Дорожній фонд підбив підсумки першого року своєї роботи
Станом на початок грудня профінансовано понад 80% робіт зі будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг державного значення і майже 90% – автошляхів місцевого значення.
Загалом на дороги витрачено близько 30 млрд. грн. Кошти досі небачені для автодорожньої галузі.
Звідки взялися гроші?
Окремий закон спрямовує у Дорожній фонд надходження у державний бюджет від акцизного податку з вироблених та ввезених на територію України пального і транспортних засобів та ввізного мита на нафтопродукти і транспортні засоби. Цьогоріч Дорожній фонд наповнювали половиною цих надходжень – понад 35 млрд грн. Із них 60% передали «Укравтодору» на фінансування робіт на автодорогах загального користування державного значення, а 35% отримали місцеві бюджети, які тепер відповідають за стан автодоріг загального користування місцевого значення. Іще 5% коштів Дорожнього фонду пішли на забезпечення безпеки дорожнього руху відповідно до державних програм.
І це дало результат. На початок 2018-го понад 90% доріг були у незадовільному стані. А зараз експерти відзначають, що автодорожникам вдалося у стислі терміни полагодити автошляхи. Не ямковим ремонтом, а відновленням дорожньої конструкції зі стабільною основою, яка витримує значні навантаження.
Наступного року Дорожній фонд матиме ще більше грошей. До нього зарахують 75% акцизів та митних платежів, а 2020-го фінансування становитиме 100% надходжень.
Що це означає для автодорожньої галузі?
Насамперед – з’явилося постійне й надійне джерело фінансування відновлення та будівництва доріг.
У попередні роки ніхто не міг гарантувати, що виконані роботи будуть оплачені. Через це галузь не знала конкуренції, а самі дороги – якості. Тепер же з’явилася прогнозованість процесів на ринку. Завдяки цьому перед компаніями відкрилися можливості інвестувати в матеріально-технічну базу. «Автомагістраль-Південь» зокрема спрямувала на закупівлю техніки та обладнання, запровадження нових технологій та розбудову виробничої бази близько 750 млн грн. Придбано понад 200 одиниць нової техніки найвідоміших світових виробників. Компанія відкрила два нові асфальтобетонні заводи, зокрема найпотужніший в Україні в місті Дергачі Харківської області.
Рішення уряду заснувати Дорожній фонд на практиці довело свою ефективність. «Автомагістраль-Південь» гаряче підтримує такі ініціативи, які дозволяють українським компаніям розбудовувати національну інфраструктуру.