році Україна передала Молдові 430 метрів узбережжя Дунаю і Пруту та відкрила нашим сусідам вихід до Чорного моря. Так утворився порт Джурджулешти, з якого у столицю країни рухається щільний потік вантажівок.

Наразі траса М3 проходить через місто Вулканешти, що створює незручності як для транспорту, та і для місцевих мешканців. Нова ділянка дозволить перенаправити транспортний потік за межі міста.

♻️ «Мешканцям міста більше не доведеться терпіти шум від великовантажного транспорту, а також зменшиться забруднення повітря в місті», – заявила міністр Лілія Дабіжа.

✅Для компанії «Автомагістраль-Південь» новий проєкт фактично став продовженням проєкту по реконструкції та будівництву 85 км траси М3 Кишинів-Джурджулешти, розпочатий компанією у 2019 році.

🇺🇦 «Наша тендерна пропозиція виявилась кращою – інакше і не могло бути, – зазначає Микола Тимофеєв.

Перемога компанії обумовлена не лише найкращою ціновою пропозицією. І замовник будівництва, і Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) вже пересвідчились у тому, що «Автомагістраль-Південь» чітко дотримується зобов’язань та гарантує високу якість робіт. Крім того, у місті Вулканешти вже працює виробнича база компанії. Нещодавно додатково до асфальтобетонного заводу і ґрунтозмішувальної установки там змонтований новий цементобетоний завод. В Молдові знаходиться парк техніки компанії, сформована професійна команда фахівців.

☝️ «Роботи за новим контрактом стартують вже у вересні. Є побажання наших шановних колег завершити проєкт на півроку раніше. Тому плануємо здати нову дорогу в експлуатацію вже в середині 2025 року. Для нас співпраця з Молдовою є стратегічним напрямом розвитку, який відкриває можливість виходу на ринки інших європейських країн. Для компанії це дуже важливо, адже в умовах війни український ринок не дозволяє задіяти величезний потенціал компанії», – зазначає Микола Тимофеєв.

✅Новий контракт передбачає не лише будівництво нової дороги протяжністю близько 8,58 км на схід і південь від міста Вулканешть. Роботи включатимуть:
– будівництво мосту протяжністю 42 метри;
– будівництво нових насипів на ділянці км 2+800 – км 8+580;
– облаштування бічних під’їздів до сільськогосподарських полів та облаштування перехрестя з регіональною дорогою G142 «Вулканешть – Етулія».

🚧Нагадаємо, наприкінці минулого року наша компанія здала в експлуатацію першу 54-кілометрову ділянку траси М3 Кишинів-Джурджулешти. Рух трасою вже відкритий. У цьому році завершувались додаткові роботи на двох інших ділянках довжиною 21 та 11 кілометрів неподалік від міста Вулканешти.

Цього тижня тут фінішували останні асфальтобетонні роботи. Наразі триває нанесення розмітки. Вперше в Молдові застосовується технологія холодного пластика, що гарантує високий рівень зносостійкості та безпеки.

✅В рамках першого проєкту було відремонтовано 10 та побудований 1 міст. Створена вся необхідна супутня інфраструктура – нові, сучасні автопавільйони, освітлення, пішохідні доріжки, майданчики для паркування автотранспорту.

Здача в експлуатацію двох останніх ділянок запланована на липень.

