Новини
Перед стартом дорожньо-будівельного сезону, «Автомагістраль-Південь» проводить в Одесі щорічну конференцію працівників інженерно-технічного складу. Упродовж двох днів – 21-23 лютого – учасники зустрічі підбивають підсумки попереднього сезону та готуються до плідної роботи в поточному році.
У заході взяли участь понад 200 працівників. Конференцію відкрив генеральний директор «Автомагістралі-Південь» Микола Тимофеєв. У своєму вступному слові очільник нашої компанії озвучив основні виклики 2019 року та найголовніші напрямки розвитку «Автомагістралі-Південь», наголошуючи на тому, що 2019-й стане дуже важливим в історії компанії, адже наразі на ринку сформувалася справді європейська, ефективна й динамічна команда для виконання найбільш амбіційних завдань.
«Насамперед, ми розпочинаємо реалізацію проектів капітальних ремонтів доріг. Цього року обсяг середнього ремонту становитиме менше 30%, решта робіт компанії припаде на реконструкцію, капітальний ремонт і будівництво автошляхів. Це тенденція останніх років, і вже 2020-го Україна може покінчити з поточними середніми ремонтами. Уряд поставив перед дорожніми будівельниками чітке завдання: у найближчі кілька років з’єднати всі обласні центри добротними дорогами. Ми повністю поділяємо цю позицію і готові прокладати дороги, які відповідають найжорсткішим вимогам якості», – зазначив Микола Тимофеєв.
Серед найважливіших об’єктів, які вже цього року стануть візитівкою оновленої інфраструктури України, є нова злітно-посадкова смуга міжнародного аеропорту Одеси, спорудження якої довірено «Автомагістралі-Південь». Завершення капітального будівництва цього масштабного проекту заплановано на цей рік.
Також варто відзначити проект ремонту дороги М3 Кишинів-Джурджулешти, з яким саме в цьому сезоні наша компанія першою серед представників галузі виходить на європейський ринок дорожніх робіт.
«Цей складний інфраструктурний трирічний проект фінансує Європейський банк реконструкції та розвитку. Кращі наші працівники вже незабаром вирушать у Молдову, щоби розгорнути виробничі потужності. Я впевнений, що якість робіт, яку запропонує наша компанія, дозволить розширити співпрацю з європейськими партнерами для реалізації схожих інфраструктурних проектів і в Україні», – зазначив Микола Тимофеєв.
Дещо зазнає змін у новому дорожньо-будівельному сезоні і внутрішня організація виробництва робіт компанії. Так, орієнтовно з 1 квітня 2019 року у нас починає працювати нова система оплати праці та мотивації персоналу. Ми плануємо провести індексацію заробітних та щомісячних виплат, розглядаємо варіанти підвищення преміальних виплат, щоб працівники відійшли від формальної системи отримання грошової винагороди і були реально зацікавлені її отримати.
«Ми намагалися максимально спростити та наблизити оновлену систему преміальних до аналогів європейської та світової практики. Суть її одна – збільшення якості та об’ємів, підвищення ефективності виконаної роботи. Результат – працівник отримує винагороду за кропітку працю. З новими поденними тарифами, з розподілом до кожного критерію суми, яку можливо заробити. Я наголошую на тому, що це не відрядна форма оплати праці. Це прогресивний і сучасний підхід у мотивації працівника, який якісно виконує свою частину роботи», – підсумував пан Тимофеєв.
На практиці система буде працювати так: коли результат діяльності ділянки оцінено позитивно, – майстер отримує винагороду; коли робота майстрів на ділянках оцінена позитивно, – керівник об’єкту отримує премію. Причому у розмірі 50% від своєї заробітної плати! І так – на всіх етапах виробництва.
Перший день конференції був дуже насиченим: відбулося багато цікавих виступів, викладено великий об’єм важливої інформації. Слідкуйте за нашими новинами на сторінці у Фейсбук – далі ми будемо більш детально розповідати про всі новації, які обговорювались та над чим дискутували під час конференції.
Учора на Одещині відкрили відремонтовану автодорогу М-15 Одеса-Рені. Як частина Євразійського транспортного коридору, цей автошлях сполучає нашу країну із країнами ЄС, зокрема, з Румунією. А в Україні М-15 є основною транспортною магістраллю південного регіону. Інтенсивність руху на ній становить 7-22 тисяч автомобілів на добу.
