Підготовку до сезону будівництва доріг компанія «Автомагістраль-Південь» починає взимку

На виробничі бази в Одеській, Харківській, Сумській, Запорізькій, Дніпропетровській, Івано-Франківській, Львівській областях завозиться щебінь, аби заводи мали з чого виготовляти асфальтобетонні суміші тільки-но потепліє. Щотижня – десятки тисяч тонн.

Надійним постачальником щебеню для «Автомагістралі-Південь» є приватне підприємство «Лідер», із яким ми співпрацюємо впродовж близько 10 років. Як зародилася співпраця, якої якості будівельні матеріали постачаються на наші виробничі бази, ми попросили розповісти керівника компанії Любомира Данилюка.

«Співпраця починалася зі знайомства з Миколою Тимофеєвим. Домовилися під час першого ж телефонного дзвінка – без укладання контракту. Ми вже тривалий час працювали на ринку, а тому довіряли одне одному, – розповів Любомир Данилюк. – Нині відправляємо на «Автомагістраль-Південь» в середньому один склад потягу щодня. Це близько 60 вагонів, або майже 4 тисячі тонн щебеневого матеріалу».

Щебінь для асфальтобетонних заводів «Автомагістралі-Південь» везуть із кар’єрів у Житомирській, Полтавській, Дніпропетровській, Миколаївській, Вінницькій, Рівненській областях.

«Кар’єри є і в інших регіонах, але не кожен може гарантувати якісну продукцію. Це пов’язано як з особливостями кам’яної породи, так і з технічним оснащенням кар’єрів, модернізацією обладнання та логістичними можливостями «Укрзалізниці». Тому ми беремо щебінь лише з потужних підприємств, які оновили дробарне обладнання і можуть продукувати великі обсяги якісного матеріалу», – пояснив Данилюк.

Дорожні компанії замовляють у «Лідера» лише найкращий матеріали, бо вимоги до будівництва доріг зростають. Скажімо, ще 7 років тому компанії, замовляючи щебінь, не звертали увагу на такий показник його якості, як лещадність. Це характеристика форми камінця, і що більше він схожий на куб, то менший відсоток його лещадності та вища якість. Так-от, раніше будівельників влаштовував і матеріал 20-25% лещадності. А нині навіть щебінь із лещадністю 15% не вважається достатньо якісним.

«Автомагістраль-Південь» виставляє до якості будівельного матеріалу найжорсткіші вимоги, – каже Любомир Данилюк. – Для будівництва злітно-посадкової смуги в одеському аеропорту компанія замовляла щебінь із лещадністю не більше 10%. Кожен вагон, кожну машину зі щебенем перед розвантаженням перевіряли лаборанти компанії. Питання якості тут стоїть на першому місці».

Поповнювати склади щебенем дорожнім компаніям вигідніше взимку. У цей період робота кар’єрів майже завмирає, бо попит різко знижується. Тому кожен замовник – на вагу золота.

«Якщо хочеш працювати зі щебенем улітку, то йди по нього на кар’єр взимку, –  каже Данилюк. – Щебінь перевозимо як вагонами «Укрзалізниці», так власним вантажним парком. Проте до перевезення матеріалів залучаємо й автомобільний транспорт. Якщо відстань доставки менша за 130 км, то із залізничними вагонами добре конкурують багатотоннажні автомобілі. При навантаженні вагонів відстежуємо погодні умови. Адже якщо після відлиги притиснуть морози, то щебінь у вагоні за три доби в дорозі перетвориться на замерзлі брили, розвантажити його буде проблематично. Звісно, можна обробити щебінь протиожеледними засобами, щоби уникнути його замерзання. Проте це значно здорожчує матеріал. З іншого боку, лабораторія на виробництві може забракувати такий щебінь».

Раніше траплялося, що компанії змушені були відкладати весняний старт будівельного сезону через брак матеріалу на складах, а влітку – у період найвищого попиту на щебінь – працювали із перебоями, бо залізниця не завжди спроможна забезпечити достатню кількості вагонів для перевезення. Нині ж зимова програма забезпечення виробничих баз матеріалом є стандартною для «Автомагістралі-Південь», тому ми впевнені, що розпочнемо дорожні роботи, як тільки це дозволять погодні умови.

Компанія «Автомагістралі-Південь» вітає свого надійного партнера ПП «Лідер» із Новорічними та Різдвяними святами і бажає у новому сезоні здійснення всіх мрій та невичерпної енергії для професійних перемог!