“Автомагістраль-Південь” починає реалізацію молдавського проекту – капітальний ремонт дороги М3 «Кишинів-Джурджулешти»

Сьогодні ми детальніше розповімо про молдовський проект «Автомагістралі-Південь» – дорогу М3 «Кишинів-Джурджулешти»,який розрахований на три роки. Це справжній виклик для нашої команди — перший контракт за кордоном, велика протяжність самої ділянки, на якій буде виконано надзвичайно багато видів робіт через незадовільний стан автотраси. Так, погані дороги, які невідкладно потрібно оновити, є не тільки в Україні.

Нашим контрактом передбачено виконання робіт на двох ділянках дороги: км 96+800 — км 151+200 (54,4 км) та ділянка км 151+200 — км 171+290 і км 179+650 — км 190+750 (загалом 31,19 км).

«Автомагістраль-Південь» спочатку візьметься за першу ділянку. Близько 8 років тому її починав ремонтувати румунський підрядник, але не завершив ремонт. На незакінченій ділянці частково влаштоване дорожнє покриття, проте немає з’їздів, дорожньої розмітки. Також залишається невиконаним значний обсяг робіт із благоустрою дороги в населених пунктах, а саме: влаштування пішохідних доріжок, тротуарів.

На цій ділянці ми відремонтуємо 9 мостів, укладемо 13 957 м2 середнього та 118 735 м2 верхнього шару асфальтобетонної суміші. А також проведемо всі необхідні роботи з благоустрою.

Найважливішим є ремонт другої ділянки дороги (км 151+200 — км 171+290 та км 179+650 — км 190+750). Двосмугова дорога М3 на цій ділянці нині у вкрай незадовільному стані.

Наразі для поїздок тут потрібно мати позашляховик. Деякі ділянки дороги ґрунтові із «перепадами висот» у 20-40 см і більше. На інших відрізках збереглися залишки дорожнього покриття, проте воно зі значною ямковістю та іншими деформаціями.

Наші фахівці фактично з нуля відновлять ці кілометри траси. На ділянці заплановано провести земляні роботи загальним обсягом 443 975 м3, влаштувати основу. А також влаштувати середній та верхній шари дорожнього одягу на 275 796 м2 і побудувати два мости.

Зазначимо, що хоч автошлях М3 і веде до порту, уряд Молдови прийняв рішення зробити його покриття в асфальтобетонному варіанті, посилюючи дорожню конструкцію за рахунок укріпленої цементом основи. Така технологія дозволить оновленій дорозі витримувати існуючі навантаження. На відміну від України, в Молдові діють жорсткі вагові норми, виконання яких ретельно контролює держава.

Іще одна особливість молдовського проекту – його соціальна складова. Зараз М3 проходить через низку населених пунктів, і вантажний транспорт створює незручності для місцевих мешканців. Цю ситуацію ми будемо виправляти.

На першій ділянці ми створимо умови для безпечного дорожнього руху для місцевих мешканців і транзитного транспорту. Зокрема, проведемо роботи з благоустрою в селах Кірсово, Конгаз, Алуату, Кирилівка та в комуні Свєтлий.

На другій ділянці — збудуємо обходи сіл Чумай, Гречень та Бурлачени. Це дозволить розвантажити міста та села Молдови від зайвого транспорту.