Новини

Неподалік від магістрального водогону Кривого Рогу влаштовуємо трубопровід для так званих «шахтних вод». Завдання – перенести точку скиду стоків гірничого виробництва нижче водозабору.
Трубопровід в одному місці перетинає Інгулець, тож виникла потреба побудувати мостову споруду.
Для скиду шахтних вод весною цього року була влаштована тимчасова переправа. Тепер маємо час для зведення конструкції для довготривалої експлуатації.
Конструкція мосту металева, прогонова будова спирається на чотири опори – по дві з кожного берегу. На прогоні змонтуємо 90-метрову металеву трубу діаметром 1400 мм.
На берегах Інгульця споруджуємо камери із запірною арматурою, в яких металева труба стикується з поліетиленовою трубою діаметром 1000 мм.
❇️Проєкт ще триває, але на місці влаштування трубопроводу вже на 90% виконані роботи з рекультивації та відновлення родючого шару ґрунту. Цієї весни територія використовується аграріями для вирощування сільськогосподарських культур.
Нагадаємо, раз на рік у Кривому Розі приймається рішення про скид шахтних вод з балки Свистунова (гідротехнічна споруда неподалік міста) у річку Інгулець.
Шахтні води є наслідком роботи гірничорудних підприємств Кривбасу та містять високі концентрації забруднюючих речовин. Точка скиду знаходилась вище водозабору нового магістрального водогону. «Автомагістраль-Південь» вирішила проблему.

До кінця року «Автомагістраль-Південь» побудує та капітально відремонтує понад 100 будинків у майже повністю знищеному селі Посад-Покровське на Херсонщині!

Мешканці села зимуватимуть у власних оселях!
Посад-Покровське розташоване за 35 кілометрів від Херсона, майже на межі з Миколаївською областю. У перші дні російського вторгнення село було окуповане.
17 березня 2022 року населений пункт був звільнений героїчною 28-мою ОМБР імені лицарів Зимового походу.
Це та сама бригада, якій «Автомагістраль-Південь» постійно допомагає транспортом та дронами!
❌Але ще 8 місяців потому село перебувало під постійними обстрілами та було майже вщент зруйноване. Школа, дитячий садок на 250 діток, будинок культури, «Салон краси», ринок, агропідприємства, сотні житлових будинків – не вцілило нічого.
Російська армія перетворила Посад-Покровське в руїну.
Навесні 2023 року була презентована програма відновлення села. Шведська служба цивільного захисту надала модульні будинки. Планувалось відновити електропостачання та водопостачання, капітально відремонтувати дороги.
Але, врешті-решт, договір з підрядниками розірвали.
Цього року концепцію проєкту переглянули. Запрошені потужні та надійні підрядники.
❗️Наша компанія погодилась взяти на себе відповідальність за значну частину проєкту відновлення села. Коли держава нас просить, ми завжди готові допомогти.
Проєкт складається з трьох частин.
1. Капітальний ремонт 22 будинків – покрівля, фасади, утеплення та фарбування зовнішніх стін, заміна вікон, облаштування паркану і благоустрій, розведення комунікацій, внутрішні роботи.
2. Будівництво 79 нових будинків площею від 50 до 120 м2. (в залежності від площі зруйнованого житла). Будинки «під ключ», окрім меблів.
3. Відновлення дорожньої мережі – влаштування нового асфальтобетонного покриття, тротуарів, освітлення, тощо.
✅Наразі виконуємо демонтаж зруйнованих будівель, земляні роботи (котловани для фундаментів).
✅Приступаємо до капремонту будівель з влаштуванням нових покрівель.
Посад-Покровське вчора відвідав перший заступник голови Державного агентства відновлення Микола Бойко. Домовились, що зимувати мешканці Посад-Покровського будуть вже у власних нових, або капітально відремонтованих оселях.
‍♂️340 кубів бетону за день! На правому проїзді тунельної розв’язки у Віті-Поштовій завершено спорудження опорних стінок тунелю та влаштована монолітна плита перекриття.
Плита розрахована на значні навантаження, тож застосована технологія пост-напруження залізобетону (в опалубці влаштовані канали для високоміцних сталевих канатів: після набору бетоном міцності канати натягуються, канали заповнюються спеціальним інʼєкційним розчином – в результаті напруження передається на конструкцію, додаючи плиті міцності та довговічності).
