Команда «Автомагістралі-Південь» продовжує опановувати нові технології дорожнього будівництва

Нещодавно делегація з чотирьох топ-фахівців компанії за запрошенням наших партнерів з MC-Bauchemie https://www.facebook.com/mcbauchemieukraine/ була на навчанні у Чехії задля перейняття європейського досвіду у спорудженні жорстких дорожніх покриттів. Там чеський приватний підрядник демонстрував технологію влаштування «тихого бетону». Вона дозволяє суттєво знижувати рівень шуму під час руху автомобілів по цементобетонному покриттю. Це дуже важливо, оскільки один із найсуттєвіших недоліків цементобетонних доріг – саме їх шумність, а зниження шумового навантаження від руху автомобілів – тренд останніх років в Європейському Союзі.
Європейці, які вже активно використовують технологію «тихого бетону», роблять це так: спочатку влаштовують двошарове цементобетонне покриття. Покриття виконується в два шари з економічних міркувань, нижній (20-25 см) шар має меншу собівартість складових бетону, а тонший (5-6 см) верхній шар – дорожчу (використовуються дрібніші фракції заповнювача), тому що його склад має забезпечити фінальний вигляд поверхні. При цьому використовують комплекс з двох бетоноукладачів, які працюють одночасно і влаштовують верхній шар одразу ж після нижнього «wet-in-wet» і машини для догляду за покриттям. Як тільки верхній шар укладений, зверху наносять спеціальну субстанцію – сповільнювач – яка не дає цементному молоку затвердіти протягом 6 годин. Згідно технології, цементне молоко і пісок вимітаються металевими щітками. Тоді наноситься плівкоутворююча рідина. А після всіх цих маніпуляцій залишається «шороховате» покриття, схоже за текстурою на асфальт — саме таке покриття і носить назву “тихий бетон”. За рахунок такої структури дорожнього одягу гаситься більша частина шуму і водночас забезпечується належний коефіцієнт зчеплення з колесами автомобілів.
В Україні ця технологія поки ніде і ніким не використовувалась. Тепер за необхідності «Автомагістраль-Південь» зможе впроваджувати її в країні на місцях, де необхідні саме цементобетонні дороги. Наприклад, на під’їздах до портів і елеваторів.