Поточний середній ремонт М-15 розпочався 2016 року. З того часу «Автомагістраль-Південь» відремонтувала 78,85 км дороги, влаштувала понад 790 тис. м2 покриття, уклала понад 290 тис. т асфальтобетонних сумішей.
Уперше в Одеській області на всій ремонтованій ділянці проводилося капітальне відновлення основи дорожнього полотна за передовою технологією «холодний ресайклінг».
На заключному етапі ремонту цього року заплановано облаштування проїзжої частини технічними засобами організації дорожнього руху. Ці роботи задля безпеки дорожнього руху поновляться за сприятливих погодних умов та затвердження планів фінансування.
Проїзд відремонтованим шляхом М-15 тепер більш безпечний, час у дорозі суттєво скоротився.
Автомобільна дорога державного значення М-15 Одеса-Рені (на Бухарест)
Опубліковано Служба автомобільних доріг в Одеській області Четвер, 14 лютого 2019 р.
Ми постійно оснащуємо наші лабораторні пункти новітньої технікою та створюємо умови співробітникам для покращення їхніх професійних навичок. Нещодавно двоє наших керівників – Віталій Екімов і Михайло Білай – повернулися з Німеччини. На чотириденному семінарі у місті Людвігсбург наші фахівці здобули досвід і ознайомилися з новими підходами до контролю якості. Усі отримані знання ми будемо впроваджувати в новому дорожньо-будівельному сезоні.
Основним напрямом семінару стало ознайомлення з новими технологіями, зокрема системою Superpave. Це комплексна система проектування складу асфальтобетонних сумішей, впроваджена задля отримання найкращих характеристик. Вона дозволяє усувати, а також попереджувати причини утворення дефектів дорожнього покриття. Зокрема, Superpave нівелює так зване «втомне» та термічне розтріскування, залишкові деформації – колієутворення.
Навчання проводили ключові спеціалісти науково-дослідного @IBQ Institut für Baustoff- Qualitätssicherung GmbH. IBQ займається дослідженнями дорожніх покриттів, створенням нових матеріалів і сумішей.
Разом із співробітниками «Автомагістраль-Південь» навчання проходили представники ДержДорНІІ, які розроблятимуть оновлені стандарти для галузі.
Семінар був теоретично-практичний із великою кількістю учбових випробувань у спецлабораторіях IBQ. Наші спеціалісти також побували на заводі випробувального обладнання InfraTest Pruftechnik.
«Є відмінності у підході до випробувань у Німеччині та в Україні. Німецькі фахівці більше контролюють бітум, аніж інертні матеріали, проводять дуже багато динамічних випробувань. У нас же здебільшого випробування проводяться у статиці: йде навантаження, і ми записуємо результати. А німці мають динамічні машини, які дозволяють отримати динамічне навантаження у 10 тисяч циклів», – розповів Віталій Екімов.
Наразі штрафи за проїзд дорогами України перевантаженого транспорту фактично відсутні. Вантажні перевезення контролюються постановою Кабміну, згідно з якою проїзд фури, перевантаженої більше, ніж на 2%, потрібно оплатити. Плата становить 0,1-0,78 євро за кілометр залежно від вагових параметрів вантажівки. Ці кошти – фактично компенсація за псування дорожнього полотна. Якщо вантажівка їхала без документів, штрафи подвоюються, а на перевізника може чекати не надто відчутний штраф у 1700 грн.
Міністерство інфраструктури та депутати пропонують запровадити справді ефективну систему габаритно-вагового контролю. Нардепи профільного комітету підтримали законопроект, який дозволить автоматично фіксувати порушення вагових норм та виписувати штрафи порушникам.
Законопроектом передбачено штраф у розмірі 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто 8500 грн. за перевищення габаритно-вагових норм від 5% до 10%. Якщо фура перевантажена на 10%-20%, штраф зростає до 1000 неоподатковуваних мінімумів – 17 тис. грн. У випадку перевантаження на 20% доведеться сплачувати штраф у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів. Це 34 тис. грн.
Для ефективної роботи нового законодавства потрібно вирішити ще одну проблему – забезпечення українських магістралей пунктами зважування. Адже на балансі Укртрансбезпеки – органу, який здійснює габаритно-ваговий контроль, є лише 34 переносних вагових комплексів. Вони дозволяють перевірити всього 272 тис. транспортних засобів на рік, а це менше 1% від усього вагового транспорту на автошляхах України.
