Водогін «Інгулець-Південне водосховище»: у нашому фільмі згадуємо, як «Автомагістраль-Південь» врятувала 600-тисячне місто!
6 червня 2023 року, 3-тя година ранку, росіяни підривають греблю Каховської ГЕС. Під водою поля, будинки, населені пункти. Каховське водосховище стрімко міліє. Вода припиняє надходити у Південне водосховище. 600-тисячний Кривий Ріг залишився без водопостачання. Через три дні після катастрофи починаємо будівництво нового магістрального водогону. «Інгулець-Кряжево» має замінити дніпровську воду на воду з Інгульця. Довжина нового водогону 26 кілометрів. Проєктна потужність 400 тис. м3 на добу.
Чотири нитки труб діаметром 1-1,2 метри загальною довжиною 94 км. Поліетиленові та склопластикові труби. Розшукували їх по всій Європі, отримували від 8-х постачальників. Для прокладання труб влаштовуємо траншею шириною 13 метрів та глибиною – 2,5 метри.
Для будівництва водозабору доводиться тимчасово змінювати русло річки Інгулець. Виконуємо неймовірний обсяг земляних робіт – 2,4 млн. м3, щоб якнайшвидше подати воду у місто.
Спершу влаштовуємо трубопровід до «недіючого» зрошувального каналу. Паралельно відновлюємо канал: очищаємо від мулу, дерев і чагарників. Вже в кінці серпня 2023 року Кривий Ріг отримує першу воду з Інгульця
Тим часом роботи продовжуються. Будуються три насосних станції, в яких встановлені 17 потужних насосів. Створюється 18 технологічних камер для обслуговування трубопроводів. Монтуються три електропідстанції. Влаштовується понад 8 кілометрів технологічних доріг.
Трубопроводи прокладаються не лише до зрошувального каналу, але й вздовж нього, що дозволяє забезпечити проєктну потужність водогону та мінімізує втрати води. Управління системами подачі води повністю автоматизоване.
На початку травня 2024 року запущено подачу води на всій 26-кілометровій протяжності водогону. В серпні того ж року водогін запрацював на повну потужність.
З Інгульця у Південне водосховище почало подаватись 400 тисяч кубометрів води на добу. Але роботи на об’єкті продовжувались навіть після того.
Компанія виконала берегоукріплення та рекультивацію ділянок, де прокладались трубопроводи. Відновлений родючий шар ґрунту.
Вже наступного року територія знову може використовувалась для сільського господарства.
Ще ніколи в Україні об’єкти такого масштабу не будувались так швидко. Лише на бетонуванні фундаментної плити першої насосної станції використано майже 4 тисяч тонн бетону і 300 тонн арматури.
На заливці працювало 4 бетонних насоси, 54 міксери та понад 50 робітників. Роботи тривали безперервно понад добу.
Бетон одночасно подавався з шести бетонних заводів. Водогін «Інгулець-Південе водосховище» безумовно увійде в історію. До таких проєктів готуються роками.
«Автомагістраль-Південь» за лічені дні мобілізувала колосальний технічний і людський ресурс. Понад 500 працівників працювали у дві зміни. Було залучено понад 250 одиниць техніки.
Компанія забезпечила сучасне проєктування, постачання матеріалів та обладнання, яке доставлялось з різних частин світу в максимально стислі терміни. «Автомагістраль-Південь» підтвердила репутацію лідера, для якого неможливих задач просто не існує.