Микола Тимофеєв озвучив шість кроків, які покращать тендерні закупівлі
Сьогодні за участі компанії «Автомагістраль-Південь» та інших учасників ринку в Міністерстві інфраструктури пройшла нарада щодо найгострішої проблеми в цьогорічному дорожньому будівництві – блокуванню та зриву тендерів.
Директор компанії «Автомагістраль-Південь» Микола Тимофеєв виніс на обговорення низку пропозицій, які дозволять покращити процедуру тендерних закупівель та не допустити до торгів недобросовісні компанії:
- Потрібно ввести критерій «фінансового становища» і зобов’язати підрядників надавати фінансову звітність за останні три роки. Це дозволить не допускати до тендерів неблагонадійні підприємства.
- Зобов’язати учасників тендерів надавати реєстр кредитних історій. Таким чином замовники тендерів зможуть впевнитися у фінансовому становищі підрядників та у відсутності у них критичних боргів.
- На великих тендерах варто встановити мінімальну суму річного грошового обігу підрядника. Це дозволить оцінити, чи в стані компанія виконати взяті на себе зобов’язання по будівництву і реконструкції ключових великих інфраструктурних об’єктів.
- Потрібно створити механізм перевірки банківської гарантії учасників тендеру. Оскільки в Україні існує ряд банків, які видають незабезпечені банківські гарантії. А це створює додаткові ризики для дорожньо-будівельної галузі.
- Зобов’язати замовників прописувати обов’язковим пунктом у тендерній документації вимогу щодо наявності відповідного досвіду. Проте, це потрібно робити без перекосів, щоб не перекривати можливість брати участь у торгах новим, але надійним підрядникам.
- Вартість оскарження тендерної процедури на даний час не залежить від суми закупівлі. Будь-хто може зірвати великий національний тендер. Потрібно, щоб вартість оскарження була пропорційною сумі тендеру. Це в значній мірі відіб`є бажання гратись у блокування тендерних закупівель.
Микола Тимофеєв також підтримав ідею ввести чорний список підрядників, яких не будуть допускати до участі у тендерах, але додав, що цей інструмент потрібно впроваджувати обережно, щоб його не можливо було використовувати у нечесній конкурентній боротьбі.