«Автомагістраль-Південь» будує смугу Одеського аеропорту, використовуючи сучасний американський комплекс для укладки бетону

“Автомагістраль-Південь” продовжує капітальне будівництво злітно-посадкової смуги (ЗПС) Одеського міжнародного аеропорту. Поява нової ЗПС дозволить аеропорту приймати далеко-магістральні авіалайнери з великою вагою, які використовуються міжнародними авіакомпаніями. Зокрема, очікується, що в оновлений Одеський аеропорт можуть прийти лоукостери, наприклад, WizzAir або RyanAir, завдяки чому одеситам стануть доступні бюджетні авіарейси з ціною квитка в десятки євро.

«Діюча смуга в Одеському аеропорту – одна з найгірших за якістю у Східній Європі. На жаль, вона не може прийняти і витримати ті навантаження, які ставляться міжнародними перевізниками. Тому було прийнято рішення почати капітальне будівництво нової, сучасної смуги, паралельної до старої. Авіасполучення під час проведення робіт триває. Протяжність нової смуги залишається незмінною – 2,8 км », – каже Сергій Гарбуз, начальник ділянки компанії «Автомагістраль-Південь».
Варто відзначити, що компанія WizzAir уже здійснювала рейси з Одеси, однак 2009 року згорнула «одеський» проект – саме через незадовільний стан злітно-посадкової смуги, який спричиняв додаткові експлуатаційні витрати.

«Після отримання проектної документації приступили до реалізації проекту. Проведені планові підготовчі роботи з облаштування виробничо-технічної бази на території аеропорту: встановлені два потужні італійські бетонні заводи, які обслуговуватимуть об’єкт, та одну грунтозмішувальну установку. Цих виробничих потужностей цілком достатньо для облаштування конструктиву майбутньої злітно-посадкової смуги, – зазначив фахівець. – Уже на 90% виконані земляні роботи та проведено укладання шарів основи на ділянці 1300 метрів із синтетичної решітки з подальшою стабілізацією її двома 10-сантиметровими шарами щебню. Потім було покладено піщано-цементний шар завтовшки 15 см і шар з «пісного» бетону товщиною 30 см. Усі види перерахованих вище робіт наші фахівці виконують одночасно. Загальна товщина конструктиву майбутньої ЗПС складе 1 метр 05 см».

Також будівельники приступили до укладання фінішного покриття – верхнього шару ЗПС із важкого бетону. Його вкладатиме спеціальний комплекс американської марки Gomaco. Разом із ним зі США прибула група технічної підтримки – 8 американських фахівців, які впродовж місяця виконували монтаж комплексу та навчали наших співробітників специфіці роботи на машині.

Gomaco GP4 – це комплекс машин. До його складу входять бетоновкладач, система автоматичного занурення арматурних стержнів і так званий фінішер – механізм, який наводить текстуру та розподіляє плівкоутворювальну рідину – захист від випаровування води. Адже утримати воду в бетонній суміші – дуже важлива частина нашої роботи для досягнення необхідної міцності!

«Ця найсучасніша машина з модельного ряду компанії Gomaco дозволить укладати бетон на проектну ширину, – 7,5-8м за один прохід. Ані в Україні, ні у Східній Європі такої модифікації комплексу не має жодна дорожньо-будівельна компанія», – додав начальник ділянки.

Комплекс Gomaco GP4 універсальний, його можна використовувати як при будівництві ЗПС, так і при укладанні доріг: він легко модернізується, доукомплектовується та перепрофільовується. Влаштовуючи цементно-бетонні дороги, машина укладає дорожнє полотно шириною до 12 метрів за один прохід!

США є лідером зі влаштування бетонних покриттів, саме тому було прийнято рішення придбати даний комплекс і будувати злітно-посадкову смугу в Одесі на основі новітньої американської технології.

Учора в аеропорту з робочим візитом побував мер міста Геннадій Труханов. Міський голова разом із керівництвом ДП «Дирекція з будівництва міжнародного аеропорту «Одеса» ознайомився з ходом будівництва злітно-посадкової смуги.
«Ми сьогодні говоримо не просто про будівництво нової смуги, а цілого аеродромного комплексу, який включає в себе також рульові доріжки, зливову каналізацію, ставок-накопичувач і очисні споруди, а також навігаційне обладнання. Для Одеси важливо, щоб аеропорт став максимально всепогодним, і нове сучасне обладнання, яке планується тут встановити, дозволить літакам здійснювати посадку навіть при поганій видимості», – зазначив мер Одеси.

«Автомагістраль-Південь» реалізує проект спільно з компанією «Ростдорстрой». За умови своєчасного фінансування, виконання основного комплексу робіт з будівництва злітно-посадкової смуги передбачається завершити до кінця поточного року.