Частково ця проблема вже вирішується завдяки міжнародним донорам. Цьогоріч стартує пілотний проект Світового банку Weight-in-Motion (WiM), у якому бере участь наша компанія. Мета проекту – охопити всі під’їзди до столиці стаціонарними пунктами зважування. У новому проекті «Автомагістраль-Південь» виконуватиме всі дорожні роботи зі встановлення зважувальних пунктів.
https://www.youtube.com/watch?v=cqaOfWlgkkM&feature=youtu.be
«Автомагістраль-Південь» планує суттєво наростити обсяги ремонту та будівництва доріг. І ми залучаємо нових кваліфікованих фахівців для роботи в різних регіонах України.
Чому дорожні будівельники прагнуть працювати у нашій компанії?
- «Автомагістраль-Південь» – це лідер і найбільша в Україні компанія дорожньо-будівельної галузі, географія діяльності якої постійно розширюється;
- Працівники нашої компанії стабільно отримують конкурентну заробітну плату. Кращих фахівців заохочуємо преміями. «Автомагістралівці» знають, що за будь-яких форс-мажорних життєвих обставин компанія підставить плече фінансової допомоги;
- Умови праці в «Автомагістраль-Південь» відповідають міжнародним стандартам. Компанія закуповує найсучаснішу техніку та обладнання, впроваджує новітні технології, забезпечуючи не тільки високу продуктивність, але й комфорт роботи своїх працівників;
- Кожен працівник бачить перспективи кар’єрного розвитку. Регулярні семінари та різноманітні освітні заходи спрямовані на підвищення кваліфікації усіх кадрових ланок нашої компанії. Молоді працівники можуть розраховувати на безвідсоткові кредити для здобуття освіти.
Наразі запрошуємо працівників на виробничі бази та дільниці у Волинській, Дніпропетровській, Київській, Львівській, Одеській, Сумській та Харківській областях:
- інженерів відділу технічного контролю;
- інженерів кошторисно-договірного відділу;
- майстрів;
- виконробів;
- операторів спецтехніки;
- грейдеристів;
- екскаваторників;
- бульдозеристів;
- операторів асфальтоукладальників;
- дорожніх робітників (бетонщиків);
- начальників виробничих дільниць.
Більше про діяльність нашої компанії – на сайті «Автомагістралі-Південь».
Повний перелік вакансій можете знайти на порталі rabota.ua.
Наприкінці 2018-го наша компанія перемогла у міжнародному тендері на ремонт траси М3 Кишинів—Джурджулешти у Молдові. Саме зараз триває підготовка до відкриття нового заводу для ремонту дороги, яка об’єднує столицю сусідньої країни із дунайським портом.
Створення нової виробничої бази та перший запуск асфальтобетонного заводу потребує виважених і скоординованих дій, часу, а також жорсткого контролю робіт на кожному етапі.
Так, контракт на будівництво траси у Молдові передбачає жорсткі екологічні вимоги, яким виробничі бази «Автомагістралі-Південь» повністю відповідають. Адже асфальтобетонні суміші наша компанія виготовляє переважно на заводах італійської фірми MARINI FAYAT GROUP. Заводи MARINI відрізняються не тільки високою якістю виробництва, а й екологічністю: системи очищення дозволяють нівелювати 99,9% викидів заводу. Такий показник досягається завдяки 300 фільтрам, встановленим на АБЗ.
Про створення нової виробничої бази у Молдові розповів головний керівник виробничих баз «Автомагістраль-Південь» Володимир Шаргу, який з 2015 року розвиває мережу АБЗ.
На визначеному місці, де планується розміщення, проводять геодезичні вишукування, зйомку місцевості та розробляють проектну документацію із подальшим погодженням проекту з виробником устаткування та з відповідними організаціями інженерних мереж.
«Найвідповідальнішим етапом у будівництві заводу — є влаштування фундаменту, – пояснює Володимир Шаргу. – Якщо фундамент буде неправильно спроектований або укладений — завод може просто-таки зруйнуватися. Тому облаштування основи під майбутню виробничу базу жорстко контролюють наші експерти, а також виробники обладнання для заводу».
Устаткування разом із матеріалами має загальну вагу близько 100 тонн. Тому, за словами Шаргу, на облаштування фундаменту для MARINI Top Tower 3000, який буде працювати у Молдові, орієнтовно піде близько 120 кубометрів бетону.