🔁Дніпропетровська область – ключовий транзитний регіон країни. Місцева дорожня мережа тримає забезпечення прифронтових районів Донеччині, Запоріжжя, Харківщини.
⚠️Стан дорожнього покриття – це безпека. Під час війни ця проста істина має ще більшу вагу.
Чи вчасно отримають військові підрозділи боєприпаси, чи встигне «швидка» евакуювати важко пораненого? Відповідь в значній мірі залежить від стану доріг транзитних та прифронтових районів.
❗️На жаль, після зими на дорогах Дніпропетровщини значні руйнування покриття.
⏩Наша компанія відповідає за експлуатаційне утримання майже 3-х тисяч кілометрів автошляхів регіону. Роботи з ямкового ремонту тривають в регіоні фактично безперервно. Але у квітні ремонтну програму значно активізовано.
🚧Наразі у регіоні працює до 10 ремонтних бригад. Пріоритет транзитним міжнародним напрямкам, таким як Н-31 Київ-Дніпро, Н-08 Дніпро-Запоріжжя, М-18 Харків — Сімферополь. А також «дорогам життя», по яким здійснюється військове забезпечення.
Руйнування великі, тому ямковий ремонт є неефективним. Більшу частину ремонтуємо картами.
✅Технологія варіюється в залежності від характеру та площі пошкоджень. Фрезеруємо і влаштовуємо шар асфальтобетону, або фрезеруємо, додаємо ЩПС і тоді вже влаштовуємо асфальтобетон.
✅Хоча ремонт аварійний – якість виконання не поступається середньому поточному ремонту.
Обов’язково присутня лабораторія, проводиться щоденний контроль якості матеріалів, правильності ущільнення нижніх шарів дорожньої основи.
✅В місцях укладання карт проводимо кріплення узбіч відфрезерованим матеріалом! Після проведення робіт підбиваються кромки, плануються узбіччя. Тобто робиться все можливе, щоб на відновлені ділянки довелося повертатися не скоро.
✅Окрім відновлення покриття наші бригади виконують також всі інші «весняні» експлуатаційні роботи – замінюють «зимові» дорожні знаки, наносять розмітку, ремонтують огородження, наводять лад на зупинках громадського транспорту.
Дніпропетровщина та Сумщина – два регіони, де «Автомагістраль-Південь» утримує найбільшу мережу автошляхів. Зокрема у Сумській області ми доглядаємо 2083 км автодоріг.
✅Експлуатаційне утримання – великий та складний комплекс робіт, якій включає навіть аварійний ремонт мостів.
🔁Невеликий міст на трасі Р-61 Батурін-Конотоп-Суми не був пошкоджений внаслідок бойових дій. Споруда зведена понад 50 років тому і вже давно вичерпала термін експлуатації. Ще трошки почекати, і довелось би закривати вантажний рух. Чого, зрозуміло, ніяк не можна допустити.
✅У межах аварійного ремонту проведений демонтаж старих плит прогонової будови. ✅Посилені та нарощені ригелі, встановлені нові плити, влаштовані монолітна плита та нове дорожнє покриття, забезпечене водовідведення з проїзної частини.
✅Замість збірних тротуарів передбачені монолітні, як того вимагають сучасні нормативи.
✅Буде встановлено бар’єрне огородження з більшою стримуючою здатністю.
✅Крім того, в процесі ремонту укріплюються та бетонуються конуси мосту.
💪Роботи як завжди виконуються швидко, якісно і професійно. Відкриття проїзду планується у травні.
🚧Цей міст відновлюється за унікальною технологією повздовжнього насуву металевої прогонової конструкції.
Роботи на об’єкті тривають з минулого року.
✅За цей час влаштовані нові буронабивні палі, ростверки, монолітні опори та підферменники. ✅Зібрана та влаштована величезна металева прогонова конструкція.
✅Проведено монтаж залізобетонних плит перекриття, влаштовані армований каркас та монолітна плита завтовшки 15 см. Розібрані та наново побудовані підходи до мосту, де вже завершені асфальтобетонні роботи.
✅Триває влаштування гідроізоляції, після чого залишаться ще два шари АБС.
Невдовзі перший проїзд буде готовим до відкриття. Вже розпочались і роботи по відбудові другого проїзду.
👷‍♂️На фото можна побачити наскільки динамічним і чітко організованим є виробничий процес. Наскільки мотивованим є наш персонал. Компанія зробила неймовірне – минулого року на цьому місці була грандіозна руїна. Тепер височіє сучасний міст – інфраструктурою такого рівня може пишатися будь-яка європейська країна.
«Автомагістраль-Південь» долучилася до підтримки «Культурного Десанту» — об’єднання відомих митців, які виступають для українських воїнів.
