В Міністерстві інфраструктури відбулася зустріч нового міністра Владислава Криклія з керівниками дорожньо-будівельних компаній
Сьогодні в Міністерстві інфраструктури відбулася зустріч нового міністра Владислава Криклія з керівниками дорожньо-будівельних компаній, у якій узяв участь генеральний директор “Автомагістралі-Південь” Микола Тимофеєв.
У межах нового формату – щоквартального дня підрядника – очільники міністерства та «Укравтодору» обговорили із представниками галузі найважливіші питання, які турбують бізнес. Перелік тем формували самі підрядники, тож діалог вийшов справді продуктивним.
Гендиректор “Автомагістралі-Південь” та член правління Національної асоціації дорожників України Микола Тимофеєв акцентував увагу на питаннях, на вирішення яких уже не перший рік чекають українські дорожники.
Зокрема, Тимофеєв наголосив на необхідності підтримати українські компанії, які мають бажання конкурувати за великі проєкти, що фінансуються за кошти міжнародних фінансових організацій. Наразі національні підрядники такої можливості фактично позбавлені внаслідок занадто жорстких кваліфікаційних вимог, виписаних під закордонні компанії. Ба більше, дуже часто в Україні працюють підрядники із країн, які не допускають українських дорожників на свій ринок!
“Потрібні преференції для українських компаній, особливо на тендерах, які проводять і фінансують МФО. Також має бути принцип дзеркальності для тих іноземних компаній, які планують брати участь у тендерах в Україні”, – зазначив Микола Тимофеєв.
Він додав, що захищати власного підрядника – це європейська практика. Крім того, задля збереження робочої сили в Україні для іноземних компаній має діяти квотування: 60% їхніх співробітників повинні бути громадянами України.
За словами Миколи Тимофеєва, галузь також вкрай потребує реформи системи держзакупівель у частині удосконалення процедури оскарження кваліфікаційних умов або результатів тендеру. Значна кількість стратегічно важливих для країни проєктів нині навмисно блокується або відтерміновується компаніями з сумнівною репутацією.
У розвинутих країнах ціна не є єдиним критерієм, за яким обирають переможця конкурсу на ремонт чи будівництво автотрас. Дешевше не означає краще. Більш важливим є гарантія якості робіт та відповідальність підрядника. Тому Україна, на думку генерального директора «Автомагістралі-Південь», має розробити і стандарти нецінових критеріїв, за якими будуть оцінюватись учасники закупівель. Зокрема, параметр аналогічного досвіду роботи. Микола Тимофеєв уважає, що ці критерії необхідно посилити відповідними підзаконними актами.
Окремої уваги, за переконанням Миколи Тимофеєва, потребує реформа системи ціноутворення робіт. У цьому з бізнесом повністю погоджується і міністерство: нинішня система застаріла і лише гальмує реалізацію проектів. Заступник профільного міністра Наталія Форсюк запропонувала створити спеціальну робочу групу, яка зможе надати свої пропозиції щодо змін у ціноутворенні.
«Я бачу дуже багато зацікавлених у ціноутворенні. Пропоную зробити робочу групу за участю професійних кадрів, які вміють розробляти нормативні акти», – зазначила Наталія Форсюк.
Окрім того, новопризначена заступниця міністра ініціювала створення ще двох таких груп. Перша займатиметься неціновими критеріями, антидемпінговими заходами. А друга – інноваціями в дорожньому будівництві. Робочі групи почнуть формувати вже цього тижня.
У свою чергу, Микола Тимофеєв відзначив успішний початок діалогу з новим керівництвом МІУ.
“Нарешті за багато років я побачив конструктивно проведену зустріч не для іміджу міністерства, а задля роботи. Я відчуваю бажання провести не косметичні, а революційні реформи галузі. У цьому ми підтримуємо нову команду”, – наголосив він.
Як зазначив міністр інфраструктури Владислав Криклій, прикладні зустрічі з підрядниками відбуватимуться щокварталу. За підсумками ключових дискусії міністерство та представники бізнесу створюватимуть робочі групи, напрацювання яких будуть впроваджені у закони та інші офіційні документи міністерства.