Міст у Стоянці: в роботі монтаж останнього прогону
Міст у Стоянці: в роботі монтаж останнього прогону – історична пам’ятка, військовий ДОТ сторічної давнини, врятована і передана Національному університету оборони!
Виходить на фінішну пряму відбудова мосту через річку Ірпінь у Стоянці (траса М-06 Київ-Чоп).
✅Роботи розпочались ще понад рік тому. Щоб швидко відкрити рух стратегічною трасою, ми звели два тимчасових прогони по лівому проїзду і почали капітальну відбудову правої частини. У грудні відкрили повністю відбудований правий проїзд та повернулись на ліву.
♂️Наразі три з чотирьох прогонів лівого проїзду вже змонтовані. Збудована монолітна перехідна плита зі сторони Житомира. Влаштовані плити незнімної опалубки, на одному з прогонів навіть виконано армування під влаштування монолітної плити.
Встановити останню опору мосту заважав ДОТ (довготривала оборонна точка) радянських часів. Об’єкт розкопали під час демонтажу елементів старого мосту. Споруда знаходилась під однією з опор.
⚠️Як виявилось з архівів, ДОТ побудований у 1927 році та є частиною Київського укріпрайону.
Після війни ДОТ не прибрали. Натомість оперли на нього елементи конструкції мосту. Це виявилося помилкою. Адже ДОТ розміщувався на торф’янику, що призводило до періодичного просідання ґрунту та деформування конструкції мосту.
⏩Так як ДОТ перебуває у реєстрі Мінкульту як культурна пам’ятка місцевого значення довелося розділити його на декілька частин, завантажити на трали та перевезти у Національний університет оборони.
Увесь процес завдав нашим мостовикам чимало клопоту. Лише оформлення дозвільних документів на переміщення об’єкту зайняло три місяці! Але нездійснених завдань для нашої компанії не існує.
Після демонтажу ДОТ виконано великий обсяг земляних робіт. Торф замінений на пісок, влаштований укріплений георешіткою шар щебенево-піщаної суміші завтовшки понад один метр.
Лише після цього була влаштована остання опора мосту та інші конструктивні елементи і монолітна перехідна плита з боку Києва.
До вересня мостовики обіцяють завершити останню прогонову будову, влаштування монолітної плити та покриття з асфальтобетону. Отже, вже у вересні обидві проїзди мосту будуть відкриті!