Артем Безуглий: «Оновлені державні будівельні норми набудуть чинності вже через три місяці»
Вчора відбулося засідання Дорожнього клубу, у якому взяли участь представники Служб автомобільних доріг, дорожньо-будівельних компаній та експертного середовища. У заході взяли участь і представники компанії «Автомагістраль-Південь». За декількома круглими столами обговорили низку важливих для галузі тем, зокрема, проведення тендерних закупівель.
Торік замовники та учасники тендерних процедур зіштовхнулися з тим, що левову частку торгів на Prozorro зірвали несумлінні компанії. Фірми сумнівного походження блокували тендери через механізм оскарження в Антимонопольному комітеті. За словами голови Служби автомобільних доріг в Одеській області Олега Вариводи, загалом через діяльність таких структур 2018 року було зірвано тендерів на суму близько 10 млрд грн.
Як зазначив в. о. директора Державного дорожнього науково-дослідного інституту імені М. Шульгіна Артем Безуглий, більшість минулорічних скарг до АМКУ стосувалися відстані транспортування асфальтобетонної суміші з асфальтобетонного заводу до об’єкту ремонту. Тому ДержДорНДІ розробив оновлені Державні будівельні норми, які запровадять влітку 2019 року.
«Я дуже сподіваюсь, що оновлені державні будівельні норми набудуть чинності вже через три місяці. Відстань від асфальтобетонного заводу до об’єкту буде чітко регламентована залежно від типу покриття. Максимальна допустима відстань становитиме 150 кілометрів. Буде регламентовано і час доставки асфальтобетонної суміші – не довше, ніж три години», – сказав Артем Безуглий.
Він також додав, що ДержДорНДІ разом із Міністерством економіки розробляють методичні рекомендації, які допоможуть замовникам торгів правильно скласти дорожню тендерну документацію. Зокрема, на думку Безуглого, потрібно конкретизувати нецінові критерії у тендерах.
«Автомагістраль-Південь» переконана, що запровадження чітких стандартів не дозволить зривати тендери на ремонт та будівництво доріг і полегшить роботу як підрядникам, так і державним структурам.