Проводимо випробовування за системою Superpave та на 500 одиницях найсучаснішого лабораторного обладнання

У сезоні 2020 наша компанія провела не лише масштабну модернізацію виробничих баз. Рекордні інвестиції направлені на розбудову нашого науково-дослідного центру та мережі лабораторій. Каталізатором та драйвером процесу є головний технолог «Автомагістралі-Південь» Віталій Екімов – учасник нашого корпоративного конкурсу “Є рекорд!”
Досвід роботи Віталія в експертизі дорожньо-будівельних сумішей становить понад 12 років. У компанію він прийшов у 2017 році. Перша посада – керівник лабораторії. На посаді головного технолога компанії Віталій працює не так давно. Власне, й сама посада у нас з’явилась завдяки саме Вiталію!
«Посаду затвердили нещодавно. До цього булі лише регіональні керівники лабораторій. Проте компанія стрімко розвивається, тому було прийнято рішення запровадити посаду головного технолога, який би координував роботу понад 80 фахівців у всіх регіональних лабораторіях. Я контролюю якість вхідних матеріалів, лінію виробництва, технологію влаштування сумішей та відповідаю за пошук та впровадженням нових, сучасних технологій. У компанії я запровадив нашу корпоративну сертифікацію, згідно з якою працюємо. Тестування всіх сумішей та матеріалів здійснюється за стандартами ЄС та США. Сподіваюсь, з часом ця система буде запроваджена на державному рівні. Я закінчую Харківській національний автомобільно-дорожній університет і працюю над магістерською роботою на цю тему. У майбутньому планую здобути науковий ступінь. Моя мрія – аби бренд «Автомагістралі-Південь» був визнаний і на світовому рівні”, – розповідає Віталій Екімов.
Власним рекордом він вважає масштабну програму оновлення лабораторій та створення науково-дослідного центру компанії, який першим в Україні розпочав проводити випробування за системою Superpave. У результаті жоден інший підрядник чи навіть спеціалізована державна установа не можуть похвалитись настільки професійною та комплексною системою досліджень властивостей продукції.
“Цього року компанія відкрила чотири нові лабораторії у Пашеній Балці, Царичанці, Рубіжному та Степанівці. Крім того, для наших лабораторій було придбано 500 одиниць найсучаснішого обладнання та приборів, завдяки яким у 2020 році ми провели понад 16 тисяч фізико-механічних випробувань дорожньо-будівельних матеріалів. Це 50 тестів кожного дня. Під час дослідів було використано понад 30 тонн сумішей. Також на 30% зросла кількість працівників. Окремо варто відзначити нашу лабораторію в Новомосковську. Це унікальний для України науково-дослідний центр. Цьогоріч ми розподілили його на три спеціальні зони для випробувань. У першій зоні тестуємо бітум. У другій – працюємо з гарячими асфальтобетонними сумішами. У третій зона проводяться випробування зразків асфальтобетону. У кожному відділі забезпечено потрібну температура, вологість та інші умови для успішних досліджень. Компанія вкладає значні фінансові ресурси на розвиток науково-дослідного центру та намагається максимально сприяти покращенню якості дорожнього покриття. У нас запроваджено дуже жорсткий контроль якості. Як результат – дорожнє покриття стабільно якісне та довговічне», – говорить Віталій.
Науковий центр компанії на виробничій базі у Новомосковську регулярно відвідують професори профільних інститутів з усієї країни, аби випробувати найсучасніше лабораторне обладнання.
«Це вже справжній науково-дослідний інститут: у нас дуже широкий спектр випробувань, які ми проводимо за міжнародними стандартами. Згідно з українськими стандартами, випробування треба проводити лише за трьома показникама якості матеріалу, а ми тестуємо за десятьма. Цей аналіз дозволяє нам розуміти, чи варто застосовувати певну рецептуру на конкретному об’єкті,  як себе покаже влаштоване асфальтобетонне покриття протягом декількох років експлуатації.
Зокрема, використовуємо гіраторний компактор, який працює за американською системою Superior Performance Asphalt Pavements (Superpave) та імітує влаштування та ущільнення асфальтобетону катком. Також ми використовуємо установку «Гамбургське колесо», яка вимірює опір асфальтобетону до колійності та водостійкості. Тобто, ми в лабораторних умовах можемо максимально точно до реальних умов відтворити приготування та влаштування асфальтобетону та передбачити наперед усі можливі сценарії його «життєвого циклу» та в результаті підібрати необхідну рецептуру під певну категорію дороги, щоб запобігти передчасній деформації і тим самим збільшити термін придатності дорожнього покриття.
Ще одне дуже важливе обладнання – це аналізатор асфальтобетону. За допомогою цієї машини ми можемо розкласти асфальтобетон на окремі матеріали, які використовуються під час виготовлення суміші. Так ми точно та оперативно контролюємо суміш, яку виготовляє асфальтобетонний завод.
Варто згадати і про лабораторну установку для модифікації, якою ми користуємось для швидкого й точного приготування модифікованого бітуму та підбору найкращих варіантів покращення бітумів. Відтак ми володіємо власним унікальними рецептами для модифікації всіх можливих варіацій бітуму, які наразі імпортуються в Україну для виготовлення асфальтобетонних сумішей з найкращими характеристиками. Скажу більше: наші технічні можливості дозволяють нам створювати асфальтобетонні суміші, які можливо влаштовувати навіть взимку за температури – 5°C, і це ніяк не вплине на якість дорожнього покриття», – розповів Віталій Екімов.
Обладнання та прилади для науково-дослідного центру та лабораторій купуємо у представників відомих компаній Matest, Controls, Infratest та ін. італійського та німецького виробництва.
«Наступного року плануємо ще більше розширити лабораторію у рамках системи Superpave та власної програми стратегічного дослідження у галузі автомобільних доріг та придбати динамічну машину, яка максимально точно імітує навантаження автотранспорту на дорожнє покриття. Також 2021 року будемо розширювати штат спеціалістів та шукати нові таланти для роботи у науково-дослідному центрі», – резюмував Віталій.
Колеги, ми чекаємо на ваші повідомлення-заявки на участь у конкурсі рекордсменів! Розкажіть, яких досягнень цього року досягнули ви особисто, ваш підрозділ, бригада, трудовий колектив.
Перед Новим роком журі конкурсу з керівників компанії визначить найкращих. Рекордсмени-переможці та призери конкурсу отримають цінні подарунки! А можливо – і кар’єрне підвищення!
Надсилайте ваші повідомлення на електрону адресу конкурсу record@automagistral.com.ua, або пишіть на нашій сторінці у Фейсбук. Обов’язково залишайте ваші контакти для того, щоб з вами могли зв’язатись журналісти прес-служби та з’ясувати деталі.
Разом – до нових перемог!