✅З боку Боярки практично завершено будівництво кругової розв’язки, влаштований середній шар асфальтобетону.
✅Влаштовані перехідно-швидкісні смуги для виїзду з кругової розв’язки на Одеську трасу.
✅З лівої сторони траси починаються роботи з перевлаштування водопроводу Південного кладовища.
✅З правої сторони триває перенесення кабелів зв’язку, а також влаштування дощової каналізації (проєктом передбачено майже сто колодязів для її експлуатації).
❗️Невдовзі почнеться процес виїмки
ґрунту з тунелю.
Відкрити для руху правого проїзду Одеської траси та тунелю плануємо вже на початку липня!
За той проміжок часу, який іноземний підрядник витратив на влаштування паль, українська компанія встигла побудувати всю розв’язку!!!
‍♂️Нагадаємо, «Автомагістраль-Південь» розпочала добудову розв’язки на Одеській трасі під Києвом наприкінці минулого року.
Вперше будівництво стартувало ще у 2021 році. Кошти надали Європейський інвестиційний банк (ЄІБ) та Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР).
Підрядником обрали компанію з Азербайджану. Після початку вторгнення підрядник покинув об’єкт. Але донорське фінансування не припинялось. Потреба у розв’язці також актуальна, на перехресті постійно виникають ДТП.
Частина розвʼязки є підземною – під трасою з’явиться тунель, через який автотранспорт зможе повертати у бік столиці. Іноземний підрядник встиг влаштувати буросічні палі, а також з лівого проїзду залити опорні частини та бетонну плиту.
Окупація міста Тростянець на Сумщині тривала лише місяць, але і три роки потому місто оговтується від страшних подій лютого-березня 2022 року.
‍♂️Триває програма відновлення. Ремонтуються багатоквартирні будинки, медичні заклади, вокзал. Відновлюється центральна автомагістраль Н-12 «Суми-Полтава», яка проходить через місто.
Дорога важлива як гуманітарний коридор, який пов’язує центральні регіони з прикордонними населеними пунктами Сумської області.
Ділянка ремонту складає приблизно 2 км.
✅На даний час нашою компанією завершено виконання робіт із перевлаштування дорожньої основи та покриття по основному проїзду.
✅Завершена дощова каналізація.
✅В процесі виконання дорожня розмітка, тротуари, освітлення, перильне та бар’єрне огородження, тощо.
Загалом в проєкті задіяно 40 працівників та 15 одиниць техніки.
Завершити роботи плануємо до 30 червня.
На трасі М-09 між Львовом та ПП «Рава-Руська – Гребенне» готуємось до основного комплексу робіт.
✅На ділянках, де планується розширення проїзної частини, знімається рослинний шар ґрунту.
✅Неподалік, на об’їзній міста Жовква, завершений монтаж ґрунтозмішувальної установки продуктивністю до 400 тонн на годину (обсяг потрібної для будівництва щебенево-піщаної суміші, обробленої цементом, складає 312 тис тонн). Влаштовані майданчики для зберігання інертних матеріалів та бокси для ремонту і обслуговування будівельної техніки.
✅В процесі монтажу містечко для працівників. Завершена перша будівля для проживання 72 осіб, будується друга.
✅В межах проєкту передбачений капремонт одного з мостів, тому поруч влаштовуємо тимчасовий об’їзд.
Нагадаємо, «Автомагістраль-Південь» починає капітальний ремонт автотраси М-09 на ділянці між Львовом та пункту пропуску «Рава-Руська – Гребенне».
Це основний маршрут з Києва на Варшаву, який є частиною Транс’європейської транспортної мережі (TEN-T). Довжина нашої ділянки ремонту (від с. Воля-Висоцька до ПП) – 33,4 км.
Ще до війни ЄБРР провів аудит безпеки дорожнього руху, аналіз економічної доцільності, екологічну та соціальну оцінку. У 2020 році між Україною та банком була підписана угода про фінансування низки проєктів, серед яких і капремонт М-09.
Під час війни проєкт став ще більш актуальним – навантаження на автодорогу збільшилось, стан покриття погіршився.
