Як «Автомагістраль-Південь» бореться з ожеледицею
Існує багато способів боротьби з ожеледицею. Наприклад, у Європі, США та Канаді зимові дороги посипають хлоридом магнію, кальцію чи кальцієво-магнієвим ацетатом. Ці реагенти, дещо ефективніші та мають значно більшу вартість, ніж технічна сіль, яку зазвичай використовують в Україні, тому в умовах обмеженого фінансування робіт з експлуатаційного утримання їх використання для догляду за дорогами не набуло розвитку.
Оскільки зимове утримання – це нова сфера діяльності нашої компанії, ми поставили перед собою задачу знайти ефективний і водночас недорогий спосіб боротьби з ожеледицею. Для ефективної боротьби із зимовою слизькістю нами запроваджено технологію обробки покриття з зволоженням реагентів з використанням сольового розчину.
«Для застосування цієї технології «Автомагістраль-Південь» використовує спеціальне обладнання для приготування розчинів та додаткове обладнання на спецтехніці для їх застосування для зволоження протиожеледних матеріалів.
Соляний розчин, який ще називають ропою, готують шляхом змішування у воді в спеціальному резервуарі до густого розчину.
«При концентрації солі в межах 30-32% розчин не замерзає при температурах до мінус 16 градусів. Крім того, коли ми зволожуємо сіль, вона стає важчою, і вітер не здуває її з дороги», – розповідає В’ячеслав Хмарський, начальник дорожньо-експлуатаційної дільниці «Автомагістраль-Південь».
Волога сіль швидше вступає в реакцію навіть із сухим снігом у мороз і розтоплює його. Поки ж снігопадів у Київській області немає, цілодобове чергування триває. Спеціалісти компанії «Автомагістраль-Південь» очищують водостоки на трасі та супутню інфраструктуру. У разі ж негоди наша техніка чекає неподалік і швидко виїде на дорогу!