«Автомагістраль-Південь» готується до нового сезону

 

 

Український ринок стає все більш цікавим для іноземних компаній, конкуренція підвищується, і ми плануємо у наступному році ще більш підсилити одну з головних конкурентних переваг нашої компанії – якість робіт.

Як відомо, в «Автомагістралі-Південь» налагоджений контроль якості на всіх етапах виробництва. Кожна лабораторія на виробничих базах компанії має сучасне обладнання відомих світових виробників MATEST, CONTROLS, TransTech Systems та ін. Саме тут проводять усі необхідні випробування компонентів асфальтобетонних сумішей та монолітного асфальтобетону.
Ми вирішили підготувати серію матеріалів та розповісти, як працюють лабораторії компанії, яке обладнання вони отримають у наступному році, щоб наш процес перевірки якості відповідав найсучаснішим світовим стандартам.

Напевне, вам траплялося бачити круглі отвори у щойно відремонтованій дорозі. Це спеціалісти лабораторії автодорожньої компанії за допомогою лабораторного керновідбірника висвердлили керн – циліндричний зразок завдовжки з 15-20 см, щоби дослідити щільність, міцність та інші характеристики асфальтобетону.

«Кожна відремонтована дорога на вигляд – рівна та гладка. Але це не показник справжньої якості, – розповідає Віталій Екімов, начальник лабораторії з контролю якості виробництва «Автомагістраль-Південь». – Про якість можна говорити лише після аналізу керну на щільність, пружність, водонасиченість та інші характеристики. Що вищі їхні показники, то вища якість асфальтобетону й довший термін його служби».

Під час улаштування асфальтобетону спеціалісти лабораторії регулярно вирізають керни та порівнюють зразки із показниками, отриманими під час тестів асфальтобетонної суміші у гіраторному компакторі за американською системою Superpave. Це унікальне для України обладнання італійської фірми MATEST наша компанія придбала за 100 тис. євро.
Щоби розуміти, яких характеристик набуде моноліт, треба ущільнити щебінь різних фракцій та бітум асфальтобетонної суміші, максимально імітуючи дію дорожніх котків під час улаштування асфальтобетону. Обладнання, яке використовується у більшості лабораторій, просто стискає компоненти суміші. Наприклад, за методом Маршалла суміш ущільнюється пресом. Стиснули раз – і все. Натомість укладання асфальтобетону відбувається з чергування циклів навантаження: спершу суміш ущільнює легкий коток, за ним – середній, на фініші – важкий. Саме такий режим ущільнення ми зможемо отримати у лабораторних умовах. І навіть більше – гіраторний компактор Superpave дозволяє максимально імітувати ущільнення суміші під кутом, як це найчастіше відбувається під час укладання дорожнього полотна.
«За допомогою новітнього обладнання ми можемо проаналізувати два зразки асфальтобетону – до його укладання та після – проконтролювати його якість і підтвердити, що як суміш, так і моноліт не лише відповідають вимогам стандарту, а й за якісними характеристиками перевершують їх», – каже Віталій Екімов.

Комплекс тестів Superpave дозволяє отримати прогноз життєвого циклу дорожнього покриття – від процесу приготування гарячої асфальтобетонної суміші на заводі, її ущільнення котком до подальшого впливу навантаження транспортними засобами. Спеціалісти лабораторії можуть скласти графік деформації, старіння покриття, його зносу та руйнування, а отже – запропонувати таку рецептуру асфальтобетонної суміші, яка служити довгі роки. Саме тому компанія «Автомагістраль-Південь» гарантує високі експлуатаційні властивості асфальтобетонного покриття впродовж 5 років.

У наступному матеріалі ми розповімо, чому на дорогах, побудованих та відремонтованих нашою компанію, не утворюються колії.