Проєкт передбачає:
✅За межами населених пунктів дорога розширюється, додається ще одна смуга руху;
✅З обох сторін біля зупинок транспорту, перехрестів, примикань, додаються перехідно-швидкісні смуги;
✅Повністю замінюється дорожня основа, влаштовуються нове покриття з трьох шарів асфальтобетону;
✅Демонтуються та перебудовуються 6 мостів, більшість з яких перебуває в аварійному стані; 4 мости замінюються на бетонні труби, створюється кільцева розв’язка;
✅Влаштовується система водовідведення (та очищення)дощової води. Наразі її взагалі не має!
✅Влаштовуються тротуари, велодоріжки, шумозахисні екрани, зупинки громадського транспорту, освітлення, світлофори, бар’єрне огородження та розмітка.
Термін реалізації проєкту – два роки.
Наш підшефний підрозділ тримає фронт на Торецькому напрямку. Саме тут супротивник зосередив найкращі підрозділи БПЛА, перекинуті з Курщини.
❌Користуючись кількісною перевагою російські оператори намагаються знищувати все, що рухається. БПЛА полюють на транспорт, яким на позиції доставляється особовий склад.
Точаться безперервні повітряні бої. Дрони атакують дрони.
Розвідникам 28-ої ОМБр як ніколи потрібна допомога.
Передали підрозділу партію «Мавіків» для роботи як вдень, так і вночі, а також пікап та мікроавтобус.
Потреба у автомобілях на фронті наразі не менш гостра ніж у дронах.
ДОВІДКОВО:
З початку війни «Автомагістраль-Південь» надало ЗСУ допомогу на понад 600 млн грн. Адресно підтримуємо наших мобілізованих співробітників. Взяли шефство над низкою підрозділів, зокрема, розвідниками 28-ої ОМБр ім. Лицарів Зимового Походу.
Минулого року в Румунії розпочали ремонт регіональної автомобільної дороги DJ137 на ділянці довжиною 21 км.
Автодорога пролягає в самому серці Трансільванії, з’єднує міста Одоргею-Секуєск та Кристуру-Секуєск і є важливим туристичним маршрутом.
Роботи виконуються у колаборації з румунським підрядником. Минулого року ми влаштували нову дорожню основу з щебеню та нижнього шару асфальтобетону. Укладання верхнього шару покриття перенесли на весну, адже зима у гірській Трансільванії починається рано.
Погода дала можливість відновити роботи лише на початку квітня.
✅Наразі на об’єкті працюють дві асфальтоукладальні ланки – 14 одиниць техніки.
✅Завершуємо верхній шар. Облаштовуємо велодоріжки, тротуари, з’їзди.
Роботи триватимуть до початку літа.
Делегація «Автомагістраль-Південь» відвідала BAUMA 2025 – найбільшу в світі виставку будівельного обладнання, техніки та технологій.
❗️Ключовий тренд – будівництво стає ще більш екологічним та безпечним. Мінімізується людський фактор, автоматизується та оптимізується управління.
✅Майже всі світові виробники наразі пропонують максимально широку лінійку будівельної техніки з гібридним або акумуляторно-електричним приводом.
✅Багато новинок оснащені системами автоматичного керування. Тепер не потрібна навіть присутність оператора в кабіні – телематичні платформи дають можливість управляти роботою техніки на відстані. Працюєш віддалено – уникаєш шуму, вихлопних газів, пилу.
✅Нова генерація техніки також оснащується камерами та сенсорами, які виявляють перешкоди та допомагають запобігати аваріям.
Перехід на нову більш екологічну техніку потребує величезних інвестицій. Але її наявність у підрядника надає додаткові бали на європейських тендерах. Тож «Автомагістраль-Південь» уважно вивчає пропозиції, консультується, проводить перемовини з постачальниками.
✅Активно розвивається і напрям симуляторів для навчання операторів техніки, яких цього разу на BAUMA було представлено більше ніж зазвичай. Для України, де гостро відчувається кадровий дефіцит, це дуже і дуже актуальна тема.
Виставка такого масштабу – це ще і майданчик для зустрічей, обговорення співпраці, обміну досвідом. З кожною BAUMA у «Автомагістраль-Південь» стає все більш впізнаваною на міжнародному ринку. Розширюється коло наших іноземних друзів та міжнародних партнерів. А з ними зростають і наші можливості.
