Нова злітно-посадкова смуга міжнародного аеропорту «Одеса» почала приймати літаки! Першим повітряним судном, яке приземлилося на новій смузі, став рейс PQ 107 “Бориспіль-Одеса” авіакомпанії SkyUp Airlines

Вже перший рейс засвідчив: посадка тепер відбувається набагато комфортніше та безпечніше. Пасажири більше не будуть нервувати та міцно стискати ручки крісел в момент приземлення. Багато років, під час посадки на стару смугу, люди в буквальному сенсі хрестилися та молилися. Тепер це в минулому.

Керівники регіону та міста не приховували святкового настрою – Одеський аеропорт знову стає цікавим для авіаперевізників.

Під час офіційної церемонії відкриття голова Одеської обладміністрації Сергій Гриневецький зазначив, що нова ЗПС стане магнітом, який допоможе притягнути інвестиції в регіон.

Генеральний директор аеропорту “Одеса” Володимир Семенченко повідомив, що ще до початку офіційного відкриття смуги підприємство почало перемовини з авіакомпанією WizzAir, яка раніше відмовилась літати до Південної Пальміри через низьку якість ЗПС.

Семенченко зазначив, що нова смуга дозволяє перейти з класу С у клас D, і вже через рік вийти на показник 2,2-2,4 млн пасажирів на рік. Цьому сприятиме й безпековий фактор. Завдяки новим технологічним рішенням літаки зможуть сідати на нову смугу навіть у тумани, які раніше часто блокували роботу Одеського аеропорту в осінньо-зимовий період.

За словами генерального директора нашої компанії Микола Тимофеєва, «Автомагістраль-Південь» зробила все, щоб рідна Одеса нарешті отримала аеропорт, яким можна пишатись.

«Запуск в експлуатацію нової ЗПС став можливим завдяки самовідданій робіт нашій команди та інших підрядників на протязі більше ніж двох років у режимі нон-стоп. Я хочу щиро подякувати всім нашим співробітникам за цей проект. Тепер це візитівка нашої компанії. Нова ЗПС побудована за допомогою сучасних технологій та якісних матеріалів. Спеціально для її будівництва ми залучили найсучаснішу техніку провідних виробників. ЗПС відповідає всім світовим стандартам. Ми гарантуємо високу якість нашої роботи і абсолютно впевнені, що смуга буде слугувати ще не одному поколінню одеситів», – зазначив Микола Тимофеєв.

Нагадаємо, новий аеродром «Автомагістраль-Південь» збудувала за два з половиною роки.

Довжина злітно-посадкової смуги – 2800 м, ширина – 45 м.

Несна спроможність ЗПС зросла майже вдвічі. Загальна товщина влаштованого конструктиву нової злітно-посадкової смуги склала понад 1 метр. Покриття нової ЗПС виконане з «важкого» бетону товщиною 40 см. Під шаром «важкого» бетону влаштовано шар «пісного» бетону товщиною 30 сантиметрів. Укладено піщано-цементний шар завтовшки 15 сантиметрів та два 10-сантиметрові шари щебеню стабілізації основи.

Вперше у Східній Європі використаний бетоноукладальний комплекс Gomaco GP4, здатний укладати бетон без використання опалубки. За один прохід бетоноукладач влаштовував шар бетону шириною 8 метрів.

Крім злітно-посадкової смуги довжиною 2800 метрів та шириною 60 метрів зведено дві рульові доріжки та перон перед новим терміналом.

Усі роботи були проведені без припинення роботи аеропорту – унікальний факт для аеродромного будівництва.

Аеродромно-диспетчерська служба безпеки та технічний контроль компанії постійно координували дії. Адже щогодини на стару ЗПС заходило на посадку чи злітало повітряне судно. І жоден рейс не було відкладено через проведення будівельних робіт.

Роботи в аеропорту ще не завершені. Попереду – третя черга будівництва: встановлення низки обладнання та нова магістральна стернова доріжка.

Четверта черга – збільшення довжини ЗПС до 3200 метрів.