Після облаштування фундаменту спеціалізована команда береться до монтажу виробничої установки. Ми пишаємося нашими професіоналами: завдяки великому досвіду роботи їм вдалося оптимізувати встановлення АБЗ із 21 дня, розрахованого виробником обладнання, до 12 днів! При цьому відпрацьована технологія збирання АБЗ передбачає дотримання абсолютно усіх будівельних норм і стандартів.
На заключному етапі спеціалісти підключають завод до мереж і комунікацій. Після цього стартує етап тестування. Експерти «Автомагістралі-Південь» разом із представниками виробника обладнання ретельно перевіряють безпечність нового заводу, а також якість виготовлення асфальтобетонних сумішей. І тільки після ретельної перевірки новий завод почне виготовляти асфальтобетонну суміш для якісного ремонту дороги.
Торік «Автомагістраль-Південь» збільшила обсяги ремонту та будівництва на понад 30% проти 2017-го, а наші заводи вийшли на рекордний показник – понад 1,4 млн.т асфальтобетону. Цьогоріч ми плануємо перевершити тогорічний результат, щоби зробити автомобільні дороги ще якіснішими та безпечнішими.
Цьогорічна зима видалася напрочуд сніжною і принесла чимало клопотів доглядачам доріг. Циклони йдуть чередою. Та учасники дорожнього руху можуть почуватися в безпеці на дорозі М-05 «Київ-Одеса» в межах Київської області. Понад сотню спеціалістів «Автомагістралі-Південь» готові цілодобово очищати автошлях від снігу та ожеледиці, тримати дорожнє покриття сухим і гарантувати людям доступ до всієї супутньої інфраструктури.
«Під нашим контролем понад 130 км автотраси, два десятки наземних і підземних переходів, понад 65 зупинок громадського транспорту», – розповідає В’ячеслав Хмарський, який очолює дорожньо-експлуатаційну дільницю «Автомагістралі-Південь».
Догляд за автотрасою наші спеціалісти розпочали 1 листопада. У команді В’ячеслава Хмарського фахівці, які не лише добре знаються на утриманні доріг, а й досконало вивчили особливості закріпленої за нашою компанією ділянкою.
«У Київавтодорі я займався саме всесезонним утриманням доріг. Коли «Автомагістраль-Південь» підписала контракт на утримання М-05, я запросив до компанії трьох виконробів, які відпрацювали по 15-25 років на ділянках цієї дороги. Вони знають цей автошлях як свої п’ять пальців. Тому в проведенні додаткових тренінгів для керівників потреби не було», – каже В’ячеслав Хмарський.
Частину співробітників дорожньо-експлуатаційної дільниці найняли завдяки тісній співпраці із Службою автомобільних доріг в Київській області. У САДі радили кращих спеціалістів.
«Найважчим за весь час утримання був минулий тиждень, коли випала велика кількість опадів, – говорить В’ячеслав Хмарський. – Та нам вдалося забезпечити безперебійний проїзд транспорту чистим дорожнім полотном у бік Одеси і у зворотному напрямку! Наслідки негоди прибирали 70 робітників, роботи вели цілодобово. На дорогу вийшли 26 комбінованих дорожніх машин «Форд», чотири навантажувачі, вісім автогрейдерів, два трактори та автозаправщик.
Зараз уся техніка та команда зимового утримання знаходиться на низькому старті на дорозі М-05. На п’яти базах у нас зберігаються 32 одиниці техніки, які за необхідності миттєво будуть на своїх ділянках.
“Автомагістраль-Південь” працює в цілодобовму режимі, наші спеціалісти не припиняють розчищати та обробляти автошляхи для забезпечення безперебійного руху автотранспорту. Наразі продовжуються роботи з розчистки проїзної частини доріг від снігу та їх обробка протиожеледними матеріалами. Особлива увага приділяється обробці окремих ділянок доріг із затяжними спусками та підйомами.
Минулого року не всі регіони мали змогу повністю освоїти виділені кошти як Дорожнього фонду, так і субвенцію на дороги місцевого значення, виділені державним облдержадміністраціям з держбюджету.
Так, лише Хмельницька область змогла повністю освоїти виділені на дороги місцевого значення кошти. Ще п’ять областей витратили понад 90 відсотків фінансування (Львівська, Вінницька, Чернігівська, Харківська та Запорізька). Найнижчі показники дорожнього будівництва в Луганській області, де місцева влада витратила на ремонти 42 відсотки виділених коштів. До п’ятірки найслабших потрапили також Тернопільська, Закарпатська і Миколаївська області.
