Минулого року компанія «Автомагістраль-Південь» вперше у країні запустила проєкт «Дорожня експертиза»
Наші співробітники досліджували стан автодоріг, відновлених компанією 5-6 років тому.
В сезоні 2021 ми продовжуємо проєкт пост-аудиту.
Завдяки нашому партнеру – ДП «Дорцентр» для визначення якості дорожнього покриття вперше використовується унікальна установка динамічного навантаження від датської компаній DYNATEST.
Установка з’явилася в Україні нещодавно. Вона імітує навантаження від колеса автомобіля на конструкцію дороги і визначає її реальну несну здатність. Динамічна установка працює на базі автомобіля. Система «розуміє» не лише в якому стані верхній шар, але й нижній, основа і навіть земляне полотно.
Один вимір триває 7-10 секунд. Достатньо кілька днів, щоб зрозуміти реальний стан та ресурс дороги довжиною в десятки кілометрів.
Раніше аналогічні дослідження проводилися так званим статичним штампом. Але технологія була недосконалою з кількох причин. По-перше, статичне навантаження дає лише приблизне розуміння про реальні властивості матеріалу. По-друге, тестування відбувається занадто довго.
Цьогорічну програму пост-аудиту компанії було вирішено почати з трасі Н-31 – новій швидкісній магістралі, що пов’язує Київ і Дніпро.
Враховуючи, що трасу будували різні підрядники, а проєктуванням займалися різні підрядні організації, ділянки будівництва були виконані з різними варіантами конструкції дорожнього одягу.
Для компанії важливо дізнатись – чи вдалося на всіх без винятку ділянках дороги досягти заданих стандартів якості.
І вже перші результати тестування довели, що нові асфальтобетонні ділянки траси Н-31 не поступаються побудованим у цементобетоні.
Отже, екзамен за новою технологією компанія склала на відмінно!
Тестування доріг динамічною установкою – це справжня революція у дорожньому будівництві. Проєктанти «Автомагістраль-Південь» тепер точно знають, які саме ремонтні роботи, на якій ділянці треба проводити. Держава зекономить мільярди. А довговічність дорожнього покриття значно збільшиться.
Нова технологія також дозволить регулярно проводити пост-аудит збудованих доріг. І контролювати не лише стан покриття, але й дорожньої основи.