Екологічні стандарти в роботі мостовиків «Автомагістраль-Південь»
Вже цього року Україна почне перемовини щодо вступу в ЄС. «Зараз більше, ніж будь-коли, відчувається, що європейські цілі України стають реальністю», – вважає Президент України Володимир Зеленський.
Вступ до ЄС – це адаптація до європейських стандартів, правил та норм більшості сфер життя, включаючи і будівництво.
Наша компанія в цьому сенсі як завжди випереджає час. Ще до війни за власної ініціативи ми адаптували більшість наших корпоративних стандартів під міжнародні вимоги. І сьогодні продовжуємо цей процес. Не просто відбудовуємо зруйноване, а створюємо сучасні європейські об’єкти, якими може пишатися будь-яка країна ЄС.
У нашій новій рубриці «Технологія відбудови» ми розкажемо про деякі аспекти інфраструктурного будівництва, які часто є непомітними для широкої аудиторії, але яскраво демонструють процес трансформації галузі.
Перший випуск вирішили присвяти системам очищення дощових стоків, якими обладнуються майже всі мости, які відбудовує наша компанія.
Стоки з автошляхів можуть містити шкідливі речовини та нафтопродукти, бути потенційно небезпечними для екології. Але вони очищуються, проходячи через грунт, який є найкращим природним фільтром. Принципово інша ситуація з мостами – у цьому випадку стоки одразу потрапляють у природні водойми, і це дійсно небезпечно. Колись на це не звертали уваги. Але тепер екологічній складовій приділяється величезна увага. Усі об’єкти, які зводить наша компанія за принципом «проєктуй і будуй», обладнані сучасними та ефективними системами фільтрації.
Нещодавно таку систему ми встановили на мосту через річку Трубіж (траса М-03 Київ-Харків-Довжанський).
Після відбудови на об’єкті встановлена дощова каналізація, з якої стоки потрапляють у розміщені поруч резервуари системи фільтрації. Перший резервуар – бетонний піскоуловлювач для фільтрації твердих часток та піску. Принцип його роботи дуже простий – пісок осідає на дно природнім гравітаційним шляхом.
Наступний полімерний резервуар – це коалісцентний металевий фільтр, який виступає у якості нафтовловлювача. Домішки нафтопродуктів з’єднуються між собою та спливають вгору під впливом висхідного потоку.
Механічний поплавок дозволяє візуально контролювати рівень плаваючих нафтопродуктів. Він обладнаний спеціальним патрубком на випадок аварійного переливу чи для забору проб.
Останній, також полімерний, резервуар – це сорбційний фільтр доочищення.
На мосту у Стоянці (траса М-06, річка Ірпінь), де наразі тривають роботи з капітального відновлення лівого проїзду, також буде встановлена аналогічна система фільтрації.
Покладений у основу системи принцип роботи є дійсно оптимальним. Фільтри забезпечують високу ефективність очищення, водночас не потребують додаткових насосів та хімічних реагентів. Необхідні лише періодичне обслуговування та відкачка відфільтрованих нафтопродуктів, що здійснюється підрядником, який експлуатує автодорогу.
”Я завжди говорю, що інфраструктурні об’єкти, які будує наша компанія, – це складні інженерні системи. В процесі проєктування враховується дуже багато аспектів. Зокрема, все більше уваги приділяється фактору захисту екології. Україна рухається в ЄС, тому навіть під час війни всі наші об’єкти відповідають високим стандартам. Це стосується не лише інженерії, але й поводження з відходами. Наразі на Трубежі, на місці зведення тимчасової переправи, тривають роботи з рекультивації місцевості. Будівельні роботи не мають завдавати шкоди навколишньому середовищу», – зазначає генеральний директор «Автомагістраль-Південь» Микола Тимофеєв.