Одна з причин такого стану речей – шпарини у нормативному законодавстві, що регулює кваліфікаційні вимоги до учасників тендерів. Це призводить до постійного оскарження рішень тендерних комітетів про допущення до торгів з боку деяких підрядників.
«Автомагістраль-Південь» неодноразово порушувала цю болючу проблему на зустрічах з учасниками ринку, представниками Укравтодору, Мінінфраструктури та Мінрегіону. Говорили насамперед про вдосконалення системи кваліфікаційного відбору, яка забезпечить вільну конкуренцію, але відкриє доступ на тендери лише добропорядним підрядникам, які володіють необхідними виробничими потужностями, фінансовими ресурсами та досвідом, достатніми для якісного ремонту та будівництва проекту.
Спільна робота вже принесла результати: цьогорічного дорожньо-будівельного сезону державні закупівлі мають шанси відбуватись за новими правилами, які посилять конкуренцію і покладуть край спробам несумлінних компаній блокувати проведення тендерів. Про новації тендерного законодавства нам розповів Артем Безуглий, в.о. директора Державного дорожнього науково-дослідного інституту імені М.Шульгіна.
«Підготовлено зміни до державних будівельних норм, які регламентують час транспортування асфальтобетонної суміші з моменту її випуску до моменту укладання. Він має складати не більше 3 годин. За цієї норми, участь у тендері зможе взяти лише та дорожньо-будівельна компанія, у власності або в оренді якої є асфальтобетонний завод, який вона може розмістити безпосередньо біля об’єкта ремонту, а також достатня кількість транспортних засобів, щоби вчасно перевезти асфальтобетонну суміш до місця укладання», – зазначив Артем Безуглий.
За словами Безуглого, іще одна зміна до державних будівельних норм передбачає обов’язкове застосування перевантажувача асфальтобетонної суміші при ремонтах доріг першої категорії та міжнародних автотрас.
«При транспортуванні асфальтобетонна суміш має неоднакову температуру в різних місцях кузова. Через різницю температур під час укладання з часом можуть утворитися дефекти покриття, наприклад, викришування. Натомість у бункері перевантажувача суміш перемішується безпосередньо перед укладанням, що дозволяє підвищити якість асфальтобетону та довговічність експлуатації дороги», – розповів Артем Безуглий.
Компанія «Автомагістраль-Південь» підтримує внесення змін до державних будівельних норми, які вдосконалюють критерії кваліфікаційного відбору виконавців ремонту та будівництва доріг. Ми також готові долучитися до всебічного обговорення новації про використання перевантажувача асфальтобетонної суміші. Але наголошуємо, що дискусія та напрацювання рішень за участі Мінінфраструктури, Укравтодору та експертів повинна відбуватись з обов’язковим залученням провідних учасників дорожньо-будівельної галузі.
З учорашнього дня Україну вкрила хуртовина. Найскладніші погодні умови спостерігаються в Київській, Черкаській, Кіровоградській, Вінницькій, Одеській та Миколаївській областях. Частково на дорогах цих регіонів обмежено рух вантажного транспорту. За добу випало близько 10−15 см снігу, а подекуди і 20 см. Складні погодні умови у країні очікуються і в найближчі два дні.
Незважаючи на надзвичайну ситуацію, «Автомагістраль-Південь» забезпечує безпечний проїзд трасою М-05 «Київ-Одеса» у межах Київської області. Наша техніка мобілізована і безперервно працює з 23-ї години 22 січня, забезпечуючи безперешкодний під’їзд до Києва з боку Одеси та виїзд зі столиці.
«Усі наші машини виїхали на очищення автотраси: на дорозі постійно виконуються роботи зі снігоочищення та обробки протиожеледними матеріалами. Задіяно 26 комбінованих дорожніх машин, чотири навантажувачі, п’ять автогрейдерів, два трактори та автозаправщик. Загалом для виконання робіт залучено понад 50 працівників. Станом на 18 годину для виконання робіт за добу було використано 760 тонн піщано-соляної суміші, 16 тонн солі, 4 кубометри ропи», – розповідає диспетчер «Автомагістралі-Південь» Тетяна Тютюнник.
