Траса Н-31: другий етап будівництва мегапроєкту

На Дніпропетровщині «Автомагістраль – Південь» розпочала другий етап будівництва одного із найбільш масштабних інфраструктурних проєктів сучасної України – автошляху Н-31.

Спорудження швидкісної траси проводиться на ділянці від каналу Дніпро-Донбас до межі з Полтавською областю. Протяжність ділянки будівництва складає майже 30 км.

Через складність рельєфу під час будівництва траси обсяг земляних робіт сягне більше 5 млн кубічних метрів.

Наразі дорожні бригади компанії виконують зняття рослинного шару грунту, розробку виїмок глибиною до 12 метрів та спорудження земляного полотна з подальшим укріпленням земполотна геосинтетичними матеріалами.

Паралельно триває влаштування водовідвідних залізобетонних труб та металевих гофрованих конструкцій (МГК).

ЩО ПЕРЕДБАЧАЄ ПРОЄКТ:

  • Будівництво 14 штучних споруд (проїзди для сільськогосподарської техніки, монолітні тунелі для сполучення місцевих населених пунктів, дворівневі транспортні розв’язки і шляхопроводи);
  • перенесення існуючих комунікацій;
  • влаштування двох шарів основи зі шлакового щебню;
  • влаштування шару основи зі щебенево-піщаної суміші (ЩПС);
  • влаштування шару основи із ЩПС укріпленої цементом;
  • влаштування трьохшарового асфальтобетонного покриття;
  • влаштування очисних споруд для очищення стічних вод з поверхні автомобільної дороги;
  • влаштування дощової каналізації;
  • встановлення інформаційних табло та метеостанцій;
  • влаштування освітлення на розв’язках;
  • влаштування з’їздів та примикань;
  • встановлення бар’єрного огородження;
  • встановлення дорожніх знаків;
  • нанесення дорожньої розмітки;
  • озеленення прилеглої території та висадка 5,5 тисячі дерев;
  • влаштування систем Weight in motion по обидва боки проїзду;
  • встановлення шумозахисних екранів.

Для влаштування дорожнього одягу планується використати майже півмільйона тонн шлаків з металургійних підприємств Дніпропетровщини.

Найскладніший етап проєкту – будівництво майже 600-ти метрової естакади через витки річки Оріль у заповідній зоні за унікальною для України технологією поздовжнього насуву та постнапруження. Досі цю технологію в нашій державі не застосовували у таких масштабах.

Прогонову будову естакади за допомогою козлового крану збирають на стапелях, армують та бетонують. Потім за допомогою аванбеку гідравлічними домкратами насувають прогонову будову на опори.

За допомогою технології поздовжнього насуву увесь процес будівництва буде концентровано в одній точці, що допоможе зберегти природну зону від постійного руху техніки.

На даний момент мостобудівельний підрозділ вже збудував три тимчасові технологічні мости для проїзду будівельної техніки. Триває влаштування буронабивних паль, фундаментів опор та ростверків.

Завершити будівництво естакади у повному обсязі плануємо за два роки.

Нагадаємо, спорудження траси Н-31 у межах Дніпропетровщини розпочалось в 2017 році. За цей час ми збудували понад 28 км дороги і десятки інженерних об’єктів. Уже найближчим часом нову ділянку дороги буде введено в експлуатацію.

ДОВІДКОВО:

Будівництво автотраси Н-31 «Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка» є одним із головних проєктів президентської програми «Велике будівництво». Вперше за багато десятиліть країна з нуля створює швидкісний транспортний коридор, який з’єднає столицю з одним із найбільших мегаполісів.

Будуємо Україну разом!