Південний обхід Дніпра введено в експлуатацію

На Дніпропетровщині сьогодні відкрили Південний обхід Дніпра. Це один із найбільших об’єктів нашої компанії в області. Він стане частиною траси дороги Єдності М-30 «Стрий-Ізварине», яка з’єднає західні області України зі східними.

На честь свята відбувся імпровізований парад раритетних машин, які брали участь у будівництві перших автошляхів у Дніпропетровській області – ГАЗ АА, КАВЗ 651, УРАЛ ЗИС, ЗИС 5, ГАЗ 63, ЗИЛ 157. Разом із «ветеранами» у події брала участь і сучасна техніка. Зокрема, наші самоскиди Ford.

Створити повноцінну об’їзну дорогу, аби розвантажити центр міста від автомобілів, планувалось ще 50 років тому. Гостро це питання постало на початку 2000-х, а з 2009-го року Дніпро залишався єдиним обласним центром, який не мав окремого маршруту для транзитного транспорту.

«Автошлях має серйозне транзитне значення для міста Дніпро. Це можливість перенаправити потік вантажівок без заїзду до міста. Це транзитний потенціал для міста і для всієї області», – зазначив генеральний директор нашої компанії Микола Тимофеєв.

Роботи з будівництва Південного обходу розпочались ще у 2012 році, однак через рік їх було призупинено. З 2014 року цей об’єкт став одним із найбільших довгобудів області.

Увесь цей час у Дніпра не було повноцінного в’їзду з боку Запоріжжя, автомобілям доводилось прямувати технічною дорогою «через поля». Транзитний потік прямував містом, що провокувало затори, аварії та руйнацію міської дорожньої мережи.

«Автомагістраль-Південь» розпочала спорудження обходу в 2019 році. Було побудовано три ділянки загальною протяжністю 3,7 км від запорізької траси Н-08 в напрямку до вулиці Аеропортівська. Минулого року роботи були розпочаті ще на чотирьох ділянках від вулиці Аеропортівська до вулиці Мільмана протяжністю приблизно 3,3 км.

«Друга черга будівництва Південного обходу міста Дніпро протяжністю більше ніж 7 кілометрів. По суті, даний об’єкт був об’єктом незавершеного будівництва, і стояв закинутим майже 10 років – з 2012 року. Ми розконсервували його, і дуже швидко успішно побудували сучасну магістраль», – розповів Микола Тимофеєв.

На даний час дорога вже відкрита для проїзду – залишились лише незначні супутні роботи, наприклад, влаштування швидкотоків на деяких ділянках, що не перешкоджає дорожньому руху.

Як вже зазначалось, протяжність Південного обходу складає лише 7 кілометрів. Але будівництво проводилось в умовах надскладного рельєфу місцевості, тому довелось зводити складні інфраструктурні споруди. Висота насипів на деяких ділянках сягає 30 метрів! Створена грандіозна система водовідведення на заболоченій місцевості та у глибокій балці. Для захисту від зливових вод влаштована збірна залізобетонна водопропускна труба діаметром 2,5 метра та довжиною 130 метрів! Для попередження потрапляння води на дорогу від межі міста до вулиці Мільмана вздовж та поперек ділянки влаштовано зливовий колектор.

Один із найважливіших етапів будівництва – спорудження дворівневої транспортної розв’язки над вулицею Аеропортівська. Довжина шляхопроводу складає 45 метри, ширина 22 метри. Розв’язка з’єднала об’їзну дорогу з магістральною вулицею міста. У процесі створення споруди мостобудівельний підрозділ компанії використав 14 балок прогонових будов довжиною 33 метри та вагою 44,5 тонн.

Для розуміння масштабів будівництва наведемо кілька цифр. Лише обсяг земляних робіт склав більше ніж півмільйона кубометрів. Використано 70 тис тонн асфальтобетонних сумішей на площі понад 500 тис м2. Встановлено 12,5 км бортового каменю, 22,6 км бар’єрного огородження, нанесено майже 57 км дорожньої розмітки.

«Ділянка була ускладнена численними переносами комунікацій, складними геологічними умовами виконання робіт, великою кількістю земляних робіт. Найважчий вузол – примикання саме до міста Дніпра, з виходом на Південний міст. Багато що потрібно було переробляти. Загалом був зроблений колосальний обсяг робіт – це і водопропускні споруди, і колектор протяжністю майже 700 метрів, підпірні стінки. Умови, в яких проводилися роботи, були надскладними. Хотілося б відзначити дуже потужну злагоджену командну роботу наших будівельників – як нашого мостобудівельного підрозділу, так і всіх дорожніх робітників, дорожньої служби на чолі з керівником проєкту Олександром Бондаренком. Це дуже енергійні та фахові люди», – зазначив Микола Тимофеєв.

Дніпропетровщина – промисловий регіон, і його дорогами щодня прямують десятки тисяч вантажних автомобілів. Але наша дорога має дуже великий запас міцності. Товщина багатошарового дорожнього конструктиву складає – 85-87 см. Дорога побудована з якісних матеріалів суворо відповідно технології.

«Ще до того, як ми побудували дану дорогу, наші експлуатаційні служби розпочали експлуатацію даної дороги. Це збільшить її життєвий цикл, бо сучасна якісна експлуатація – є запорукою успіху і того, що дорога буде слугувати не лише у гарантійні, але й післягарантійні терміни. Ще раз дуже дякую нашій великій команді – всі молодці, виконали поставлені задачі у дуже короткий термін», – підсумував Микола Тимофеєв.

Друга черга Південного обходу – це лише початок створення на Дніпропетровщині сучасної дорожньої інфраструктури. Дуже сподіваємось, що саме наша компанія продовжить відігравати основну роль у цьому процесі.

Будуємо Україну разом!