Нагадаємо, «Автомагістраль-Південь» реалізує перший для себе проект зі всесезонного утримання дороги М-05 «Київ-Одеса» у межах Київської області (км 11+660 – км 143+028).
При зимовому догляді за трасою М-05 «Київ-Одеса» «Автомагістраль-Південь» використовує різноманітні методи ефективного очищення дорожнього покриття від снігу. Наша дорожньо-експлуатаційна ланка, окрім активного прибирання снігу й очищення дороги, почала впроваджувати пасивну боротьбу зі снігом.
Для цього вздовж чотирьох ділянок автошляху наші працівники встановили 1500 погонних метрів полімерної сітки, яка затримує сніг під час сніговіїв.
«Коли дме вітер з поля, сітка затримує сніг, щоб він не потрапляв на дорожнє полотно. Сітка простоїть до весни, потім її знімемо і зберігатимемо до наступної зими», – розповідає Євген Кубарський, інженер відділу технічного контролю.
Сітку заввишки 1,7 м розтягають на відстані не менше 50 м від дороги відрізками по 100-300 м. «Протисніжною огорожею» вже обладнано чотири ділянки: км 78+900 – км 79+000, км 62+000 – 62+200, км 102+000 – км 103+000, км 142+000 – км 143+000.
Такий спосіб снігоборотьби дозволяє підвищити безпеку руху та економити державні кошти при догляді за дорогою: менше снігу на автошляху – менше проїздів снігоочисної техніки, менший розхід піщано-соляних сумішей.
Перед встановленням загородження наші спеціалісти домовилися із агровиробниками, які орендують та обробляють прилеглі до дороги поля.
«Фермерам це також вигідно, адже сніг затримується на їхніх полях, вкриває озимі культури й захищає їх від вимерзання», – каже Євген Кубарський.
Окрім встановлення сітки, наші співробітники також облаштовують вздовж дороги снігові насипи. Минулого тижня «Автомагістраль-Південь» спорудила близько 60 км сніжних валів.
Упродовж 2016-2018 років наша компанія відремонтувала 78,85 км дороги, влаштувала понад 790 тис. м2 покриття, уклала понад 290 тис. т асфальтобетонних сумішей. Уперше в Одеській області на всій ремонтованій ділянці виконувався повний комплекс робіт з поточного середнього ремонту з капітальним відновленням основи дорожнього полотна за передовою технологією «холодного ресайклінгу», яка передбачає фрезерування асфальтобетонного покриття, перемішування матеріалу з в’яжучими (цементом та бітумною емульсією) ресайклером, профілювання та ущільнення.
Також нововведенням ремонтних робіт стало нанесення на пішохідних переходах сучасної дорожньої розмітки із застосуванням холодного пластику, який має більш тривалий термін експлуатації.
Компанія «Автомагістраль-Південь» забезпечила комфортний та безпечний рух автотранспорту відновленим покриттям, облаштувавши автодорогу знаками та металевим огородженням. На ділянках шляху км 139+700 та км 144+100 влаштовані два острівці заспокоєння руху, які змушують водіїв автотранспорту зменшити швидкість на початку населеного пункту. Гарантія на нове дорожнє полотно складає понад 5 років за умов належної експлуатації.
Заключним етапом ремонту на 2019 рік заплановано завершення робіт із забезпечення дорожнього руху, які включають: нанесення постійної горизонтальної розмітки, встановлення автопавільйонів, улаштування системи освітлення, встановлення дорожних знаків та металевого огородження. Ці роботи поновляться за сприятливих погодних умов та затвердження планів фінансування.
Траса М-05, за якою ми доглядаємо в межах Київської області, залишалася чистою та безпечною для проїзду весь час.
Учора наша техніка очистила 225 км автодороги, сьогодні – іще 78 км. Також бригади компанії очистили узбіччя траси. Загалом у роботах були задіяні 40 осіб.
«Упродовж 10 січня працювало п’ять навантажувачів, 11 комбінованих дорожніх машин (КДМ). КДМ почали роботу о третій годині дня – зі самого початку снігопаду, і працювали цілу ніч», – розповіла диспетчер «Автомагістраль-Південь» Тетяна Тютюнник.
Загалом на дорожнє полотно висипали 130 т солі та 220 т соляно-піщаної суміші.
Нагадаємо, «Автомагістраль-Південь» реалізує перший для себе проект зі всесезонного утримання дороги М-05 Київ-Одеса у межах Київської області (км 11+660 – км 143+028).