На обході міста Вулканешти у Молдові настала черга фінішного шару асфальтобетону: минулого тижня виконане тестове влаштування верхнього шару ЩМА.
На 6,8 км обходу (загальна довжина 8,5 км) вже влаштовані нижній і середній шари асфальтобетону. Готуємось до влаштування верхнього шару (ЩМА).
‍♂️Тестова ділянка має засвідчити, що характеристики асфальтобетону відповідають всім вимогам і стандартам. Інженер-консультант та представники місцевої Служби автодоріг відберуть зразки, щоб у лабораторії перевірити властивості матеріалу.
На підставі результатів лабораторних випробувань буде наданий дозвіл на виконання робіт.
✅Паралельно продовжуються інші роботи:
На ділянці довжиною 500 метрів, там де нова автодорога проходить через балку, споруджуємо насип висотою до 12 метрів.
✅З монолітних бетонних лотів монтуються швидкотоки системи водовідведення (у виїмках, де під час опадів збирається великий обсяг води, їх ширина сягає 3,2 метри). З 5 км водоскидів завершено 2,0 км.
✅На мості завершено влаштування карнізних блоків та вирівнюючого шару цементобетону, виконується гідроізоляція.
☝️Нагадаємо: компанія реалізує другий великий проєкт у Молдові – будівництво 8,5-кілометрового обходу міста Вулканешти, який стартував рік тому. Проєкт фінансується ЄБРР.Нова дорога стане частиною траси М3 “Кишинів-Комрат-Джурджулешти-кордон з Румунією” (км+0+000 – км 8+580). Обхід з’єднує новозбудовані ділянки М-3, які «Автомагістраль-Південь» здала в експлуатацію у 2022-2023 роках.Нова ділянка перенаправить транспортний потік, який рухається до дунайського порту Молдови, за межі міста.
Об’єкт поділяється на дві частини:
✅3-кілометровий відрізок обходу (залишки старої дороги);
✅5,8-кілометровий відрізок (нове будівництво);
✅ Між двома відрізками проєктом передбачено зведення 50-метрового мосту.
На об’єкті працює понад 120 співробітників та 50 одиниць спеціалізованої будівельної техніки.
Як правило, раз на рік в Кривому Розі приймається рішення про скид шахтних вод з балки Свистунова (гідротехнічна споруда неподалік міста) у річку Інгулець.
Цього року скид стартував на початку квітня.
Шахтні води є наслідком роботи гірничорудних підприємств Кривбасу та містять високі концентрації забруднюючих речовин. Але точка скиду знаходилась вище водозабору нового водогону, який побудувала «Автомагістраль-Південь».
❗️Наша компанія вирішила проблему.
Замість старої бетонної труби влаштований новий трубопровід з поліпропіленових труб діаметром 1 м, із скидом води нижче водозабору.
Трубопровід перетинає Інгулець через тимчасову переправу. Після завершення скиду шахтних вод на її місці побудуємо мостову споруду з металевою трубою 1,5 метри.
Тим часом на водогоні «Інгулець-Південне водосховище» завершили пуско-налагоджування автоматизованої системи управління.
Сучасна автоматика регулює обсяг подачі води, синхронізує та контролює роботу 12 потужних насосів, запірної арматури та іншого обладнання.
Автоматика мінімізує ризик виникнення позаштатних ситуацій та збільшує термін експлуатації обладнання (звісно, якщо сучасною та дороговартісною системою керує якісно підготовлений та мотивований персонал).
На даний час водогін працює на повну потужність 400 тис.м3 на добу.
«Це надсучасний об’єкт, якому не має аналогів в Україні. За рівнем проєктування, технологічності, масштабам, термінам реалізації, водогін складно порівняти з тим, що будувалось раніше», – зазначив генеральний директор «Автомагістраль-Південь» Микола Тимофеєв.
❗️Також варто зазначити, що водогін обійшовся державі «Інгулець-Південне водосховище» дешевше ніж деякі інші, значно менш масштабні і технологічні об’єкти.
