Масштабуємо відновлення автошляху Н-12 у Сумській області

Масштабний проєкт відновлення автотраси Н-12 «Суми-Полтава» на Сумщині набирає обертів – розпочато капітальні ремонти ще двох ділянок автошляху та двох аварійних мостів у місті Тростянець.
Нагадаємо, «Автомагістраль-Південь» розпочала поточний середній ремонт автошляху Н-12 у жовтні минулого року на окремих відрізках км 12+090 – км 67+120 від села Верхня Сироватка в напрямку села Боромля. Загальна протяжність ділянок поточного середнього ремонту складає 37,6 км.
Наприкінці травня 2021-го стартував капітальний ремонт іще двох ділянок траси: на окремих відрізках км 60+620 – км 70+575 та км 71+000 – км 75+220. А кілька днів тому розпочалося відновлення двох мостів на км 60+885 та км 61+699 у межах Тростянця. Розповімо про кожен об’єкт більш детально.
ПОТОЧНИЙ СЕРЕДНІЙ РЕМОНТ ОКРЕМИХ ДІЛЯНОК КМ 12+090 – КМ 67+120
Торік ми виконали влаштування нижнього шару з крупнозернистої асфальтобетонної суміші на 8,3 км автотраси. У березні цього року ми продовжили ремонтні роботи на ділянках.
БУЛО ЗРОБЛЕНО:
• розпушення зношеного покриття;
• вирівнювання профілю дороги щебенево-піщаною сумішшю (ЩПС);
• влаштування посиленої основи зі ЩПС, обробленої цементом;
• влаштування нижнього шару покриття з крупнозернистої асфальтобетонної суміші;
• влаштування тротуарів;
• облаштування з‘їздів та примикань.
Наразі на об’єкті тривають роботи із влаштування верхнього шару покриття з щебенево-мастикової асфальтобетонної суміші. Також наші бригади виконують укріплення узбіччя, встановлення бар’єрного огородження та влаштування посадкових майданчиків на автобусних зупинках, а також влаштування прикрайкових лотків та водоскидів.
Незабаром розпочнеться фінальний етап ремонту – встановлення дорожніх знаків та нанесення розмітки.
Крім того, на відрізку км 62+193 – км 67+090 наші бригади одна за одною виконують влаштування основи із ЩПС та нижнього шару асфальтобетонного покриття.
КАПІТАЛЬНИЙ РЕМОНТ ДІЛЯНОК КМ 60+620 – КМ 62+900 ТА КМ 67+800 – КМ 70+575
Роботи на ділянках від Тростянця до села Климентове загальною протяжністю майже 5 км розпочались наприкінці травня.
Зараз спеціалісти компанії виконують поширення земляного полотна до влаштування додаткової смуги руху на ділянках спусків та підйомів.
КАПІТАЛЬНИЙ РЕМОНТ КМ 71+000 – КМ 75+220
Відновлення дороги проходить на відрізку від Тростянця в напрямку міста Охтирка. Бригади компанії виконують перевлаштування залізобетонних водопропускних труб на металеві гофровані конструкції (МГК).
ПРОЄКТИ КАПРЕМОНТУ ПЕРЕДБАЧАЮТЬ:
• поширення земляного полотна;
• перевлаштування кабелів зв’язку та ліній електропередач;
• влаштування шару посиленої основи зі щебеневого матеріалу, обробленого комплексним в’яжучим (СФОВ);
• влаштування двох шарів покриття;
• влаштування водовідвідних споруд;
• влаштування автобусних зупинок;
• влаштування з’їздів та примикань;
• встановлення систем автономного освітлення на пішохідних переходах;
• влаштування мережі зовнішнього освітлення в населених пунктах;
• встановлення бар’єрного огородження;
• встановлення дорожніх знаків;
• нанесення дорожньої розмітки.
КАПІТАЛЬНИЙ РЕМОНТ МОСТУ КМ 60+875
Аварійний міст знаходиться у межі міста Тростянець. Довжина штучної споруди – 5 м.
ЩО ПЕРЕДБАЧАЄ ПРОЄКТ:
• омонолічування крайніх опор бетоном;
• влаштування монолiтної плити прогонової будови;
• влаштування цоколів з монолітного залізобетону;
• влаштування щебенево-мастикового деформаційного шва;
• влаштування лежнів та перехідних плит на щебеневій основі;
• влаштування мостового полотна;
• влаштування бар’єрного огородження;
• земляні та укріплювальні роботи.
БУДІВНИЦТВО МОСТУ КМ 61+699
Через надзвичайно понівечений стан мосту замовник прийняв рішення демонтувати штучну споруду та збудувати нову. Довжина споруди – 15,7 м.
Спеціалісти компанії завершили демонтаж мосту. Наразі тривають підготовчі роботи, зокрема, влаштування буронабивних паль.
ЩО ПЕРЕДБАЧАЄ ПРОЄКТ:
• розбирання ґрунту котлованів під фундаменти опор;
• влаштування забивних паль;
• влаштування монолітних залізобетонних ростверків;
• влаштування монолітного залізобетонного тіла опори;
• влаштування монолітних залізобетонних насадок;
• влаштування монолітних залізобетонних шафових стінок та відкрилків;
• влаштування сполучення (перехідні плити, лежні);
• влаштування гідроізоляції залізобетонних поверхонь опор;
• влаштування монолітних залізобетонних підферменників;
• влаштування збірно-монолітної залізобетонної прогонової будови;
• влаштування монолітної плити, монолітних цоколів;
• влаштування деформаційних швів;
• влаштування мостового полотна (покриття проїзної частини, бар’єрна огорожа).
ЧИСЕЛЬНІСТЬ КОМАНДИ:
• 150 працівників
• 80 одиниць спецтехніки

ДОВІДКОВО:

Траса Н-12 – автомобільний шлях національного значення протяжністю 193,7 км. Проходить через великі районні центри Сумської та Полтавської областей. Відновлення автотраси дозволить сполучити Суми та Полтаву якісною дорогою європейського рівня, а пересуватись нею стане комфортно, а головне – безпечно.
Будуємо Україну разом!