Дотримання технологій на об’єктах “Автомагістраль – Південь” тепер контролюють мобільні бригади “Контролю якості”
На дорогах, де працює наша компанія, минулого тижня з’явилися фургони з яскравими написами «Контроль якості».
Це новий проєкт «Автомагістраль-Південь», який передбачає власний аудит дотримання технології на виробничих ділянках. Наша компанія динамічно зростає, у нас уже більше 6 тисяч співробітників. І ми хочемо бути стовідсотково впевнені, що всюди і завжди роботи виконуються якісно.
Мобільні бригади «Контролю якості» мають на меті здійснення незалежного операційного контролю якості виконання робіт. І це дуже важливо, адже саме такий аудит дає нам реальну картину того, що відбувається на виробничій ділянці. Будь-яку потенційну невідповідність технології важливо фіксувати одразу, а не на етапі здачі в експлуатацію, і попереджувати її повторення чи масштабування.
Першим об’єктом, де бригада «Контролю якості» розпочала проводити аудит – будівництво швидкісної траси Н-31 Дніпро-Кобеляки-Решетилівка у Дніпропетровській області.
Відтак наразі наша служба з перевірки якості укомплектована трьома спеціальними автомобілями «Контролю якості», які з певною періодичністю почали перевіряти всі об’єкти, де нами виконуються дорожні роботи. Тож система аудита дотримання технології та якості робіт виходить на новий рівень!
Спеціалісти «Контролю якості» за допомогою спеціального обладнання можуть на місці провести експертизу наступних процесів та параметрів:
- Процес влаштування асфальтобетонних покриттів:
Інженер-технолог за допомогою тепловізора вимірює температуру асфальтобетонної суміші під час доставки та влаштування на об’єкті. Якщо суміш неоднорідна (зафіксовані фрагменти з низькою температурою), або значення температури не відповідає стандартам – це привід провести перевірку та виявити, де і чому порушується технологія. Адже від цього залежить якість покриття.
Також за допомогою електромагнітного вимірювача щільності (в нашому випадку американський Troxler) наші спеціалісти проводять визначення ступеню ущільнення асфальтобетону безпосередньо на об’єкті під час виконання робіт. Інженер-технолог за декілька секунд може дізнатись, чи якісно виконані роботи, чи достатньою є кількість проходів котка.
Крім того, інженер має стандарте обладнання для відбору кернів (керновідбірник), аби згодом у лабораторних умовах визначити фізико-механічні показники матеріалу.
- Перевірка влаштованого дорожнього покриття:
Рівність влаштованого покриття дороги інженер-технолог вимірює за допомогою профілометра. Це спеціальний пристрій, закріплений на бампері фургону і за допомогою лазера максимально точно визначає, наскільки ідеальною є площина збудованої дороги. Виміри відбуваються на швидкості до 80 км/год. Проблеми з рівністю важливо відмоніторити ще на етапі влаштування нижніх шарів покриття. В такому випадку за допомогою переналаштування асфальтоукладальника ситуацію ще можна виправити.
Також для перевірки дорожнього покриття використовуємо тестер зчеплення колеса з дорогою.
Якісне дорожнє покриття повинно мати певну шорсткість для того, щоб забезпечувати необхідне зчеплення колеса з дорогою. Особливо ще важливо у складних дорожніх умовах, коли покриття стає слизьким. Машина «Контролю якості» оснащена спеціальним пристроєм, який визначає силу тертя між колесом та покриттям дороги.
- Контроль якості влаштування земляного полотна та шарів дорожньої основи
Основним параметром якості є ступінь ущільнення. В арсеналі нашого пересувного «Контролю якості» є пристрій, якій працює за принципом динамічного штампа. Таким же чином вимірюється ущільнення ґрунту. Ще один вимірювач щільності балонного типу. Принцип його роботи наступний: з влаштованого шару основи або земляного полотна виймається певний обсяг матеріалу, зважується, а потім визначається об’єм виїмки. Знаючи масу та об’єм, неважко розрахувати щільність матеріалу.
Крім вже зазначеного обладнання, машина «Контролю якості» оснащена й іншими приборами, апаратами та пристроями для різноманітних вимірювань. Наприклад, аналізатором вологості.
Дорожні будівельники знають, що максимальне ущільнення ґрунту досягається при певному рівні вологості – отже, дорожній одяг потрібно або зволожувати, або – навпаки, підсушити. Є в машині і статичний штамп для вимірювання несучої здатності всієї конструкції. Цей пристрій часто використовується після фрезерування асфальтобетонного покриття – інженери визначають, чи мають нижні шарі достатню несну здатність. Якщо ні – потрібно вносити зміни до проєкту та додатково укріплювати дорожню основу.
Передбачені у машині «Контролю якості» і пристрої для відбору зразків з метою визначення пластичності бетонної суміші.
Ми ще неодноразово повернемось до теми аудиту виробничих процесів – очікуйте відеозвіт про перший тур об’єктами компанії!
Будуємо Україну разом!