Новації тендерного законодавства

 

Минулого року не всі регіони мали змогу повністю освоїти виділені кошти як Дорожнього фонду, так і субвенцію на дороги місцевого значення, виділені державним облдержадміністраціям з держбюджету.

Так, лише Хмельницька область змогла повністю освоїти виділені на дороги місцевого значення кошти. Ще п’ять областей витратили понад 90 відсотків фінансування (Львівська, Вінницька, Чернігівська, Харківська та Запорізька). Найнижчі показники дорожнього будівництва в Луганській області, де місцева влада витратила на ремонти 42 відсотки виділених коштів. До п’ятірки найслабших потрапили також Тернопільська, Закарпатська і Миколаївська області.

Одна з причин такого стану речей – шпарини у нормативному законодавстві, що регулює кваліфікаційні вимоги до учасників тендерів. Це призводить до постійного оскарження рішень тендерних комітетів про допущення до торгів з боку деяких підрядників.

«Автомагістраль-Південь» неодноразово порушувала цю болючу проблему на зустрічах з учасниками ринку, представниками Укравтодору, Мінінфраструктури та Мінрегіону. Говорили насамперед про вдосконалення системи кваліфікаційного відбору, яка забезпечить вільну конкуренцію, але відкриє доступ на тендери лише добропорядним підрядникам, які володіють необхідними виробничими потужностями, фінансовими ресурсами та досвідом, достатніми для якісного ремонту та будівництва проекту.

Спільна робота вже принесла результати: цьогорічного дорожньо-будівельного сезону державні закупівлі мають шанси відбуватись за новими правилами, які посилять конкуренцію і покладуть край спробам несумлінних компаній блокувати проведення тендерів. Про новації тендерного законодавства нам розповів Артем Безуглий, в.о. директора Державного дорожнього науково-дослідного інституту імені М.Шульгіна.

«Підготовлено зміни до державних будівельних норм, які регламентують час транспортування асфальтобетонної суміші з моменту її випуску до моменту укладання. Він має складати не більше 3 годин. За цієї норми, участь у тендері зможе взяти лише та дорожньо-будівельна компанія, у власності або в оренді якої є асфальтобетонний завод, який вона може розмістити безпосередньо біля об’єкта ремонту, а також достатня кількість транспортних засобів, щоби вчасно перевезти асфальтобетонну суміш до місця укладання», – зазначив Артем Безуглий.

За словами Безуглого, іще одна зміна до державних будівельних норм передбачає обов’язкове застосування перевантажувача асфальтобетонної суміші при ремонтах доріг першої категорії та міжнародних автотрас.

«При транспортуванні асфальтобетонна суміш має неоднакову температуру в різних місцях кузова. Через різницю температур під час укладання з часом можуть утворитися дефекти покриття, наприклад, викришування. Натомість у бункері перевантажувача суміш перемішується безпосередньо перед укладанням, що дозволяє підвищити якість асфальтобетону та довговічність експлуатації дороги», – розповів Артем Безуглий.

Компанія «Автомагістраль-Південь» підтримує внесення змін до державних будівельних норми, які вдосконалюють критерії кваліфікаційного відбору виконавців ремонту та будівництва доріг. Ми також готові долучитися до всебічного обговорення новації про використання перевантажувача асфальтобетонної суміші. Але наголошуємо,  що дискусія та напрацювання рішень за участі Мінінфраструктури, Укравтодору та експертів повинна відбуватись з обов’язковим залученням провідних учасників дорожньо-будівельної галузі.