✅ІСТОРІЧНА ДОВІДКА
Кривий Ріг залишився без води у червні 2023 року. Після підриву Каховської ГЕС вода з Дніпра припинила надходити у Південне водосховище, з якого місто забезпечувалось водою.
Найближча до міста вода була у річці Інгулець, але це декілька десятків кілометрів!
«Автомагістраль-Південь» знадобилося лише декілька місяців, щоб у тестовому режимі запустити першу частину водогону, перекинувши води Інгульця до каналу, який наповнює Південне водосховище. На повну потужність водогін запрацював у травні 2024 року.
Водогін у цифрах:
✅Потужність 400 тис.м3 на добу.
✅Довжина 26 кілометрів.
✅Довжина трубопроводів діаметром 1-1,2 м – 94 км.
✅Обсяг земляних робіт – понад 2,3 млн м3.
✅Для водозабору, водоскиду, колодязів та інших конструкцій використано понад 14 тис м3 бетону.
✅Три насосні станції/17 потужних насосів.
✅Три електропідстанції.
✅На будівництві працювало понад 500 працівників та 250 одиниць техніки.
✅Лінія складається з понад декілька десятків опорних пунктів.
✅На відміну від попереднього проєкту опорні пункти призначені для тимчасового перебування військових підрозділів.
❗️В процесі проєктування замовником враховані рекомендації військових. Лінія проходить через зелені насадження. Будівельні роботи виконуються так, щоб по-максимуму зберегти “зеленку”.
Загалом маскуванню об’єкту надається дуже велике значення.
✅Траншеї будуть повністю перекриті. Всі обʼєкти лінії оборони повʼяжемо між собою надійно захищеними тунелями з міцних металевих конструкцій.
‍♂️Наразі на об’єкті виконуються земляні роботи, влаштовується дренаж з щебню, монтуються фортифікаційні споруди.
На наступному етапі почнеться монтаж металевих конструкцій.
Полковник ЗСУ Володимир Шаргу:
««Автомагістраль-Південь» чи не єдина велика будівельна компанія, яка допомагає військовим і займається масштабним будівництвом ліній оборони. Ця допомога є дуже важливою, адже у «Автомагістраль-Південь» є необхідна техніка, є інженери, є досвідчені працівники, які можуть забезпечити об’єми, якість, дотримання технологій, терміни виконання робіт. Завдяки перегляду старих методик та напрацюванню нових інженерних рішень, компанія сьогодні будує фортифікації, які дійсно відповідають вимогам сучасної війни. Будівельники працюють в умовах наближених до бойових. Часто під обстрілами. Переконаний, що сотні автомагістралівців, які перебувають у лавах ЗСУ, пишаються за свою компанію. Пишаються своїми колегами, друзями, які пліч-о-пліч з військовими роблять дуже важливу для країни справу. І, відповідно, з нерозумінням і занепокоєнням дізнаються новини про переслідування компанії, спроби рейдерства, тощо. Тим, хто перешкоджає роботі підприємства, раджу хоч раз в житті приїхати на нуль, подивитись в очі військовим та пояснити, навіщо вони завдають удару їм в спину».
Сервіс Опендатабот опублікував рейтинг кращих компаній України 2025 року. У сфері будівництва перше місце зайняла «Автомагістраль-Південь» з часткою ринку 26,7%.
✅Оборот компанії за минулий рік склав 13,2 млрд грн, збільшившись на понад 60%.
✅Водночас компаніями групи понад удвічі збільшена сплата податків. Обсяг відрахувань в бюджети всіх рівнів сягнув 1,54 млрд грн (+118 %).
✅Найбільш зріс податок на прибуток – до 773 млн грн (+220%). Сплачено 495 млн грн ПДВ ( + 76%).
✅ «Автомагістраль-Південь» створила понад 600 нових робочих місць. Чисельність працівників зросла до майже 3,7 тис (+21%).
✅Компанія збільшила рівень зарплати працівників – фонд оплати праці збільшився до 748 млн грн (+ 55%). Відповідно зросли податки на зарплату -ЄСВ + ПДФО – склавши сукупно 270 млн грн (+55%).
