«Автомагістраль-Південь» побудувала першу цементобетонну дорогу на Буковині

Наша компанія повертається у Чернівецьку область. Ми працювали на Буковині ще на зорі існування «Автомагістраль-Південь» у 2009 році. Будували об’їзну дорогу Чернівців, займалися ліквідацією наслідків паводків. 12 років по тому знову працюємо у рідному регіоні і одразу зі стратегічним, знаковим об’єктом.
Не секрет, що з початком війни значно збільшилося навантаження на пункти пропуску на західних кордонах. Кількість транспорту зросла в рази.
 Президент Володимир Зеленський та європейські партнери України ініціювали проєкт «Відкритий кордон». Мета – розбудова автомобільної прикордонної інфраструктури.
Влітку цього року в рамках президентської ініціативи наша компанія здійснила комплексну модернізацію пункту «Корчова-Краківець». На 50% збільшили пропускну спроможність КПП, побудували поруч майданчик площею 1,7 га для відстою великогабаритного транспорту.
Другий наш прикордонний об’єкт реалізований у Чернівецькій області. Це ділянка дороги Т-26-08 до пункту пропуску «Красноїльськ – Вікову де Сус».
КПП «Красноїльськ» — довгобуд. Зводити його почали у 2015 році в межах грантового проєкту з транскордонного співробітництва, але в 2016 році роботи заморозили. Цього року об’єкт нарешті добудований. «Красноїльск» має розвантажити «Порубне – Сірет», донедавна єдиний КПП на кордоні з Румунією, передбачений для пропуску вантажного автотранспорту. Пропускна спроможність нового КПП складає 500 автомобілів на добу.
Загальна протяжність ділянки капітального ремонту майже 28 км. Наша компанія побудувала 7-кілометровий відрізок з цементобетонним покриттям.
Дорога Т-26-08 Сторожинець – КПП «Красноїльськ» з’явилася більша ста років тому, з 1896 по 1900 рік. Наша ділянка з початку існування і донині залишалася гравійною. Рішення влаштувати на цьому відрізку цементобетонне покриття обумовлене декількома причинами. Перша – це значний трафік великогабаритного вантажного транспорту. Друга – складний рельєф, спуски, серпантини, що призводить до збільшення навантаження на покриття. Третя причина – для будівництва дороги не довелося використовувати імпортні складові. Увесь матеріал місцевий.
Не всі про це знають, але «Автомагістраль-Південь» має значний досвід будівництва цементобетонних доріг. Зокрема, великі проєкти (на субпідряді) до війні реалізовані у Полтавській та Миколаївській областях. Не можна не згадати і будівництво аеродромного комплексу Одеського міжнародного аеропорту. У компанії 5 цементобетонних заводів, сучасні бетоноукладальні комплекси.
На відстані приблизно 25 км від ділянки ремонту у смт Сторожинець була створена виробнича база. З Миколаївської області мобілізували бетонозмішувальну установку Liebher Betomix 4,5B-R/DW. З Львівської області передислокували грунтозмішувальну установку Marini СoldFALT.
Існуючу дорогу поширили і посилили. Верхній шар основи складається з ЩПС 0-40, укріпленої цементом, завтовшки 16 см. Верхній шар покриття – цементобетон дорожньої марки В25 (М350) завтовшки 23 см. Улаштування верхнього шару відбувалося за допомогою бетоноукладального комплексу Wirtgen SP – 124, на всю ширину проїзної частини (7 м).
Крім проїзної частини влаштували примикання та понад 40 в’їздів у двори.
Для того, щоб встигнути якомога скоріше відкрити рух, роботи виконувалися у дві зміни. На об’єкті було задіяно 250 співробітників.
Рух дорогою вже відкритий, але на наступний рік залишається частина робіт з влаштування системи водовідведення. Для гірської місцевості це дуже важливо. Буде також побудований майданчик для відстою транспорту.
Сподіваємося, що повернення компанії на Буковину не обмежиться лише одним проєктом, а стане частиною нашої стратегії масштабування.