На рахунку «Культурного Десанту» — понад 400 концертів на лінії фронту, військових госпіталях, в частинах в деокупованих українських містах. «Культурний Десант» є ініціатором мистецьких, психологічних та освітніх проєктів.
Очільник проєкту- музикант, поет, телеведучий Микола Сєрга.
«Ми працюємо вздовж всієї лінії фронту, працюємо на «нулі», працюємо і на позиціях і в місцях ближнього відведення. Зараз наша команда поділена на дві групи, які дають 3-4 концерти на день. До складу «Культурного Десанту» входять культурні діячі з чіткою свідомою патріотичною позицією. Це і відомі артисти, і молоді таланти, але головне, що це – цікаві люди, які несуть з собою терапевтичну місію. Ми малюємо в уяві бійців ту картинку майбутнього, в якій їм є гідне місце. І в моменти відчаю, в моменти страху ми намагаємося змінити фокус уваги, розбираємо психіку, допомагаємо розвантажитись», – розповідає Коля.
Директор «Культурного Десанту» Анатолій Грабовий – досвідчений юрист, який колись співпрацював з нашою компанією. Дізнавшись від Анатолія про цей чудовий проєкт, наша компанія вирішила надати митцям-патріотам підтримку. Зокрема, ми забезпечуємо логістику (транспорт, пальне) для доставки «десантників» на місце проведення концерту.
На фронті дуже багато тих, хто вперше потрапив на «нуль», хто відчуває неймовірний стрес. «Культурний десант» дає точку опори і підтримує бойовий дух наших воїнів. Що на війні не менш важливо, ніж якісна сучасна зброя.
Роботи на мосту у Стоянці (траса М-06 Київ-Чоп) наша компанія розпочала майже одразу після деокупації Київщини. 🇺🇦Об’єкт став одним з символів відродження України.
Ще у травні минулого року ми звели два тимчасових прогони по лівому проїзду та відкрили рух мостом. У грудні відкрили повністю відбудований правий проїзд. І одразу розпочали демонтаж лівого проїзду.
Наразі розборка лівого проїзду завершена.
Металеві конструкції двох тимчасових прогонів повернуті військовим.
Демонтовані також три старих капітальних прогони, в яких торік були виявлені тріщини.
Під час виконання робіт одна зі старих залізобетонних опор фактично впала. Що підтвердило висновок експертизи про неможливість подальшої експлуатації старих прогонів: конструкції встояли під час вибуху, але отримали суттєві пошкодження.
Наразі триває процес влаштування буронабивних паль. Фундамент однієї з опор вже завершений. Наші будівельники почали влаштування ростверку.
Варто зазначити, що дві руслові опори отримають металеву оболонку. Це дає можливість прискорити темпи будівництва.
Плануємо відкрити рух лівим проїздом орієнтовно у червні.
Неодмінна складова відновлення мостів – влаштування нових підходів до мосту.
Як правило це ділянки дороги довжиною до 100 метрів на підходах з обох боків до мостової споруди.
Дуже часто їх доводиться майже повністю розібрати та будувати наново.
Причин декілька.
Перша – майже на всіх мостах радянських часів спостерігається просідання дорожнього полотна підходів.
Це може бути пов’язано з розмивом земляного полотна та утворення порожнин, що спричиняють просідання. Або під час будівництва не була дотримана технологія ущільнення.
Друга причина – збільшення габаритів мосту і підходів. Доведення їх до нормативних показників.
Третя причина – збільшення висотних відміток мостової споруди після перебудови.
Нещодавно наша компанія завершила будівництво підходів до одного з відновлених мостів у Чернігівській області.
Підходи були повністю розібрані, проведено заміну перезволожених місць земляного полотна та влаштовується новий дорожній конструктив.

Нове дорожнє полотно на підходах є багато шаровим та надійним: підстильний шар основи із піску товщиною 25 см, шар основи із щебенево-піщаної суміші товщиною 20 см, шар основи із щебенево-піщаної суміші укріпленої цементом товщиною 20 см, нижній шар із крупнозернистого асфальтобетону товщиною 20 см, середній шар із дрібнозернистого асфальтобетону товщиною 6 см та верхній шар покриття із щебенево-мастикового асфальтобетону (ЩМА) товщиною 5 см.

Крім відновлення та посилення підходів
збільшено ширину проїзної частини: з’явилась так звана зупинкова смуга, щоб у випадку аварійної зупинки автомобіль не перешкоджав руху транспорту, що значно зменшує ризики виникнення ДТП.