«Компанія працює максимально прозоро. У нас високі зарплати, значно вище ніж в середньому у галузі. Процеси управління, обліку цифровізовані. Закупівля матеріалів та обладнання – через відкритий тендерний майданчик. Ми повністю відкриті. Чесно заробляємо – чесно сплачуємо всі податки. Зростання податкової бази і відповідно сплачених податків більше ніж у два рази зайве тому свідчення», – зазначив генеральний директор компанії Микола Тимофеєв.
Прикордонні райони Сумщини – один з найгарячіших напрямів. Там концентруються сили оборони, постійно рухається військова
великогабаритна техніка, вага якої перевищує 90 т., відбувається евакуація місцевого населення та поранених.
❌Проте стан регіональних автодоріг Р-44 та Р-61 майже критичний.
Обидві траси побудовані у 80-х роках минулого століття. Планувалось в 2022 році провести їх поточний ремонт, але завадила війна.
Наразі експлуатаційна служба «Автомагістраль-Південь» відновлює безпечний проїзд по дорогах. Виконуються аварійні ямкові ремонти та ремонти картами.
✅На щастя,дорожня основа на більшості ділянок ремонту не зруйнована, тож влаштоване нове асфальтобетонне покриття матиме тривалий термін експлуатації.
Асфальтобетон доставляється з власного заводу компанії у селищі Степанівка.
‍♂️На сьогодні для виконання робіт задіяно три бригади дорожніх робітників, проводяться роботи з фрезерування та улаштування асфальтобетонної суміші з метою забезпечення безпечного та безперебійного руху транспорту.
✅На тунельний розв’язці у Віті-Поштовій продовжуються роботи з армування ригелів опорних стінок. Вже цього місяця готуємось встановити опалубку, щоб влаштувати моноліт прогонової будови тунелю!
✅Виймати ґрунт з тунелю почнемо після завершення монолітної плити прогонової будови.
✅Паралельно готуємо під’їзди до тунелю. З боку Боярки майже завершено будівництво кругової розв’язки, влаштований середній шар асфальтобетону. Остаточно завершити розв’язку зможемо після перенесення оптоволоконних кабелів, які пересікають один з виїздів.
✅На іншому боці траси роботи тимчасово на паузі в очікуванні перенесення водопровідної труби. З самого початку ми прогнозували, що проєкт не простий, має низку «підводних каменів», саме тому, мабуть, окрім нашої компанії не знайшлось бажаючих його завершувати.
‍♂️Нагадаємо, «Автомагістраль-Південь» розпочала добудову розв’язки на Одеській трасі під Києвом наприкінці минулого року.
Вперше будівництво стартувало ще у 2021 році. Кошти надали Європейський інвестиційний банк (ЄІБ) та Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР).
Підрядником обрали компанію з Азербайджану. Після початку вторгнення підрядник покинув об’єкт. Але донорське фінансування не припинялось. Потреба у розв’язці також актуальна, на перехресті постійно виникають ДТП.
Частина розвʼязки є підземною – під трасою з’явиться тунель, через який автотранспорт зможе повертати у бік столиці. Іноземний підрядник встиг влаштувати буросічні палі, а також з лівого проїзду залити опорні частини та бетонну плиту.
Рік тому наша компанія увійшла в консорціум з румунською Avant Airports задля реалізації концесійного проєкту будівництва нового аеропорту в 60 км від Бухаресту.
Колишній військовий аеропорт має стати найбільшим вантажним хабом у Східній Європі. Проєктом передбачений вантажний термінал площею 20 тис. м2, який оброблятиме понад 10 тис. тонн вантажів на рік. Аеропорт буде розрахований на прийом всіх типів повітряних суден, включаючи вантажні літаки Boeing 747.
❗️Наразі наші партнери завершили розробку генерального плану будівництва та працюють над залученням міжнародних інвесторів.
Фінансування проєкту складає €400 млн з реалізацією протягом 4 років.
✅Довідково:
Аеропорт Алексені побудований в 1954 році на площі 197,8 га для авіабази для захисту повітряного простору в районі Бухареста і його околиць. Він має найширшу бетонну злітно-посадкову смугу в країні – 80 м. Військова авіабаза була покинута в 2001 році. Консорціум, що включає румунську Avant Airports, як розробника та «Автомагістраль-Південь», як підрядника будівицтва, у березні 2024 року уклав концесійний договір із місцевою владою на будівництво нового аеропорту.