Делегація «Автомагістралі-Південь» узяла участь у технічному візиті на один зі споруджуваних об’єктів інфраструктури Абу-Дабі

Абу-Дабі не дарма обрано місцем проведення Всесвітнього дорожнього конгресу. Інфраструктурні об’єкти в ОАЕ з точки зору проектування та організації процесу можна назвати зразковими.
Делегація «Автомагістралі-Південь» узяла участь у технічному візиті на один зі споруджуваних об’єктів інфраструктури Абу-Дабі.

Столиця ОАЕ зростає і розширюється, з’являються нові мікрорайони. Але перший етап розвитку району – це завжди проектування та організація дорожньо-інфраструктурної мережі! Спочатку транспортна інфраструктура, а потім – промислове та цивільне будівництво!

Район, який відвідала наша делегація, особливий: у ньому розташований мангровий ліс. Тому новий мікрорайон проектують з урахуванням екологічного чинника, із максимально дбайливим ставленням до лісу.
Усього проект включає дороги протяжністю 11 км із 5 мостами через головний навігаційний канал та арочною спорудою довжиною 2,5 км над мангровими заростями. Термін реалізації – 3 роки, вартість – понад 400 млн доларів.

Що особливо вражає і викликає захоплення:
– контракти з підрядниками уряд Абу-Дабі укладає за принципом design & build, тобто, підрядник і проектує, і будує. Іншими словами, проект спочатку проектують так, щоби при його реалізації не виникало проблем і він міг бути реалізований саме у тому вигляді, у якому його задумали;
– при проектуванні відсутні типові рішення.

Проект розробляють із тим, щоби 2030 року можна було реконструювати мікрорайон і розширити його удвічі з відповідним збільшенням пропускної можливості доріг;
– при узгодженні проекту ключовим для замовника була не вартість, а гарантія мінімального впливу на навколишнє середовище. Як компенсацію за одне зрубане мангрове дерево підрядник у зазначеному місці зобов’язаний висадити два, тому він зацікавлений у мінімальній шкоді лісовим насадженням;
– щоб інфраструктурна мережа була організована максимально ефективно, а шкода природі – зведена до мінімуму, проектують велику кількість штучних споруд (мости, шляхопроводи та естакади). Це призводить до подорожчання проекту, але в Абу-Дабі на першому місці – якість та комфорт;
– виробництво організовано так, щоби звести до мінімуму логістику великих конструкцій: виготовлення всіх збірних залізобетонних елементів організовано безпосередньо на місці;
– підрядник реалізує проект у справді екстремальних умовах (температура повітря перевищує +40 градусів, постійно трапляються піщані бурі), частину робіт виконують безпосередньо на воді.
Важливо також відзначити, що Об’єднані Арабські Емірати не віддали проект закордонному підряднику. Реалізує його консорціум місцевих та італійських компаній.
Безумовно, складно порівняти фінансові можливості України та Об’єднаних Арабських Еміратів. Такі дорогі проекти для нас поки рідкість. Однак із точки зору підходів до проектування та організації управління інфраструктурними проектами наша країна може багато запозичити в Абу-Дабі.