На трасі М3 у Молдові завершується влаштування верхнього шару покриття

На першій ділянці траси М3 «Кишинів-Джурджулешти» у Молдові (км 96+800 – км 151+200) закінчуємо влаштування фінішного асфальтобетонного шару дорожнього покриття! Незабаром роботи по основному проїзду цієї ділянки довжиною понад 55 км завершаться, залишиться відновити лише одну «проблемну» ділянку (км 121+800 – км 122+800), на якій наразі виконуємо повну заміну та посилення земляного полотна дороги та дорожньої конструкції.
Проблема була виявлена вчасно ще минулого року під час обстеження траси фахівцями нашої компанії. Ділянка має слабу основу з явно недостатньою несучою здатністю – тому комплекс відновлювальних робіт передбачає заміну не лише основи, а й посилення слабкого земляного полотна. Новий конструктив складається з декількох шарів стабілізованого цементом грунту, дренажного шару піску, шару посиленої основи, влаштованого методом холодного ресайклінгу. Тривалість робіт займе близько трьох місяців.
Крім того, на першій ділянці продовжуються роботи зі влаштування тротуарів, майданчиків для зупинки громадського транспорту, монтажу зовнішнього освітлення. Фінішній етап – дорожня розмітка та знаки. Плануємо, що до кінця цього року весь комплекс робіт для першої ділянки автодороги буде завершений.
Тим часом на другій ділянці (км 151+200 — км 171+290, км 179+650 — км 190+750) у розпалі всі види робіт. Ділянки складні, проєктом передбачено спорудження насипів до 8 м заввишки, а це сотні тисяч кубометрів грунту. Наразі об’єм виконаних земляних робіт уже перевищує 200 тис. кубометрів. Одночасно стартували роботи з влаштування конструктивних шарів дорожнього одягу. На ділянках загальною протяжністю 3,5 км виконано стабілізацію основи з додаванням нового матеріалу – щебеню та цементу (шар завтовшки 20 см), влаштовано шар основи зі ЩПС, обробленої цементом  (22 см), та шар зі так званого «чорного щебеню» завтовшки 8 см. У підсумку маємо три шари конструктиву для подальшого влаштування шарів асфальтобетону. Така складна багатошарова конструкція використовується не на всій протяжності об’єкту, а лише на ділянках загальною довжиною 14 км – об’їзди населених пунктів та спрямлення крутих поворотів, де споруджується повністю нове дорожнє полотно. На інших ділянках відновлення дороги передбачено влаштування посиленої дорожньої основи методом холодного ресайклінгу з подальшим влаштуванням двох шарів асфальтобетонного покриття.
Паралельно виконуються роботи з реконструкції штучних споруд – влаштовуються нові залізобетонні водопропускні труби, а також відновлюються та перебудовуються мости. На ділянці понад 10 мостів, два з яких слід повністю реконструювати. На найбільшому із них триває етап влаштування опорних частин.
Нагадаємо, реконструкцію траси М3 «Кишинів-Джурджулешти» у Молдові «Автомагістраль-Південь» виконує з минулого року. Згідно з контрактом, на відрізку км 96+800 — км 151+200 буде проведено ремонт, а ділянки км 151+200 — км 171+290 та км 179+650 — км 190+750 – реконструйовано або збудовано залежно від проєктних рішень.
На реалізацію проєкту замовником відведено три роки. Відновлення автотраси М3 реалізується кошти Європейського банку реконструкції та розвитку. #АвтомагістральПівдень
#АвтомагістральПівдень #АвтомагистральЮг #дорогиУкраїни #дорогиУкраины #БудуємоУкраїнуРазом #Строим_Украину_Вместе #Молдова #трасаМ3 #Кишинів_Джурджулешти #міжнароднийпроект