MINTRANS FORUM 2021: “Автомагістраль – Південь” об’єднує Україну з ЄС
Сьогодні у столичному КВЦ «Парковий» відбувся Міжнародний форум інфраструктури і транспорту MINTRANS FORUM 2021. Участь у заході взяли представники Кабміну, Верховної Ради, керівники інфраструктурної галузі, провідні гравці дорожньо-будівельного ринку, серед яких і наша компанія.
Обговорювались питання розвитку залізниці, аеропортів, портів, водного транспорту, запровадження державно-приватного партнерства.
Але головною темою форуму, звісно, стала програма «Велике будівництво».
За словами Першого заступника Міністра інфраструктури України Василя Шкуракова, за період 2020-2021 років у країні було відновлено майже 13 тис кілометрів доріг та 540 мостів. Плани на наступні два роки – відремонтувати та побудувати понад 24 тис кілометрів доріг та 1400 мостів. Міністерство також планує ще більшу увагу приділити збереженню кропіткої роботи будівельників.
«Ми плануємо запустити на дорогах до кінця 2022 року 150 систем Weigh in motion (WiM), які дозволяють вчасно виявляти перевантажений великогабаритний транспорт, що дозволить зберегти дороги та зменшити кількість ДТП», – зазначив Василь Шкураков.
Наступного року в Україні більше не будуть проводити поточних та середніх ремонтів. Увесь цикл відновлення доріг проводитиметься в межах капітальних ремонтів.
Під час форуму згадувались проєкти, які реалізує «Автомагістраль-Південь», зокрема, реконструкцію злітно-посадкової смуги аеропорту «Херсон» та будівництво траси Н-31 «Дніпро-Решетилівка».
Як зазначив заступник міністра фінансів Олександр Кава, нова дорога Н-31 – це революція у транспортному сполученні зі східною частиною країни.
«Всі бачать, як інфраструктура України із року в рік покращується. Зараз переважна більшість великих і малих міст поєднані між собою сучасними і якісними дорогами. Траса Н-31 – це шосе, яке зробить революцію у транспортному сполученні зі східною частиною країни. Це швидкісне шосе, і від Києва до Дніпра можна буде доїхати трохи більше ніж за чотири години», – резюмував заступник Міністра фінансів України Олександр Кава.
Генеральний директор нашої компанії Микола Тимофеєв під час виступу зосередився на двох питанням – проєкту першої концесійної дороги та удосконаленні системи контрою якості.
«Автомагістраль-Південь» погодилась виступили інвестором розробки техніко-економічного обґрунтування концесійного проєкту «Краковець-Львів-Броди-Рівне» протяжністю 280 кілометрів. На сьогоднішній день підготовка ТЕО виконана на 80%. Готовий маршрут будівництва. Спільно з європейськими консультантами оцінюються економічні фактори, економічно-фінансова модель. Ми сподіваємось на погодження з боку уряду, з боку «Укравтодору» і розраховуємо на запуск концесійного конкурсу», – зазначив Микола Тимофеєв.
За словами очільника нашої компанії, існуючі автошляхи вже не справляються з трафіком між Україною та ЄС. Концесійна дорога першої категорії дозволить вивести транспортний коридор за межі населених пунктів, зробити сполучення із сусідніми країнами більш комфортним та швидким, і відповідно посилити економічні зв’язки с Євросоюзом.
«Концесійним дорогам – бути! В якому форматі – це покаже техніко-економічне обґрунтування, коли буде узгоджено. Це великий виклик навіть на стадії підготовки. Бо раніше цього в нашій країні ніхто не робив. Але зацікавленість з боку європейських інвесторів дійсно є. Незважаючи на всі ризики, які маємо на сьогоднішній день», – підсумував Микола Тимофеєв.